Kotoisa 2026 OFFICIAL
Ensimmäisessä jaksossa kunnostetaan Anni Ihamäen toinen mökki. Mielipiteitä!
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Tulipa hieno tila Seijan suunnittelulla.
Viljan porukka teki käsittämättömän upeaa työtä.
On kertakaikkisen ammattilaiset työssä.
On hyvä, että kerrotaan katsojille mitä tehdään ja miksi.
Olen täysin samaa mieltä :) Ja todella mielenkiintoista kun Vilja kertoo kaikesta, mikä on ongelmana ja mitä sille voi tehdä ja mitä ei voi tehdä. Siinä ei tarvi ihmisten jäädä ihmettelemään että miksi ei tehty niin ja näin. Lisäksi on hyvä muistaa että sinne pinnan alle niitä euroja vasta kuluukin, kun pitää olla rakenteet kunnossa.
Erittäin hyvä ohjelma.
Tää on Suomen paras remppaohjelma! Muut voidaan lakkauttaa.
Kellarijaksossa "takkahuone" jäi hiukka pliisuksi väritykseltään kun omistajat toivoivat hämyisyyttä ja Lapin tunnelmaa, Itse koen että seinien olisi tullut olla tummemmat, tummaa kelohonkaa, pehmeä ryijy seinälle tai ainakin seinien väri tummempi. Nyt oli taulu ja sohva joissa oli väriä. Hämyisyyttä ja lämpöä ei ollut.
Myös sauna oli liian kirkkaasti valaistu. Suihkutila oli kaunis ja mielestäni henki hiukan lämpöisyyttä.
Mittava remppa, Vilja joutui jopa pyytämään lisäaikaa asukkailta.
Remppaohjelmissa olisi kiva tietää remppabudjetti jonka asiakkaat antavat. Ei tarvisi kertoa menikö kaikki tai oliko riittävä. Suuntaa antava olisi kiva tietää.
Vau, miten hienon värimaailman Seija oli valinnut tuonne kellariin, hän on kyllä todella taitava! Se takkahuoneen Lapin kelon hämyisyys, johon huonekalujen lämmin väri loi kivan kontrastin! Myös hyvin säilytetty se tunnelma, että tila on vanhan talon kellarissa. Kylpyhuoneen lämpimät värit olivat loistava valinta. Saunan valaistuksella saatiin avaruuden tuntua pieneen tilaan, sekin täysin oikea valinta. Niin kaunis tila tuli kaaoksenomaisesta ja märästä kellarista. Vilja porukkansa kanssa teki mahtavaa työtä ja saivat todella tehdä töitä koko rahan edestä. Vilja kertoo töistä ja mahdollisista ongelmista todella hyvin.
Nyt ei ollut minun makuuni värimaailma,pliisu oli tai jotenkin likaisen värinen takkahuone. WC oli hyvä,raikas.
Arvelen,että kylpyhuoneen laattoihin kyllästyy pian. Meillä oli kotona 80-luvulla saman väriset,tosin neliön malliset. Mutta kova urakka varsinaisessa pohjatyössä,huh huh. Viljaa on mukava kuunnella.
Tykkäsin tästä rintamamiestalon remontista. Varmaan kohtuukallis remontti oli.
Kotoisassa onnistuneet remontit aika hyvin tällä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Kellarijaksossa "takkahuone" jäi hiukka pliisuksi väritykseltään kun omistajat toivoivat hämyisyyttä ja Lapin tunnelmaa, Itse koen että seinien olisi tullut olla tummemmat, tummaa kelohonkaa, pehmeä ryijy seinälle tai ainakin seinien väri tummempi. Nyt oli taulu ja sohva joissa oli väriä. Hämyisyyttä ja lämpöä ei ollut.
Myös sauna oli liian kirkkaasti valaistu. Suihkutila oli kaunis ja mielestäni henki hiukan lämpöisyyttä.
Mittava remppa, Vilja joutui jopa pyytämään lisäaikaa asukkailta.
Remppaohjelmissa olisi kiva tietää remppabudjetti jonka asiakkaat antavat. Ei tarvisi kertoa menikö kaikki tai oliko riittävä. Suuntaa antava olisi kiva tietää.
Ei lainaus toimi mulla. Tuohon ylempään kommenttiin että kelohonkaa ja ryijyä seinälle. Eikö Seija nimenomaan olisi halunnut sitä kelohonkaa mutta ei onnistu koska seinät maata vasten.
Kellarijaksossa ihmettelin miten ihmisillä voi olla niin eri värikäsitys. Omistajien suunnitelmissa se jaden vihreä Pukkila taika laatta oli turkoosi :o sehän on selvä vihreä. Just katsoin unelmia Italiassa niin se ellenin Italian kodin ovi on mulle turkoosi.
Viljan, Daven ja Finnralian työstä on paljon juttuja netissä, Vilja myös antaa aina hyviä ohjeita.
https://rakentaja.pro/artikkelit/rintamamiestalon-perustusten-pelastami…
Heidän yksi mielenkiintoisimpia töitään on historiallisen Villa Linnunlaulun saneeraus.
https://www.leguanlifts.com/fi/asiakaskokemus-leguan-225-finnralian-kay…
Mun mielestä saunatilat olivat tunkkaiset. Just tollanen laatta on suoraan kasarilta.
Vilja on kyllä rautainen ammattilainen ja ukkonsa David myös. Palkkaisin ton tiimin heti...samalla leikkaisin Viljan hiukset :D
Paljonkohan tarttisi olla budjetti että saisi tuon tiimin tekemään remppaa kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän tuo pariskunta on tavannut toisensa?
Mies oli komea. Viikset vähän hassut kylläkin mutta silti ihme, että noin tavallisen näköinen muija oli sen saanut pokattua. Kunnollinen ja varakaskin vielä.(Se mies).
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä saunatilat olivat tunkkaiset. Just tollanen laatta on suoraan kasarilta.
Vilja on kyllä rautainen ammattilainen ja ukkonsa David myös. Palkkaisin ton tiimin heti...samalla leikkaisin Viljan hiukset :D
Muuten samaa mieltä kanssasi mutta miksi ihmeessä Viljan hiukset pitäisi leikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä kanssasi mutta miksi ihmeessä Viljan hiukset pitäisi leikata?
En minäkään ymmärrä. Tää on ohis mutta Viljalla on selvästi omat pitkät hiukset. Virkistävä poikkeus näinä pidennysten aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ollut minun makuuni värimaailma,pliisu oli tai jotenkin likaisen värinen takkahuone. WC oli hyvä,raikas.
Arvelen,että kylpyhuoneen laattoihin kyllästyy pian. Meillä oli kotona 80-luvulla saman väriset,tosin neliön malliset. Mutta kova urakka varsinaisessa pohjatyössä,huh huh. Viljaa on mukava kuunnella.
Minusta takkahuone näytti kuin olisi sisustettu opiskelijabudjetilla, en pitänyt. Seinät olivat myös apaattiset. WC ja pesutila kyllä kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kanssa aika kamala, en tykännyt noista väreistä yhtään. Tulee kyllä joku kasari mieleen.
Tuossa ei kyllä ollut mitään rosoista Lappitunnelmaa.
Oikeastaan mikään ei tuossa ollu hyvää.
Eikä ainakaan tuo mies välttämättä ollu ihan tyytyväinen🤔
Sanoi sitä vihreätä seinää ihan täydelliseksi siinä kuvassa ja minustakin se väri oli hyvä ja ihan eri maailmasta, kuin tuo pliisu väri jota joka puolella oli.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä koko värimaailma oli tunkkainen.
Eikä tuollaiset betonin väriset seinät ole mökki-ja Lappi tunnelmaa nähneetkään.
Onneksi ei tullut minulle tuo remppa, en tykännyt ollenkaan😂
Mietin jo, että miten pystyis maalaamaan laatat ihan eri värillä.
Miksi toi Seija halaa jotain kaakelimyyjää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toi Seija halaa jotain kaakelimyyjää?
Olisivatko tuttuja entuudestaan.
Sait sitten kahteen lauseeseen mahtumaan sekä äijän että ukon! No, kukin tyylillään katselee remonttiohjelmaa.