Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piia painoi 150kg

Vierailija
09.03.2026 |

Yllättävän helppo painonpudotus

Pialla oli paniikkihäiriö, masennus, rasitusastma ja merkittävä ylipaino: vaaka näytti pahimmillaan 150 kiloa. Lisäksi hän on pienen lapsen totaaliyksinhuoltaja. Onko elämäntaparemontti ja painonpudotus edes mahdollista sellaisista lähtökohdista? Kyllä on ja helpommin kuin moni uskoisikaan, Pia vakuuttaa.

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000011748327.html

Voisko joku sanoa mikä oli konsti tällä kertaa?

T. Läski yh, joka kaipaa inspiraatiota

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia töhryjä täynnä. 

vatsatöhryjä saakin nyt selata kuin kirjaa, kun selaa roikkuvaa vatsanahkaa

Vierailija
42/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on ihan normaalipaino nykyään ainakin jos kehopositiivisia kuuntelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mahtuuko se kaikki roikkuva nahka tuon paidan alle piiloon?

Ainakaan seiskan jutun mukaan ei voi riisuutua, kun on nahkaa niin paljon.

Mitenkähän helposti Suomessa saa suuren ja nopean painonpudotuksesta seuraavan roikkovatsan leikkauksen? Itse yritän tälläkin hetkellä siksi rauhalliseen painonpudotukseen, että välttäisi ainakin jossain määrin sen nahkalärpäkkeen mukanaroikkumisen-

Vierailija
44/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuohan on ihan normaalipaino nykyään ainakin jos kehopositiivisia kuuntelee.

Kehopositiivisuus ei ole läskipositiivisuutta. Itse läskipositiivisuuskin alkaa olla pikku hiljaa jo menneen talven lumia, ja ihanne alkaa painottua taas terveellisempään suuntaan. Mutta se ei silti poista kehopositiivisuutta, koska kehopositiivisuus tarkoittaa sitä, että jokaiselle kuuluu kehorauha vaikka olisi höystetty palovammoilla tai lymfajaloilla!

Vierailija
45/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tv-ohjelmassa 130 kiloinen britti lennätettiin amerikkaan tapaamaan 300-kiloista joka ei päässyt sängystään. Kertoi tälle vinkuvalla äänellä, että lihominen kannattaa pysäyttää kun vielä voi.

(Onneksi Euroopassa karjan kasvuhormonit on kielletty, Usassa ne siirtyy pihveissä ihmisiin)

Vierailija
46/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina hienoa, jos ihminen saa tiputettua pysyvästi puolet alkuperäisestä painostaan.

Älkää olko niin negatiivisia. 

Vierailija
47/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tatuoinnit? ne pilasi lopullisest Pian ruumiin

Vierailija
48/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahdesti kiloja on tullut takaisin useamman kymmen kiloa, mutta nykyisin Pia treenaa valmentajan kanssa fitness-kisoja varten ja hänellä on ruokavalio."

Eli uusi elämäntapa on fitness kisat.

Vierailija
49/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan seiskan jutun mukaan ei voi riisuutua, kun on nahkaa niin paljon.

Mitenkähän helposti Suomessa saa suuren ja nopean painonpudotuksesta seuraavan roikkovatsan leikkauksen? Itse yritän tälläkin hetkellä siksi rauhalliseen painonpudotukseen, että välttäisi ainakin jossain määrin sen nahkalärpäkkeen mukanaroikkumisen-

Ei voi riisuutua? Jotenkin vaikea uskoa, että kulkee vuosia samoissa vaatteissa.

Vierailija
50/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että pitäisi syödä vähemmän laihtuakseen, mutta mä sanon, että ensin pitää syödä itselleen toimivammin ja paremmin. Lopetin laihdutuksen itseäni näivettämällä ja aloin syödä nälän mukaan itselleni sopivaa ruokaa riittäviä annoksia. Painokin laski samalla järkeväksi. Oli näivettämällä mennyt yli 70 kilon ja olo oli koko ajan väsynyt ja huono. 

Vierailija
51/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut, että otsikkoon tuli Piia, puhelin tahtoi korjata Pian.

Ap

Hän alkoi ottaa selvää syömänsä ruoan ja juoman energiamäärästä. Samalla tavalla pääsee jokainen alkuun tekemällä ruokapäiväkirjan Fineliin sekä valkkaamalla muutaman maksuttoman Omaolo.fi-elintapavalmennuksen. Hänellä tuli painoa takaisin kahdesti 30 kiloa ja hän oppi kiiruhtamaan hitaasti. Tiukoista pikadieeteistä tulee aina kova nälkävelka, joka ajaa syömään sekä lihomaan. Se on ihmisen eloonjäämismekanismi. Hitaasti mutta varmasti tulee parempi lopputulos. 

Vierailija
52/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa, että nuori nainen on saanut vaativassakin elämäntilanteessa pudotettua noin merkittävän ylipainon pois. 

Se, mikä mietityttää, on miksi laihtumisen sivutuotteena tulee usein yliampuvat ripset, huulitäytteet ja tatuoinnit? 

Vierailija
53/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on hirveesti jääny, sitä se fitness teettää. Perus laihduttajan  ongelma pikemminkin

Vierailija
54/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pia muutti ruokavalionsa sellaiseksi, jolla voi elää koko loppuelämän: ei rasvaa, sokeria eikä turhia hiilihydraatteja, mutta paljon proteiinia. Hän alkoi syödä säännöllisesti ja monipuolisesti monta kertaa päivässä.  Näin paino tippui huomaamatta 95 kiloon. Silloin hän lisäsi liikunnan rutiineihin, ensin kävelyn ja myöhemmin kuntosalin. Kahdesti kiloja on tullut takaisin useamman kymmen kiloa, mutta nykyisin Pia treenaa valmentajan kanssa fitness-kisoja varten ja hänellä on ruokavalio. Paino on 62 kg.

Tuo on aika tiukka elämäntapa, mihin harva esim. ruuhkavuosissa pystyy. Mutta vähemmälläkin laihtuu, vain hitaammin. Itse olen laihtunut 4 vuoden aikana 125 kilosta 67 kiloon. Ihan ilman tarvetta välttää rasvaa, sokeria tai hiilareita, tai käydä salilla. Vain kohtuullisella 300-400 kcal kalorirajoituksella per päivä siihen tasoon nähden, jolla painoni on pysynyt ennallaan. Kalorirajan sisällä sallein itselleni minkä tahansa syömisen tai juomisen. Hyvin toimi, vaikka olin myös esivaihdevuosi-ikäinen laihduttaessani, mikä tekee asioista usein vähän vaikeampia.

Ei tuossa tiukkaa ole muuta, kuin treenaaminen fitnesskisoihin ja sokerin kokonaan pois jättäminen. 

Mulle tuollainen ruokavalio on aivan normaali, paitsi itse syön joskus harvoin suklaapatukan tai jäätelön. Varmaan kerran kolmessa kuukaudessa. Tykkään tehdä itse terveellistä monipuolista ruokaa. Ja mielestäni liikunta useamman kerran viikossa on aivan normaali asia ihmiselle.

Tällä tavalla olen aina elänyt, enkä koe eläväni mitenkään tiukasti. Ihmisillä on niin erilaisia perspektiivejä siihen mikä on normaali elämäntapa. Olen 45v.

Vierailija
55/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko IS kuvissa edes sama henkilö.

On sama. Moni ei tajua kuinka uskomattoman paljon ylipaino vaikuttaa ulkonäköön. 

Ja siitä huolimatta sitä ulkonäköä ei voi pitää hamaan tappiin asti, kun vanhenee ja lopulta kuolee.

On se säälittävää, kun nykyään on kaikki niin pinnallista ja ulkonäkökeskeistä. Toisaalta kertoo vaan siitä, että elämä on helppoa, kun muita ongelmia ei ole. Antaas olla, kun sota tulee. Sitten mietitään, mistä se seuraava suupala saadaan, jos saadaan. Ainakin laihtuu... 

Minusta se, että joku ei halua olla lihava ja kärsiä sen tuomista vaivoista ei tarkoita sitä, ettäkö olisi jotenkin älyttömän pinnallinen eikä välittäisi mistään muusta. Surullisempaa on se, miten kansakunta vaan lihoo, mutta kukaan ei ole enää pläski vaan "muodokas", "kurvikas" tai "pluskokoinen".  Pelkkää itsepetosta.

No minulla vielä pari kiloa ylipainoa.

En läskiksi itseäni kutsu. Paksuksi.

Vierailija
56/56 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain tv-ohjelmassa 130 kiloinen britti lennätettiin amerikkaan tapaamaan 300-kiloista joka ei päässyt sängystään. Kertoi tälle vinkuvalla äänellä, että lihominen kannattaa pysäyttää kun vielä voi.

(Onneksi Euroopassa karjan kasvuhormonit on kielletty, Usassa ne siirtyy pihveissä ihmisiin)

Mutta lihominen ei johdu silti siitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan