USA:an lähti vanhasta maailmasta aikanaan se porukka mikä ei kestänyt vanhan maailman ummehtuneisuutta
Alan pitämään heidän tyylistään. He ovat virkistäneet läntistä ajattelutapaa uudella mantereella ja tehneet siitä omansa. Small talkista en perusta edelleenkään ja jämptiä peisettiyttä paskanpuhumisen sijaan soisin herätettävän USA:ssakin.
Sellaisia ilta-ajatuksia tälle illalle.
Kommentit (23)
Olisi se edistystä jos minä saisin saaren , kaikilta miehiltä pääsy kieletty no jos pysytte 1600 merimailin päässä, kaikki hyvärunkoiset ja herkkupeput tulkoon saarelleni jee ,Niin ja huom minä olen mies ja keppi kovana pitäisin valtakuntaani kukoistavana ja naiset tyydytettyinä.Nimeäisin saaren isokulli kuningas joosef.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan aika toisin eli ne lähti jotka eivät pärjänneet syystä tai toisesta eli nk. jämäporukka lähti kuten mm. Etelä-Italian köyhälistö...
Tämä on muuten totta. Ne jotka täällä pärjäsivät, jäivät tänne. Amerikkaan lähtivät ne jotka eivät pärjänneet. Monesti lähtivät ne onnettomat miehet yksin, jotka eivät saaneet täällä perhettään elätettyä ja jättivät vaimot ja lapset tänne selviämään. Saattoi siellä toki jokunen seikkailunhaluinenkin olla mukana, mutta merimatkalle lähtivät ne, jotka näkivät sen viimeisenä vaihtoehtonaan.
Monien historiantutkijoiden mielestä se mullistavin ja houkuttavin juttu oli perustuslain kärkipäässä luvattu ihmisten oikeus onnellisuuteen = amerikkalainen unelma. Se puuttui suurimmalta osalta silloin täällä vanhan mantereen puolella. Puuttuu edelleen.