Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita tehda kun mies ei arvosta vaan haukkuu jatkuvasti? Lapsen " tekeminen" oli vuosia meille kiistelyn aihe. Taloudellinen tilanteemme oli todella huono

Vierailija
04.05.2007 |

sillä mies ulosotossa. Mies halusi lapsen väittäen, että lapsen " tekoon" ei tarvita rahaa. Minä en suostunut.

Saatiin lapsi kun taloudellinen tilanne koheni. Pienituloisina iskostin mieheni päähän kuinka tärkeää on, että minä saan tuloihin sidottua äitiysrahaa. Mies oli eri mieltä, mutta raskaus ajoittui onneksemme niin, että sain tuon rahan.

Nyt mies syyttää minua kaikesta. Siitä, että olen pienellä vanhempainrahalla kotona ja rahat eivät riitä muuhun kuin elämiseen ja patistaa minua töihin ja alle vuoden ikäistä hoitoon.

Hän, joka ennen oli sitä mieltä, että rahalla ei ole mitään merkitystä.

Kohtelee minua kuin saastaa. Käyttää sanaa " kotirouva" haukkumanimityksenä. Ei pidä arvossa sitä, että teen vauvan kanssa todella paljon asioita, ulkoiluja, kerhoja jne. päivittäin. Hän vaikuttaa olevan suorastaan kateellinen, kun meillä vauvan kanssa on niiin mukavaa päivisin.

Kaljapäissään haukkuu minut " paskiaiseksi, ilkeäksi ja vittumaiseksi" .

Olen kuulemma myös hysteerinen kun menin nappaamaan vauvan syliini kun hän kävelytti lastamme ikkunalaudalla ison tuuletusikkunan ollessa auki. Asumme 8. kerroksessa.

Vaatii seksiä ja tekee jatkuvasti suihin otto -eleitä " houkutellakseen" minua! Olen pyytänyt, että hieroisi hartioita joskus, mutta ei suostu, kun se ei kuulemma mitenkään liity seksiin.

Mikä helvetti tässä suhteessa nyt on vikana?! Minusta tuntuu, ettei mieheni arvosta minua pätkääkään! Mitä tehdä? Eroa on jo väläytelty puolin ja toisin. En kuitenkaan haluaisi vielä erota, sillä ainahan sanotaan, että lapsen tulo kärjistää ongelmat.

Neuvoja..? :-/

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsette kolmannen osapuolen noiden asioiden selvittämiseen.

Voimia!

Vierailija
2/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella loukkaavaa käytöstä :( En osaa oikein antaa neuvoja. Olette varmaan yrittäneet puhua tästä? Jos ei puhuminen onnistu niin miten olisi jos kirjoittaisit kirjeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisin jo pakannut tavarat. SUhteessa ei ole yhtään mitään, jos siitä puuttuu kunnioitus.

Vierailija
4/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee suihinottoelkeitä?

Ei hiero hartioita kun se ei liity seksiin???

Mitä muuta yhteistä teillä on kun se lapsi?

Vierailija
5/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja puolia on toki minussakin. Olen erittäin laiska huushollin pitäjä. En siivoa oikeastaan ollenkaan, eikä meillä miehen kanssa ole koskaan ollut tapana syödä yhdessä. Joskus ollaan tehty ruokaa, mutta se ei ole ollut mikään itsestäänselvyys. Nyt hän on yhtäkkiä ruvennut vaatimaan, että ruoka pitäisi olla valmiina kun hän tulee kotiin ja kodin tiptop.

Mutta se sattuu, ettei arvosta vauvan hoitoa, eikä pidä sitä minään. Olen kuulemma " vain" vauvan kanssa kotona, enkä tee mitään. Itse hän ei kuitenkaan jaksa hoitaa vauvaa ollenkaan. Ei koskaan käy kahden ulkona vauvan kanssa ja kaikkeen hoitamiseen pitää patistaa, esim. " voisitko sä vaihtaa tällä kertaa vaipan, voisitko lämmittää maidon" jne. Kylvettämistä ei jaksa ollenkaan ja teen senkin nykyään yksin. Aina tulee joku ohjelma telkusta iltasin, jota hän haluaa katsoa, eikä senkään vuoksi jaksa iltatoimia.

Tosin miehelleni pisteet siitä, että hän mielellään hoitaa kaikki kaupassakäynnit. Jaksaa ravata siellä vaikka kymmenen kertaa päivässä jos jotain on unohtunut. Kuskaa meitä myös mielellään autolla.

En vaan ymmärrä miksi tämä halveksunta ja vähättely vauvan hoitamisesta ja ällöttävä suhtautuminen seksiin.

Vierailija
6/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehesi on tehnyt typeriä tekoja niin taustalla on aina jotain, mustasukkaisuutta sinusta vauvalle, vaikeutta kohdata oma isyys, elämän arkisuus, ei ole enää yhteistä aikaa sinun kanssa ym.

On lukemattomia asioita mitä mies voi kokea tullessaan isäksi, ei se ole helppoa isillekkään, kyllähän naisetkin sairastuvat masennukseen ym. tultuaan äidiksi.

Huono henkinen hyvinvointi ihmisellä on rankka paikka koko perheelle.

Miehesikin voi varmasti muuttua jos vain haluaa, mutta te tarvitsette apua.

Ero on aina ratkaisu, joskin usein turha, koska asioita voidaan selvittää ja aina ei ole todellakaan elämä ole ihanaa, väkivaltaisuus sen sijaan ei ole hyväksyttävää ollenkaan.

Vierailija
7/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei varmaan tajua kuinka vakavista asioista on kyse. Tuo suihinottokuvio on todella alentava mielestäni, voi pahimmillaan jättää pitkäaikaisia jälkiä sinuun vaikeuttaen seksistä nauttimista. Kyllä tuota tilannetta olisi nyt hyvä puida jonkin kolmannen osapuolen kanssa.

Vierailija
8/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huomiota myös miehellesi. ehkä hän myös huomioisi sinua. Vauvan ei ole tarkoitus tulla teidän väliin. Kuulostaa siltä, että touhuilet vain vauvan kanssa ja koti on " hunningolla" .

Vierailija
9/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten siinä lupaillut seksiä, että jos hieroisi, niin haluttaisikin herkemmin, niin ei suostu, kun ei sillä kuulemma ole mitään tekemistä seksin kanssa.

Miehellä on monia omia harrastuksia, minä taas en ole koskaan erossa vauvasta. En siis koskaan pääse ns. lataamaan omia akkuja.

Vierailija
10/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimatta itse mitään " vastapalveluksia" . Kuulostaa kyllä vähän " itsekeskeiseltä" tuo miehesi, valitettavasti. Mutta mitä mä olen ihmissuhteista oppinut, on se että " sitä saa mitä tilaa" . Kun pidän miehen tyytyväisenä, hän haluaa minulle tehdä samoin. 11

Vierailija
11/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhden vauvan kanssa ole niin ylivoimaista laittaa pyykkejä, imuroida ja järjestellä paikkoja sekä tehdä ruokaa. Sulla on kuitenkin koko päivä aikaa olla " vain" kotona.

Monilla naisilla on useampi pieni lapsi ja lapsille pitää tehdä lounas sekä päivällinen. pyykkiä tulee vuori jos sitä ei pese. leluihin hukkuu jos niitä ei siivoa...

Voihan olla että miehen kateus vauvaa kohtaan jun kotona olemiseen muuttuu jos " saa" jotain siitä itsekkin. Miehelle voi siisti koti ja valmis ruoka olla isoja asioita.

Vierailija
12/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaatimatta itse mitään " vastapalveluksia" . Kuulostaa kyllä vähän " itsekeskeiseltä" tuo miehesi, valitettavasti. Mutta mitä mä olen ihmissuhteista oppinut, on se että " sitä saa mitä tilaa" . Kun pidän miehen tyytyväisenä, hän haluaa minulle tehdä samoin. 11

Vierailija
13/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
14/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei yhden vauvan kanssa ole niin ylivoimaista laittaa pyykkejä, imuroida ja järjestellä paikkoja sekä tehdä ruokaa. Sulla on kuitenkin koko päivä aikaa olla " vain" kotona.

Monilla naisilla on useampi pieni lapsi ja lapsille pitää tehdä lounas sekä päivällinen. pyykkiä tulee vuori jos sitä ei pese. leluihin hukkuu jos niitä ei siivoa...

Voihan olla että miehen kateus vauvaa kohtaan jun kotona olemiseen muuttuu jos " saa" jotain siitä itsekkin. Miehelle voi siisti koti ja valmis ruoka olla isoja asioita.

Nyt yhtäkkiä onkin vaatimassa niitä. Aiemmin ei ollut huolestunut rahasta ja nyt sitten onkin. Pyykit hoidan, lelut siivoan, ihan nämä perusjutut teen kyllä.

Vierailija
15/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet joku perjantai ja ilmoitat tulevasi sunnuntai-iltana. Tiedän että on tosi vaikea ajatus, mutta voit jättää vaikka pitkät laput pöydälle että tietää mitä pitää tehdä. Käyt hierojalla ja jos ei ole varaa hotelliin, yövyt ystävällä. Soitat anopille ettei ota lasta hoitoon vaan nyt miehesi opettelee tajuamaan mitä lapsen kanssa olo on. Sano, että tulet sunnuntaina siivottuun kotiin ja valmiiseen ruokapöytään kun se kerran hoituu lapsen hoidon ohella käden käänteessä. Sanot miehellesi, että hän saa nyt rennon ja helpon viikonlopun kun ei tarvitse olla kuin lapsen kanssa ja leikkiä kotirouvaa.

Näin mä tekisin. Vaikka ajatus erossa lapsesta on hurja, mutta isä on kuitenkin päivittäin läsnä ja lapselle turvallinen ja tuttu.

Ja jos vonkaa seksiä, sanot että haluaisit sitä, mutta kun se ei liity hierontaan mitenkään niin etpä sitten kuitenkaan viitsi.

Tämän asiattoman linjan jälkeen voit ehdottaa asiallista linjaa, jossa molemmat tulevat kuuulluksi kostamisen ja v.ttuilun sijaan.

Vierailija
16/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos varmistelet koko ajan vieressä. Nosta kytkintä ensin illaksi, sitten vähän pidemmäksi aikaa.

Vierailija
17/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tenavia useampia...

Vierailija
19/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikilla on sen esikoisen kanssa vaikeampaa kuin seuraavien lasten kanssa. Kaikki on uutta ja ennen kokematonta. Minä ainakin olin ihan naatti yhden lapsen kanssa, siinä vaiheessa kun lapsia oli kolme ja kaikki alle 4 vuotiaita, niin arki sujui jo ihan eri tavalla. Saati sitten jos joskus oli " vain" vauvan, siis tämän nuorimmaisen kanssa, oikein ihmetteli mitä tekisi! Kaikki on niin suhteellista.

Ota ap sitä omaa aikaa, mistä muutkin täällä puhuvat ja anna miehen ottaa välillä vastuu lapsen hoidosta. Pahinta on kai katsoa vierestä ja neuvoa missä järjestyksessä ne vaatteet lapsen päälle puetaan. Meillä mies on joka kesä pitkiä aikoja lasten kanssa mökillä keskenään, viihtyvät hyvin enkä yhtään epäile, etteivätkö pärjää tai saa syötyä. Mies myös hoitaa kotihommia minua enemmän käytännön syistä, kun tekee lyhennettyä työpäivää ainakin tän vuoden loppuun lasten ollessa vielä melko pieniä . Onhan se perhe paketti johon kuuluu sekä isä että äiti ja luulisi molempien olevan siitä vastuussa ihan saman verran!

Vierailija
20/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput tarvitsee omille harrastuksilleen, kun kerran on viikot töissä.

Pahinta on, etten tosiaan edes luota mieheeni vauvanhoidossa. Hän nimittäin jättää tekemättä asioita, jos ne ovat liian hankalia. Siinä vaiheessa kun lapsi jo söi kiinteitä, mutta ei vielä istunut, niin hän olisi neuvolan ohjeiden vastaisesti halunnut väkisin istuttaa syöttötuoliin, sillä " muuten mä annan sitten pelkkää maitoo" . Koki liian hankalaksi kiinteiden syöttämisen sitterissä tai muuten.

Ja tuo että antoi ikkunan olla auki kun kävelytti vauvaa ikkunalaudalla ja me 8. kerroksessa... Kylmää nytkin kuin vain ajattelenkin asiaa. Ja silloinkin haukkui minut " hysteeriseksi paskiaiseksi" , kun sanoin, että missään nimessä ei saa ikkuna olla auki ja nappasin vauvan syliin.

Ei myöskään jaksa kylmillä ilmoilla lähteä vauvan kanssa ulos, sillä pukeminen ja riisuminen ovat ylivoimaisia.

Jos aamulla vaihtaa vaipan joskus käskystä, niin ei jaksa vaihtaa yöpukua päivävaatteisiin.

Jos laitan soseet valmiiksi lautaselle ja mies syöttää vauvan, niin ei jaksa tehdä lisää ruokaa vauvalle, vaikka sitä vielä menisi. Mun on sitten tultava tekemään, jotta vauva saa tarpeeksi ruokaa.

Muilla tällaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä