Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivotteko koskaan pullaa?

Vierailija
08.03.2026 |

Mä teen pikku taikinan pari kertaa kuukaudessa. 2.5dl nestettä. Aika vaivaaminen siitäkin käsin. Mummoni teki ison pilkkumin pullataikinaa ja käsin. Se oli aika urakka. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivaa. Ei maksa vaivaa. Varsinkaan, koska en ole koskaan alkoholia käyttänyt.

Aika väsähtänyttä, mutta en pystynyt parempaan.

Vierailija
2/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lihavat ja vanhukset syö pullaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon. Juuri eilen otin IS-reseptin pikkupullista jossa taikina tehdään vähän eri tavalla. Aion kokeilla pian. Vaivaan tietty taikinan aina käsin. Myös leipätaikinat. Ei ole suurikaan urakka vaivata taikinaa 10 min. kun tulos on aina mehevä ja herkullinen kun pullat/leivät ovat uunista ulos.

Vierailija
4/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon. Juuri eilen otin IS-reseptin pikkupullista jossa taikina tehdään vähän eri tavalla. Aion kokeilla pian. Vaivaan tietty taikinan aina käsin. Myös leipätaikinat. Ei ole suurikaan urakka vaivata taikinaa 10 min. kun tulos on aina mehevä ja herkullinen kun pullat/leivät ovat uunista ulos.

Oliko se joku japanilaisohje mikä lie? Ap

Vierailija
5/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, leivon korvapuusteja säännöllisesti, välillä vaniljasolmuja osan taikinaa. Puoli litraa maitoa on vakio. Sen pienempää en viitsi. Sama työ kuin isossakin taikinassa. 

Vierailija
6/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin enää, kun asun yksin, mutta viime viikolla tein puolen litran taikinan. Niistä riitti sitten isälle ja miesystävälleni ja vielä vierasvaraksikin pakastimeen. Tavallinen pulla on joskus hyvää. 

Vierailija
7/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kumpaakaan ja syön pullaa. Juuri äsken kirkkokahveilla pullaviipaleen, ja joskus leivon itsekin.

Vierailija
8/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, leivon korvapuusteja säännöllisesti, välillä vaniljasolmuja osan taikinaa. Puoli litraa maitoa on vakio. Sen pienempää en viitsi. Sama työ kuin isossakin taikinassa. 

Totta. Kai mä senkin pystyisin kunnolla vaivaamaan. Tuntuu että käsi kramppaa jo pienemmästäkin tosin. Ap

Vierailija
9/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen 66 ja en syö pullaa, mutta muita kahvileipiä syön.

Vierailija
10/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaiva muka noin pienen taikinan alustamisessa? Eihän siinä mene kuin pari minuuttia käsin alustaessa, turha tuollaista määrää varten on mitään konetta kaiveltava esiin.

Vierailija
11/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan raakapakastepullia. Taatusti onnistuu. 

nim. ruoanteko on loistavaa mutta leipominen ei ole mun juttu.

Vierailija
12/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisessa parasta on peppureikä. Ne reunukset on pakollinen paha.

Vierailija
13/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen 66 ja en syö pullaa, mutta muita kahvileipiä syön.

Lasket siis itsesi vanhukseksi?

Vierailija
14/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaiva muka noin pienen taikinan alustamisessa? Eihän siinä mene kuin pari minuuttia käsin alustaessa, turha tuollaista määrää varten on mitään konetta kaiveltava esiin.

Kyllä mä vaivaan jotain 10 min jotta saan irtoamaan kulhon seinämistä ja hyvän sitkon. Ap

Vierailija
15/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs! Minä urheilen paljon ja kyllä välillä maistuu. Poikani kävi oleilemassa viikon verran täällä ja hän tietää , että iskä rakastaa joskus syödä pullaa. Leipoi niitä reilusti, että pystyin niitä pakastamaankin. Ja ottaa sieltä, kun mieli tekee . Ei pääse niin pitkän etäisyyden vuoksi niin kovin usein vierailemaan . 
On lisäksi aivan mestari leipomisessa . 

Vierailija
16/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vaivaan jotain 10 min jotta saan irtoamaan kulhon seinämistä ja hyvän sitkon. Ap

Laita se taikinan rasva jo alusta asti mukaan, ei todella mene kuin pari minuuttia alustamisessa ja tulee hyvä lopputulos. Tuo on ruotsalaisten konsti, katso vaikka netistä ruotsalaisia pullareseptejä.

Vierailija
17/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa leivon kerran vuodess, kun teen laskiaispullia. Sämpylöitä ja hiivaleipää säännöllisesti.

Vierailija
18/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo pullaa, koska en saa sitä koskaan onnistumaan. Olen kokeillut useita kertoja, mutta jokin mättää, pullista tulee kovia. Jos tekee mieli pullaa, ostan kaupasta (ehkä kerran viidessä vuodessa). Muuten olen ihan hyvä kokkaaja ja leipuri, mutta tämä pullaosasto ei vaan taivu....

Vierailija
19/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En leivo pullaa, koska en saa sitä koskaan onnistumaan. Olen kokeillut useita kertoja, mutta jokin mättää, pullista tulee kovia. Jos tekee mieli pullaa, ostan kaupasta (ehkä kerran viidessä vuodessa). Muuten olen ihan hyvä kokkaaja ja leipuri, mutta tämä pullaosasto ei vaan taivu....

Liikaa jauhoja. Mielestäni ohjeissa on aina desi pari liikaa ohjeistettu. 

Vierailija
20/29 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ehkä hassua, olen 68-vuotias, enkä ole eläessäni leiponut pullaa, tai mitään, mihin käytetään hiivaa. En myöskään täytekakkuja, kääretorttuja enkä pikkuleipiä, kaurakeksejä lukuun ottamatta. Jostain syystä ei vain ole tullut tehtyä itse niitä, voin kyllä niitä syödä.

Leivon yleensä kuivakakkuja, suolaisia ja makeita piirakoita/pannukakkuja, mokkapaloja tms. Pitäisikin joskus kokeilla muutakin.