Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Duolingo ja ranskan opiskelu, sovellus ei tunnista ääntämistäni :( Kannattaako edes jatkaa?

Vierailija
08.03.2026 |

Ikinä ei mene puheharjoitukset läpi niin haittaako vaikka opettelisin ranskaa niin että tajuan mitä muut puhuvat / ymmärrän lukemaani mutta minua ei koskaan ymmärrettäisi? Onko järkeä? En tosin osaa oikein niitä korttejakaan kun tulee aina yks kaks yllättäen :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mieti sitä. Onk järkee, jos kukaan ei ymmärrä su aksenttia?!

Vierailija
2/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa puhua Google Translatelle. Se ei ymmärrä minun suomenkielen ääntämistä. Ei kannata heittää toivoaan jonkun epätäydellisen botin vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se niissä korteissa tunnista. Muissa tehtävissä menee läpi..

Vierailija
4/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse paikanpäälle kielikurssille pariksi viikoksi. Se auttoi aivan valtavasti. Siellä kuulee kaiken päivää kieltä ja on ihan pakko puhua sitä myös. 

Vierailija
5/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingo usein piti minun ruotsin ääntämystä vääränä, mutta ruotsinkieliset ovat kyllä aina ymmärtäneet. Kyllä minäkin ymmärrän mitä tarkoitetaan, vaikka joku ääntäisi suomea hassusti, ihmiset ei ole koneita ja me emme ole niin tarkkoja että joka sana on juuri oikein ja aina voi kysyä, duolingo huomioi vain ne virheet eikä oikeasti halua kommunikoida.

Vierailija
6/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good moaning!

Vierailija
7/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samaa ongelmaa. Sitten aloin vain laittamaan,  että en voi puhua, niin tuollaisia harjoituksia ei enää tule.

Ollan kokeiltu täysranskalaisen sukulaisen kanssa, että hänkin joutuu sanomaan nuo useita kertoja, jotta menee läpi.

Vierailija
8/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa! Minulla sama ongelma, tai siis minusta duolingolla on ongelma. Ääntämistehtävässä que-sanaa en vaan saa oikein. Miten sen edes muka voi sanoa väärin?! Myös muita sanoja on jotka aina duolingo hylkää, en välitä.

Vierailija
9/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa, kehityt ja parannat koko ajan!

Vierailija
10/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duolingossa on tosiaan huono puheentunnistus juurikin niissä korttitehtävissä. Itse hoin poubelle-sanaa ties kuinka monta kertaa eri äänenpainoilla, välillä hitaasti lausuen. Onneksi kukaan ei kuullut...Olen kuitenkin aikanaan suorittanut hyvin arvosanoin ranskan kursseja yliopistossa.

Luultavasti ääntämyksessäsi ei ole mitään kovin pahasti pielessä, jos esim. pariisilaisessa kahvilassa tarjoilija ymmärtää sinua. Älä lannistu, vaan jatka opiskelua!

Vierailija
11/11 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsisikin ranskalaiseen kahvilaan testaamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän