Jos katsastuksen määräaika menee ohitse...
...miten auton voi laillisesti viedä katsastukseen?
Kommentit (34)
Sinne voi kyllä ajaa, kun sanoo, että on sinne menossa, jos poliisi pysäyttää.
Itse olen vienyt aina ajamalla ihan normaalisti vaikka olis jääny pari vuotta välistä.
Vierailija kirjoitti:
Hinurilla
Älä sotke vähemmistöjä tähänkin asiaan...
Pitää olla aika todistettavasti varattuna ja suorinta reittiä ajo muuten voi tulla seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sanominen ei riitä vaan on oltava varattu aika. Eikä reitiltä saa poiketa.
Vierailija kirjoitti:
Saako katsastusajan määräajan jälkeiseen aikaan?
Tietysti voi varata.
Vierailija kirjoitti:
Saako katsastusajan määräajan jälkeiseen aikaan?
Tietysti saa
Kerran olin tietämättäni vuoden ajokiellossa kun oli katsastettu pari viikkoa liian aikaisin,selvisi vasta seuraavassa katsastuksessa kun tuli vian takia hylkäys ja välitön ajokielto.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin tietämättäni vuoden ajokiellossa kun oli katsastettu pari viikkoa liian aikaisin,selvisi vasta seuraavassa katsastuksessa kun tuli vian takia hylkäys ja välitön ajokielto.
Enää se ei onneksi ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika todistettavasti varattuna ja suorinta reittiä ajo muuten voi tulla seuraamuksia.
Eikä tarvii. Asun Hämeessä ja olin kerran entisellä kotiseudullani Helsingissä (Krunikassa) autolla liikenteessä, kun poliisi pysäytti, että autoni on katsastamaton. Siitä on nyt kaksi vuotta, eli suht tuore tapaus ja auto on vm. 2016. En edes yrittänyt alkaa väittää, että olen menossa minnekään katsastukseen, vaan suunnilleen äkäilin poliisille, että vai niin, no mä oon nyt täällä Hesassa lomalla tyttären (13v.) kanssa, että en pysty nyt mihinkään katsastukseen ajamaan!
Niin poliisi sanoi, että et aja täällä, viet auton parkkiin (sanoin että yövymme Kalliossa, sain viedä sinne) oleskelunne ajaksi, ja vannotti, että vien auton katsastukseen heti kun pääsen kotiin.
Näin tein, ei mitään ongelmaa.
Se varmaan on, ettei niille kannata alkaa valehdella, että on ajamassa katsastukseen, jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, niihin voi mennä myös aikaa varaamatta.
t. se Hesassa pysäytetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, niihin voi mennä myös aikaa varaamatta.
t. se Hesassa pysäytetty
Sun sössötykset ei nyt asiaa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukahan sitäkään valvoo. Siis tyyliin varmasti voi ainakin sinne korjaamolle ajaa, eikä tarvitse hinauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee hylky, pitää hinata auto korjaamoon.
Ei tarvii, mutta siinä on normaalia lyhyempi aika korjausten suorittamiseen. Mulle ainakin tuli vain 7 arkipäivää ajoaikaa, kun päästöt ei menny läpi.
Hinurilla