Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varusmiehen äiskä tuohtui poikansa sairastuvassa saamasta ruuasta

Vierailija
10.03.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a5027b6-caed-453f-a819-5f5c703a5d01

Tuvissa sairastaville varusmiehille tarjoillaan Parolannummen panssariprikaatissa pelkkää kenttämuonaa.

Iltalehdelle asiasta vinkannut varusmiehen äiskä Tanja on järjestelystä näreissään.

Poikani on määrätty vuodelepoon flunssan vuoksi ja syö nyt chili con carnea kolmatta päivää enkä pääse viemään hänelle itse tekemää ruokaani. Päivästä toiseen on samat ruoat, mukana ei ole mitään tuoretta eikä lämmintä.

Tanja on erityisen huolissaan siitä, millaista hallaa kenttämuona tekee flunssaisen varusmiehen terveydelle. Hänen mukaansa ruokaa ei ole ollut mahdollista lämmittää, vaan ateriat on pitänyt syödä kylmänä. 
Nyt tarvitsisi jotain lämmintä ravintoa, minun tekemää tuoretta pitsaa, että jaksaa ja saa helpotusta flunssaan.

Panssariprikaatin mukaan tupiin toimitettavat eväspakkaukset on suunniteltu syötäväksi sellaisenaan ilman kuumentamista. Ne on kuitenkin mahdollista lämmittää sijoittamalla annospussi kuumaan veteen 1520 minuutiksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita siviilipalvelu. Luokatonta kuraa armeija. Siellä ei välitetä ihmisistä ja taudit jyrää. Monesti flunssa muuttuu vakavammalle asteelle.

Vierailija
22/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon helikopterimutsi. Varmaan työpaikallakin vahtimassa ja tunkee mukaan työhaastatteluihin ja sopimusten tekoon ettei nyt vain minun mussukkaani huijattaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettanee tulevia taisteluja varten Lähteekö äiti rintamalle mukaan? Voi helv näitä mammoja!

Vierailija
24/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa! Ei saa äiteen tekemää lämmintä pitsaa ja kylmää kaljaa tuttipullosta :(

Vierailija
25/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo äidin väittämät, että lämmin ruoka edistää flunssasta parantumista, ovat vailla todellisuuspohjaa. Flunssa paranee kun paranee, ihan sama mitä siinä syö, pääasia että saa nestettä riittävästi etenkin jos on kuumetta. 

Vierailija
26/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitää näille kermaperseille pitää tarjota oikein a la carte lounaita, tarjoillaanko sänkyyn, syötetäänkö vielä ja summu pyyhitään. Ei se mikään kesäleiri ole.

Vierailija
27/27 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika häpeis silmät päästänsä ja varmaan vaihtaisi nimensä jos minä vinkuisin jossain lehdessä tuollaista asiaa. Ja varmaan tytär ja mieskin kieltäisi tuntevansa mua  :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi