Ulkomailla asuvilta eläkeläisiltä pitää ottaa Suomen kansalaisuus pois
Haluavat asua Suomesta poissa,niin eivät tarvitse myöskään Suomen passia.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin asuinmaani kansalaisuuden ja lähetin passini Suomeen kiittäen menneistä (en maininnut mitään passin uudistamis hässäköistä ja muusta kylmästä kohtelusta). Vuosien päästä sain selvile että olen vieläkin kaksoiskansalainen. Eivät päästä irti sitten millään.
Lol ei se niin helppoa ole että passin palauttamalla onnistuu 😂. Migrin sivulta löytyy köyköiset osittaiset ohjeet (jotka ei ikävä kyllä kata läheskään kaikkea mitä pitää hoitaa) , mutta prosessi on pitkä ja vaivalloinen ja maksaa luokkaa 1000 euroa. Tiedän kun kävin sen itse läpi lähivuosina.
T. Se nykyinen alankomaalainen
Mitä on köyköiset ohjeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin asuinmaani kansalaisuuden ja lähetin passini Suomeen kiittäen menneistä (en maininnut mitään passin uudistamis hässäköistä ja muusta kylmästä kohtelusta). Vuosien päästä sain selvile että olen vieläkin kaksoiskansalainen. Eivät päästä irti sitten millään.
Lol ei se niin helppoa ole että passin palauttamalla onnistuu 😂. Migrin sivulta löytyy köyköiset osittaiset ohjeet (jotka ei ikävä kyllä kata läheskään kaikkea mitä pitää hoitaa) , mutta prosessi on pitkä ja vaivalloinen ja maksaa luokkaa 1000 euroa. Tiedän kun kävin sen itse läpi lähivuosina.
T. Se nykyinen alankomaalainen
Mitä on köyköiset ohjeet?
Jos et osaa yhtä sanaa tulkita koska siinä on tullut 1 kirjain väärin, ei ole mitään toivoa että osaisit tulkita ne migrin ohjeet 😘.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Nuo on vaan reisa yhteiskunnalle. Tänne ei tulemista sitten kun tarvitaan suomen terveydenhuoltoa
Miten niin riesa? Siellä ulkomailla asuvat ja hoidattavat sairautensa, pois Suomen terveydenhuoltoa ruuhkauttamassa.
Kansaneläkkeen katkaisemisen ulkomailta asuvilta on johtanut siihen (minkä nyt aivan jokainen osaa ynnätä), että kaikkein sairaimmat ja vähävaraisimmat eläkeläiset ovat sankoin joukoin palanneet Suomeen ja ovat nyt suomalaisen sairaanhoidon ja sosiaalihuollon ilona. Sitä saa mitä tilaa.
Ei niitä sairaaloissa hoideta muuten kuin saattohoidon osalta. Kaikille on kirjattu DNR. Ensihoito ei tunnetusti mene käymään vanhainkodeissa vaan noissa yksiköissä vanhusten on tarkoitus kuolla. Rahaa ei mene paljoa yhteiskunnalta jos näin päätetään.
Tulevat tänne nauttimaan ilmaisesta sairaanhoidosta kun sairastuvat
Vierailija kirjoitti:
Lähes missä tahansa muussa länsimaassa on parempi ja edullisempi terveydenhuolto kuin Suomessa. Älä huolehdi, ei palata.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oikein kuvittelet? Luuletko että jossain EU-maassa jokainen maksaa sairaalassa olemisensa ja lääkärikustannukset itse? Jokaisessa maassa on sairausvakuutukset ja myös julkinen puoli plus yksityiset. Olen ollut nyt 55 v. ulkosuomalainen, edelleen Suomen kansalainen vaikka on minulla kaksoiskansalaisuus. Miksi tulisin juuri Suomeen sairaanhoitoon, kerrohan se? Edes kuvittele asia, että miksi tulisin. En käy Suomessa muutenkaan enää juuri koskaan. Minulla on aivan erinomainen sairausvakuutus jossa kaikki yksityislääkärikäynnit korvataan melkein kokonaan. Meitä on muuten muitakin jotka ovat tehneet ulkomailla kymmenien vuosien työrupeamat ja saadaan eläke siitä maasta ja kuulutaan sen maan sosiaaliturvaan vaikka asuisimme missä päin maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Nuo on vaan reisa yhteiskunnalle. Tänne ei tulemista sitten kun tarvitaan suomen terveydenhuoltoa
Miten niin riesa? Siellä ulkomailla asuvat ja hoidattavat sairautensa, pois Suomen terveydenhuoltoa ruuhkauttamassa.
Kansaneläkkeen katkaisemisen ulkomailta asuvilta on johtanut siihen (minkä nyt aivan jokainen osaa ynnätä), että kaikkein sairaimmat ja vähävaraisimmat eläkeläiset ovat sankoin joukoin palanneet Suomeen ja ovat nyt suomalaisen sairaanhoidon ja sosiaalihuollon ilona. Sitä saa mitä tilaa.
Tuskinpa vaan jos eivät osaa kieltä niin tänne takaisin. Kansaneläkkeeseen ei vaadita muuta kuin asumista.
Viimeisin ilmainen sairaanhoito julkisella maksoi minulle tammikuussa n 71e, ilmaisesta hammashoidostakin on juuri tulossa n 100e lasku...
En tiedä missä utopiassa elät?? Missä tahansa muualla Euroopassa saa parempaa hoitoa halvemmalla
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin ilmainen sairaanhoito julkisella maksoi minulle tammikuussa n 71e, ilmaisesta hammashoidostakin on juuri tulossa n 100e lasku...
En tiedä missä utopiassa elät?? Missä tahansa muualla Euroopassa saa parempaa hoitoa halvemmalla
Kaverillakin ilmainen sairaalahoito Suomessa maksoi just äsken melkein tonnin
Tietenkin, jos saa maksusitoutumuksen, niin sitten. Suomessa asuvat on selkeästi jaettu kahteen kerrokseen, niihin joille kaikki palvelu on oikeasti ilmaista ja niihin tyhmiin, jotka tienaa palkkaa työstä ja maksaa jokaisesta palvelusta yksityisen hinnan, sen lisäksi vielä kuitenkin sosiaaliturvamaksut, joita ilman ei kukaan saisi mitään palvelua
Ei Suomen kansalaiseksi kukaan halua. Filippiiniläinen vaimoni on ollut täällä 15 vuotta, mutta ei ole Suomen kansalainen. Pysyvä oleskelulupa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, jos saa maksusitoutumuksen, niin sitten. Suomessa asuvat on selkeästi jaettu kahteen kerrokseen, niihin joille kaikki palvelu on oikeasti ilmaista ja niihin tyhmiin, jotka tienaa palkkaa työstä ja maksaa jokaisesta palvelusta yksityisen hinnan, sen lisäksi vielä kuitenkin sosiaaliturvamaksut, joita ilman ei kukaan saisi mitään palvelua
Täällä Espanjassa puoliso joutui kymmeneksi päiväksi sairaalaan. Julkisella puolella.
Kolme MRI-kuvausta, kymmeniä veri- yms kokeita. Kaksi siirtoa ambulanssilla toiseen sairaalaan, missä oli tarvittava tutkimuslaitteisto.
Parhaana päivänä kolme spesialistia kävi vuoteen vierellä selvittämässä tilannetta.
Nolla euroa.
Suomen ilmainen sairaanhoito alkaa olla myytti.
Ne ei ole mitään kaksoiskansalaiset vaan suomalaisia suomenkielisiä . Useimmat muuttaa takaisin vanhetessa joten ovat vain muutaman vuoden siellä ja senkin ajan käyvät Suomessa sukulaisissa monta kertaa vuodessa . Maksavat verot Suomeen . Aloittaja on täysi rasisti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Espanjassa puoliso joutui kymmeneksi päiväksi sairaalaan. Julkisella puolella.
Kolme MRI-kuvausta, kymmeniä veri- yms kokeita. Kaksi siirtoa ambulanssilla toiseen sairaalaan, missä oli tarvittava tutkimuslaitteisto.
Parhaana päivänä kolme spesialistia kävi vuoteen vierellä selvittämässä tilannetta.
Nolla euroa.
Suomen ilmainen sairaanhoito alkaa olla myytti.
Tuohon vielä tarkennuksena että puoliso on espanjan kansalainen, joten minkäänlaista näkymätöntä EU-siirtolaskua Suomeen ei tuosta syntynyt.
Thaikut on kaksoiskansalaisia useimmin.
Ennemmin pitää olla niin että lapsilisä kuuluu vain suomen kansalaisille täällä .
Niiltä ainakin pois eläkkeet jotka eivät täällä ole asuneet kuin vasta vanhana .Omituista että maksellaan jollekkin muusta maasta tulleille suomesta eläkkeitä.
Ne kun maksaa verot Suomessa ovat oikeutettuja etuihin tietysti . Kansalaiset maksaa .
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin pitää olla niin että lapsilisä kuuluu vain suomen kansalaisille täällä .
Lapsien kulut Suomessa eivät muutu kansalaisuuden perusteella.
Lisäksi ne lapset maksavat AP:nkin eläkkeen sitten joskus.
Tämä on puhdas rasistiketju. Poistoon.
Ne kun maksaa verot Suomessa ovat oikeutettuja etuihin tietysti . Kansalaiset maksaa .
Enpä koe näin työeläkeläisenä saavani juuri mitään etuja Suomessa vaikka maksan yhä veroja joka kuukausi??
Lääkärissä joudun käymään yksityisellä (luojan kiitos on vakuutus!) kun tk ei pääse koskaan.
Saksassa on myös yksityinen sairausvakuutussektori johon pääsee jos vuositulot ovat luokkaa 77.400 e/v. Siinä saa itselleen valita juuri sellaiset tariffit kuin ajattelee tarvitsevansa. Työnantaja tietty maksaa osan myös tästä kk maksusta kuten kaikkien muidenkin sairausvakuutuksista on osa työnantajien maksettavana.