Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä syntyy väkivaltaisia

Vierailija
04.05.2007 |

ihmisiä?

Siis mitä luulette. Miks ihmisestä tulee väkivaltainen? Onko ehkä saanut sellasen mallin (kasvanut väkivaltaisessa perheessä). Vanhemmat kurittaneet fyysisesti?

Vai onko se isompi juttu. Traumoja, mielenvikaa... Ei varmaan ihan yksiselitteinen.

Mutta mitä mieltä te? Mikä on sellanen suurin tekijä?

Eikö väkivaltaisella ihmisellä ole keinoja ja miksi ei ole niitä keinoja selvittää muuten asioita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kai ainakin on just toi, että on kotona jo saanut sellaisen mallin, että erimielisyydet ratkotaan fyysisesti. Eikä sitten osaa muulla tavalla niitä ratkoakaan.

Kuvittelisin, että toinen mahdollisuus on jotain sellaista, että kotona on ollut tosi tiukka kuri, joka on tukahduttanut lasten tunteet. Ja siitä on opittu tukahduttamaan omat tunteet ja tarpeet, ja sitten ne välillä purkautuvat hallitsemattomasti vaikkapa sitten väkivaltana.

Vierailija
2/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit huono itsetunto ja epävarmuus joillaki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan siedä ihmisten vajaavaisuutta. Se jotenkin loukkaa mua ihan hirveästi ja rasittaa. En tiedä mikä persoonallisuushäiriö tämä on, mutta mulla on todella narsistinen ja väkivaltainen puoli vastapainona älyttömän empaattiselle ja rakastavalle. Kuitenkin silloin kun olen väkivaltainen koen armotonta halveksuntaa muita ihmisiä kohtaan eikä heillä ole mitään arvoa ihmisinä tai ylipäätään elävinä olioina.

Mulla on lapsuudessa fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa.

Vierailija
4/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täysin tunteeton? Eikö pysty ilmaisemaan tunteitaan ja menee väkivallaksi? Empatiakyvytön? Missä mättää? Kertokaa!

Vierailija
5/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan pohtia vähän laajemmin tätä asiaa?

Vierailija
6/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se lähti jotenkin lapsuudesta asti, auktoriteetti vanhemmat joita oli pitänyt teititellä ym. Ei kai kehittynyt tunteet normaalisti. Purki sitten suuttumuksensa väkivaltaisesti. Mutta mistä mä oikeesti tiedän kun en oöe mikään psykologi/psykiatri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi