Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitra: Some pakkosyöttää nuorille oikeistolaista sisältöä.. ei yllätä ketään

Vierailija
10.03.2026 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000011857795.html

Kuinka kauan menee kun joku oman elämänsä kulttuurisoturi tulee ja kertoo että Hesari ja Sitra on kommunistien salajuonia..

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää sen verran, että voin todeta tämän päivän "oikeistolaisen ideologian" olevan 90 -luvun sosiaalidemokratista ideologiaa. 

Hämmentää seurata miten aikaisemmin hyvin keskellä oleva oma ajatusmaailmani on nykyään muka jotain oikeistolaista. Kannattaa tehdä oma political compass -testi, se voi yllättää...

Vierailija
2/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän sisällön aivopesemä henkilö ilmoittautui heti ensimmäisessä kommentissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitra ajaa digitalisaation läpiajamista Suomessa. Kataisellahan oli jonkinlainen rooli siellä...

Vierailija
4/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomat on pakottanut sosialismia ja islamilaista teokratista fasismia vuosikymmenien ajan.

Hahhaaa! Siinä yksi aivopesun uhri! Kuinka vanha olet?

Vierailija
5/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllättänyt että asianomaiset riensivät kiiruusti kertomaan että "ei varmasti ole näin!"

Vierailija
6/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille syötetään punavihreää feminististä sisältöä ja miehille taas kansalliskonservatiivista sisältöä.

Vierailija
7/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä on oikeistolaista sisältöä. 

Vierailija
8/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
9/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ikää sen verran, että voin todeta tämän päivän "oikeistolaisen ideologian" olevan 90 -luvun sosiaalidemokratista ideologiaa. 

Hämmentää seurata miten aikaisemmin hyvin keskellä oleva oma ajatusmaailmani on nykyään muka jotain oikeistolaista. Kannattaa tehdä oma political compass -testi, se voi yllättää...

Ajattelen, että oikeistolaisuus olisi enneminkin fasismia? Näin Francon aikaan. 

Vierailija
10/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tilastot olivat rasistisia kun paljastivat tietyn porukan yliedustuksen rikoksissa. Nyt algoritmitkin on rasistisia. Ja tekoäly.

Lähde tälle uutiselle: äärivasemmisto.

Vierailija
11/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Kaikenlaiset vasurinarratiiviin sopimattomat tilastot, uutiset ja mielipitethän ovat automaattisesti "oikeistolaisuutta".

Ja todellakin; Hesari, Yle, Aamupaska, Iltapaska, Suomen punalehti etc ovat vasuripakottajia, ihan suoranaisia propagandatuutteja, joten on ihan hyvä ja kiva, että on jotain muunkinlaista näkökulmaa tarjolla ihmisille.

Tietennin se kismittää fasistisia vasuripakottajia, koska eivät sallisi muiden mielipiteiden olevan edes olemassa.

Vierailija
12/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on hyväksyttyä syöttää vasemmistolaista aatetta? Vasemmisto on murhannut huomattavasti enemmän ihmisiä kuin oikeisto. 

Vierailija
13/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomat on pakottanut sosialismia ja islamilaista teokratista fasismia vuosikymmenien ajan.

Kuinka vanha itse olet? Toivottavasti et ainakaan aikuinen vielä jos et kerran tosiaankaan osaa erottaa islamofiilistä antivalkoista rotukriittistä vasurinarratiivia todellisuudesta.

eri

Vierailija
14/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että oikeistolaisuus olisi enneminkin fasismia? Näin Francon aikaan. 

Oikeistolaisuus on yhtä paljon fasismia, kun sosiaalideomkratia kommunismia. Eli eipä taida oikein yhtymäkohtia todellisuudessa olla. 

Toisaalta taas on aivan tutkitusti todennettu, että fasismi ja kommunismi puolestaan ovat hyvin lähellä toisiaan. 

Vierailija
15/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ehkä hiukan sekaisin.

Vierailija
16/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille syötetään punavihreää feminististä sisältöä ja miehille taas kansalliskonservatiivista sisältöä.

Tuo ei pidä paikkaansa. Olen nainen, ja minulle pakkosyötetään kansalliskonservatiivista sisältöä, vaikka olen kansalliskonservatiivin vastakohta. Punavihreää feminististä sisältöä saa etsimällä etsiä. Kansalliskonservatiivien pakkosyöttö on saanut minut vastustamaan ja vihaamaan kansalliskonservatismia.

Vierailija
17/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mikä on oikeistolaista sisältöä. 

Kyseenalaistetaan poc-henkilöiden, naisten, transhenkilöiden, muunsukupuolisten, vegaanien, seksuaalivähemmistöjen, saamelaisten ja karjalaisten ihmisoikeudet.

Vierailija
18/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen ulina se lähti tästäkin käyntiin 😂

Vierailija
19/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 59-vuotias. Entä itse, pentu?

Vierailija
20/173 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtamedia pakkosyöttää nuorille vihervassariproganda sisältöä.. ei yllätä ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi