Keskeytetty yhdyntä ja raskaaksitulo
Tärkeä kysymys:
Onko kokemuksia, että olisi tullut raskaaksi, vaikka olisi harrastanut keskeytettyä yhdyntää? Eli että ennen itse laukeamista olisi tullut touhutippoja ja niistä raskautunut?
Tämä olisi tärkeää tietää. Kiitos!
Kommentit (42)
Ei sitä isyyttä selvitellä automaattisesti. Ainoa mahdollisuus olisi nähdäkseni se, että vauva perisi isältään veriryhmän, jota ei " oletetulta" isältään olisi voinut saada. Mutta näinhän ei ollenkaan välttämättä käy. Joten HALOO itsellesi.
No enpä tiedä mitä teen! En mä tätä ehkä pysty keskeyttämään...
Juttelin äskön exän kanssa ja hän oli vahvasti sitä mieltä että se lapsi ei voi olla hänen. Mitään ei kuulemma mennyt sisään. Ja siis tämä tapahtui kp 12 ja ovulaatio oli kp 16.. Miehen kanssa puuhasteltiin kp 14, 15, 16 ja 17.
Ihan luonnontieteelliinen fakta on se, että mieheltä usein erittyy siemennestettä ennen varsinaista ejakulaatiota. Ja koska kysymyksessä on sama aine kuin varsinaisen laukeamisen aikana, raskaus on AINA mahdollinen. Jotkut tutkimukset väittävät, että nainen raskautuu helpommin vieraan kuin oman miehensä siittiöistä. Toisaalta, juuri sinun kohdallasi ei välttämättä näin käynyt ja tutkimuskin voi olla yksi niistä susista, jotka kohta haudataan.
Tieto siitä, onko naapurin Heli tai sata tämän palstan lukijaa tullut raskaaksi tällä tavoin vai ei, ei muuta todennäköisyyttä kohdallasi mitenkään. Nythän on tilanne se, ettet millään pähkäilyllä voi selvittää asiaa. Mene lääkärin vastaanotolle ja kysy, missä vaiheessa ja miten asiasta olisi mahdollista varmistua. Toinen vaihtoehto olisi kertoa miehellesi. Hulluksi tulet jos jäät asiaa miettimään, lisäksi käytät energiaasi aivan turhaan kun et vastausta saa sillä tavoin kuitenkaan.
epäilenpä, että noin 30% kaikista mukuloista on jonkun muun kuin äidin senhetkisen kumppanin.
AP:on tosi kurjaa, että joudut asian kanssa kamppailemaan, olit sitten yhteisymmärryksessä tai et exäsi kanssa yhdynnässä.
Mahdollisuudet että lapsi on exäsi, ovat kyllä yhtä todennäköiset, kuin että lapsi olisi miehesi.
Voisitkos ajatella asiaa, niin että lapsi onkin lahja, on sen isä sitten kuka tahansa. Ja jos vaikka ette miehesi kanssa saakaan ikinä yhteisiä ja tämä oli nyt onnenpotku?
Moraalisaarna tässä kohtaa ei auta, se ei asiaa enää sen kummemmaksi muuta, vauvahan on jo tulollaan :)
Voimia sinulle! Mitä tahansa päätätkin, se on varmasti kohdallasi oikea päätös.
Vierailija:
Yhdessä olemme olleet yli 6 vuotta, raskaaksi tulin vasta sitten kun sitä halusimme eli emme keskeyttäneet yhdyntää, silloin 4:n kuukauden yrityksen jälkeen raskauduin.
Ja samalla tavalla olemme toimineet pikkuisemme syntymän jälkeen. Ja se toimii meillä hyvin!
En toki voi suositella sitä kenellekkään ehkäisykeinoksi, koska se ei ole varma keino ehkäistä raskaus, vaikka se meillä on toiminutkin. Mutta meille se ei olisi ikinä ollut mikään katastrofi vaikka se ei olisi toiminutkaan, niinkuin ei ole nytkään.
Syy siihen miksi toimimme näin on yksinkertaisesti se, että minä en halua käyttää mitään hormonaalisia valmisteita, emmekä tykkää kondomin käytöstä.
Nyt kun olet epäilysi paljastanut, niin juttu ei tasan tarkkaan pysy salassa vaan kantautuu ajan kanssa myös miehesi korviin. Vai onko tämä ex sinusta muka tyyppi johon voi luottaa kun kallioon?? Ei ainakaan kertomasi perusteella...
Kävin äskön gynekologillani ja hän oli 110 % varma, etten ole voinut raskautua siitä exän kanssa tapahtuneesta. Käytiin läpi kaikki yksityiskohtaisesti ja nyt tuntuu hyvältä. Tein ison virheen, ja olen todellakin ottanut opikseni!
Nyt jatkan odotusta onnellisena ja toivotan kaikille aurinkoista helle-kesää!
AP
Huh miten lohduton olo. Tekisi mieli mennä ja hypätä sillalta alas, mutta kun mulla on se pieni 4-v. tyttönen kotona.. Miehelläni on niin vahvat piirteet että lapsesta näkee kyllä heti jos se ei ole hänen. (Ihan supisuomalainen kyllä). Voinko odottaa 9 kk tässä helvetinmoisessa epätietoisuudessa..? Itkettää, itkettää ja itkettää..
Miten mä VOIN olla näin ääliö?? Mies jättää mut satavarmana jos tää on jonkun muun lapsi. Se on aivan varma. Pitäisikö ottaa riski ja tehdä abortti, ja valehdella miehelle että oli keskenmeno? Nyt mä jopa toivon keskenmenoa, vaikka yli vuosi ollaan yritetty ja toivottu vauvaa..
On niin lohduton olo että oksettää ja itkettää...
ja mieti muutama päivä kaikkia vaihtoehtoja. Ensin siis itket ja sitten otat itteäs niskasta kiinni, kyllä se siitä!
onhan maailmassa paljon sisaruksia jotka ovat ihan erinäköisiä ja silti heillä samat vanhemmat
av-mammat taas vauhdissa... Kuulostaa provolta, mutta jos nyt ei olisikaan, niin otanpa kantaa minäkin: Ei, mitä suurimmalla todennäköisyydellä et ole tullut raskaaksi tuosta keskeytyneestä yhdynnästä vaan ihan siitä mistä pitikin. Miettikääpäs nyt todennäköisyyksiä: Seksi miehen kanssa tapahtunut ovulaation aikaan, toinen tapaus ennen ovista. Olet päästänyt sisääsi kymmeniä tuhansia miehesi siittiöitä (vai paljonko niitä siinä yhdessä " lastissa" nyt olikaan) ja toiselta mieheltä vain pari hassua touhutippaa, jos niitäkään (eikös ne tipat yleensä tule vasta laukeamisen ollessa aika lähellä?)
Jos mietit sitä, että olette miehesi kanssa yrittäneet jo vuoden, niin se voi aivan hyvin olla pelkkää sattumaa. Teillähän kuitenkin on jo lapsi, joten mitään fyysistä " vikaa" ei siis ole.
Eli mielestäni sinun, ap, kannattaa heittää asia mielestäsi. Sanon tämän itse huolehtimiseen taipuvaisena ihmisenä; älä stressaa, vaan nauti raskaudestasi. Onnea vauvasta!
no huokaus kans multakin. mikä todennäköisyys on oikeesti et joku tyyppi pistää vehkeensä sinuun kaks kertaa ja vielä ei sun ovulaation aikaan... et tulisit siitä raskaaksi...
on tainnu mennä all the way tän sun exäs kans ku niin huolettaan..?
Toivokaamme ettei exäsi ole punapää, 160cm tai yli 200cm pitkä tai kiharapää tai muita erikoisia tunnusmerkkejä omaava henkilö. Jos on suht tavallisen suomalaisen äijän näköinen, niin sitä heti tunnista toisen tekemäksi. Ikävä juttu silti.
päivän, ettekö tienneet? Sen takia on mahdollista, että lapsi voi olla kumman tahansa, koska ovulaatio oli lähellä.
miehelle vieraan miehen lapsen. Siis jos on edes mahdollisuus että se on vieraan miehen, ja isyystestiähän ei voi tehdä ennen kuin lapsi on syntynyt.
mutta tuskin niistä touhutipoista jos niitä on edes ollut..siis oikeesti, jos mies pistää sua pari kertaa niin siinä tuskin edes tulee touhutippoja..
alan ammattilaiselle. hänkin tod. näk. sulle sanoo et lopeta murhetiminen. Mä kans luulen et tää sun exän kans sekstaus on tainnu mennä pidemmälle ku pariin työntöön ku sua niin huolettaa. mä kyllä kans tekisin abortin ennen ku tekisin miehelleni vieraanmeiehn lapsen ja joutusin valehteleen ikäni..jos sellanen mahdollisuus olis.
Kiitos kovasti kannustuksista. Ja siis näin kun exä veti sitten lopuks käteensä, joten ei todellakaan menty loppuun asti!! En muista kuinka monta " työntöä" tuli mutta yksikin oli todellakin liikaa... Tuntuisi tosi järjettömältä että tää lapsi ei olisikaan mun miehen, mut toisaalta kun siinä on se suuri todennäköisyys että lapsi todellakin on meidän eikä mun ja exän.. Menen varmaan ens viikolla juttelemaan gynekologini kanssa, jos hän pystyisi valaisemaan asiaa. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta tehdä abortti ja salata se mieheltäni, koska yhdessä ollaan jo iloittu tästä vauvasta... MUTTA jos se vauva on exäni (mitä suuresti epäilen mutta pelkään silti) niin ei sekään tunnu luonnolliselta....
Oli ihanan rohkaiseva sun viesti, kiitos!
Meillä on kaksi lasta saaneet alkuunsa suojaamattomista " parista työnnöstä" . En halua lietsoa epävarmuuttasi, mutta meillä on 2 krt raskauduttu tällä tyylillä...