Kaikki miehessä ärsyttää
Olen n. 50 v nainen, puolisoni kanssa olen ollut yli 30 v. Jonkin aikaa miehessäni on alkanut ärsyttää kaikki. Ihan kakki.
Onko kyse vaihdevuosista, onko mies muuttunut vai olenko muuten vaan vihdoin alkanut nähdä miehen huonouden?
Kuulemma vaihdevuodet aiheuttavat tällaista, mutta miten minun hormoonitoimintani liittyy siihen, että mies on huono kaikessa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja sitä lähinnä olevaa ihmistä on helppo syyttää.
Ja hormooneita.
No hormonithan ne tunteet aiheuttavat. Ne kannattaisi kuitenkin ennemminkin hyväksyä sellaisenaan ja järjestää elämänsä niin, että elinympäristö mahdollistaa niiden mukaan elämisen, sen sijaan että mutiloi ja alistaa itseään sellaisiin setuppeihin, jotka eivät ole omalle biologialle suotuisia ja hyväksi. Kuten nyt vaikkapa s eksiorjuuteen tai asumaan siittävän koiraan kanssa
Hyvää päivää sentään, eiväthän ihmiset halua asua edes pallillisen kissan kanssa samassa asunnossa, niin miksi haluaisivat asua pallillisen, satakiloisen ihmisen? Ottakaa suomut silmiltänne, siskot
Haiska paska!
Haista itse :D Ja niinhän sinä haistat kun olet mies etkä osaa edes pestä paskapersettäsi!
Heko heko ku olet hauska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja sitä lähinnä olevaa ihmistä on helppo syyttää.
Ja hormooneita.
No hormonithan ne tunteet aiheuttavat. Ne kannattaisi kuitenkin ennemminkin hyväksyä sellaisenaan ja järjestää elämänsä niin, että elinympäristö mahdollistaa niiden mukaan elämisen, sen sijaan että mutiloi ja alistaa itseään sellaisiin setuppeihin, jotka eivät ole omalle biologialle suotuisia ja hyväksi. Kuten nyt vaikkapa s eksiorjuuteen tai asumaan siittävän koiraan kanssa
Hyvää päivää sentään, eiväthän ihmiset halua asua edes pallillisen kissan kanssa samassa asunnossa, niin miksi haluaisivat asua pallillisen, satakiloisen ihmisen? Ottakaa suomut silmiltänne, siskot
Haiska paska!
Haista itse :D Ja niinhän sinä haistat kun olet mies etkä osaa edes pestä paskapersettäsi!
Ah uuhh ahhh, r a i s kaa miehistä itsetuntoani, aah girl power kiihottaa, ahhh.
Vierailija kirjoitti:
Olet kriisissä ja haet selityksiä ongelmillesi. Tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet, jonkun muun piikkiin. Syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta hormoneja ja sitä joka on kulkenut rinnallasi kaikki nämä vuodet.
En koe olevani heikko ja epävarma, päin vastoin. Minulla on hyvät ja läheiset välit lapsiini, sukuuni ja miehen sukuun. On hyvä ystäviä. Työssä olen hyvässä asemassa ja teen myös vapaaehtoistyötä. Olen tyytyväinen itseeni ja elämääni.
Pystyn hoitamaan asian kuin asian ja koska minulla on paljon läheisiä ihmisiä ympärilläni, niin vastavuoroisesti autamme toisiamme.
Kaikki tämä korostaa mieheni surkeutta. Hänestä ei ole mitään hyötyä tai iloa. Päin vastoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kriisissä ja haet selityksiä ongelmillesi. Tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet, jonkun muun piikkiin. Syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta hormoneja ja sitä joka on kulkenut rinnallasi kaikki nämä vuodet.
En koe olevani heikko ja epävarma, päin vastoin. Minulla on hyvät ja läheiset välit lapsiini, sukuuni ja miehen sukuun. On hyvä ystäviä. Työssä olen hyvässä asemassa ja teen myös vapaaehtoistyötä. Olen tyytyväinen itseeni ja elämääni.
Pystyn hoitamaan asian kuin asian ja koska minulla on paljon läheisiä ihmisiä ympärilläni, niin vastavuoroisesti autamme toisiamme.
Kaikki tämä korostaa mieheni surkeutta. Hänestä ei ole mitään hyötyä tai iloa. Päin vastoin.
Ap
ok
Vierailija kirjoitti:
Siis miehet ovat huonoja kaikessa. Heitä sietää vain oman hormonitoimintansa lempeyttämänä, vähän niinkuin nainen sietää lapsenkin töhöilyä ja lapsellisuutta. Estrogeeni aiheuttaa sen. Nyt sinulta on vaan otettu tuo sumuverho silmiltä hetkeksi ja näet miehet sellaisina kuin he oikeasti ovat
Ilmiö on sama kuin seitinohuessa, missä vaatimattomampikin alkaa näyttämään kauniilta. Oma sisäinen hormonitoimintasi on saanut miehen näyttämään silmissäsi paremmalta, kuin onkaan
No ei ne naisetkaan kovin kummoisia olisi ilman testohuuruja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hankkiudu siitä sitten eroon. Pufff, kaikki ongelmat vain katoaa pois ja voit heittää high five!
Vierailija kirjoitti:
Naisen katkeruus voittaa kuolemankin. Korkkarit kattoon ja tylyttämään miehiä skumppalasi kädessä sielunsiskojen kanssa vaahtopallot pöksyissä ja voimaantumaan jollekin niille tuhansille kristalli-kursseille, joita naisille on tarjolla.
Onko se sinulta jotain pois jos naiset haluavat tehdä niin? Vai ajatteletko vihasi vallassa, että ei ole reilua kun he yhdessä näkevät millainen mies on (olet).
Vierailija kirjoitti:
Sinunkin tekstisi vaikuttaa selittelyltä. Hormoneilla voi olla joissain tapauksissa suuri vaikutus.
-eri sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hormooneita.
Mutiloi sinä takapuolesi.
"Olet kriisissä ja haet selityksiä ongelmillesi. Tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet, jonkun muun piikkiin. Syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta hormoneja ja sitä joka on kulkenut rinnallasi kaikki nämä vuodet. "
Miten jargonoida nykypäivän puppuvalheilla nainen, joka ei pidä miehistä, HULLUKSI :D
Kaasuvalotuksen suomenkielinen nimi on muuten kaasutus. Se on sitä kun yrittää vakuutella ihmiselle, että hänessä ja hänen ajattelussaan on jotakin vikaa ja ongelmia, yleensä että ihminen on sairas, kun se ei sovi omaan agendaan :) Tämän tarkoituksena on murtaa henkilön itsetunto ja identiteetti sekä luottamus omaan sisäiseen ääneensä, ja alistaa omaan hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies huono kaikessa sen koko 30 vuotta?
Minä olen vielä hedelmällisessä iässä ja kumppanin ärsyttävyys ja muu henkinen kaaos lisääntyy usein kuukautiskierron tietyissä vaiheissa. Jos hormonitasojen lasku saa sinut pahalle tuulelle, niin korvaushoitoa kannattaa harkita. Säästyy läheisetkin kiukultasi.
Höpsis, mies voi vaikka mennä jollekin kurssille ja kaunistautumaan. Naisen ei tarvitse mutiloida kehoaan siksi, että sietäisi jotakin sellaista, mitä ei luonnostaan halua tai edes kuulu sietää
Sillä voi olla ihan oma tarkoituksensa, että nainen inhoaa ja haluaa jopa ajaa miehen pois tietyssä kuukautiskierron vaiheessa. Itsellä on ainakin vahvasti näin ja tiedän sen verran eläinmaailmasta, että eivät naaraat siellä ole miesten pariteltavina kymmeniä vuosia, toisin kuin ihmisnaaras. Ihmisnaaras on aivopesty kuvittelemaan, että s eksiorjuus on hieno ja tavoiteltava asia ja mieluummin mutiloi ja huumaa kehoaan kuin hyväksyy sen, että ei yksinkertaisesti halua olla miehen kanssa kuin kerran kuussa
Mene hoitoon. Haluan kyllä olla yhdynnässä useamminkin. Hormonikorvaushoitoa ei käytetä vaihdevuosi-ikäisillä miehen seksitarpeita varten, vaan hormonitasojen romahtamisesta johtuvien fyysisten ja psyykkisten oireiden hoitoon.
Mitäpä tuota ukontursaketta täällä moitit. Jos se noin surkea tosiaan on, niin otapa ja häippäise jonnekin ja jatka oloa ihanan itsesi kanssa tai etsi paremman oloinen ukkeli. Harvoin ne asiat vain valittamalla mihinkään muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hormooneita.
Mutiloi sinä takapuolesi.
Enkä mutiloi :D Mutiloi itse. Laita sinne vaikka joku ehkäisykapseli joka alentaa libidoasi, niin veri saattaa alkaa kiertämään myös aivoissasi
Ärtymys onkin eräänlainen lajikehityksen lahja ihmiselle, ja se motivoi ihmistä toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkin tekstisi vaikuttaa selittelyltä. Hormoneilla voi olla joissain tapauksissa suuri vaikutus.
-eri sivusta
Joka hetki voi valita mitä ajattelee ja miten toimii. Emme ole ohjelmoituja robotteja vaan meillä on oma tahto ja vapaa valinta päättää, miten toimimme. Huijaamme itseämme alistumalla olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
"Olet kriisissä ja haet selityksiä ongelmillesi. Tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet, jonkun muun piikkiin. Syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta hormoneja ja sitä joka on kulkenut rinnallasi kaikki nämä vuodet. "
Miten jargonoida nykypäivän puppuvalheilla nainen, joka ei pidä miehistä, HULLUKSI :D
Kaasuvalotuksen suomenkielinen nimi on muuten kaasutus. Se on sitä kun yrittää vakuutella ihmiselle, että hänessä ja hänen ajattelussaan on jotakin vikaa ja ongelmia, yleensä että ihminen on sairas, kun se ei sovi omaan agendaan :) Tämän tarkoituksena on murtaa henkilön itsetunto ja identiteetti sekä luottamus omaan sisäiseen ääneensä, ja alistaa omaan hallintaan.
Jäämme jumiin omaan rajoittuneeseen ajatusmaailmaan tajuamatta, että ajatuksemme eivät ole totta vaan oman mielemme tuotos. Voimme kulkea koko elämämme silmät ja korvat kiinni harhakuvien vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet tunnistanut itsessäsi tunteen, mikä on seuraava askel? Kulkea joka paikassa kertomassa miten kaikki tuntuu miehen kanssa väärältä ja luulet olevasi nyt jotenkin muiden silmissä mielenkiintoinen?
Ap ei ole vieläkään kyennyt tässä listaamaan objektiivisia esimerkkejä miehen surkeudesta. Tämä viittaa siihen, että ap on hyvinkin subjektiivinen ihminen, joka vain kokee jonkun surkeaksi siksi, koska juuri hänen mielestään on. Säälin ap:n miestä. Onko ap edes miettinyt, miten surkealta hän itse voi näyttäytyä miehelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet tunnistanut itsessäsi tunteen, mikä on seuraava askel? Kulkea joka paikassa kertomassa miten kaikki tuntuu miehen kanssa väärältä ja luulet olevasi nyt jotenkin muiden silmissä mielenkiintoinen?
Ei, vaan haluaisin tietää, että onko tämä vain hormonijuttu, jonka yli käymällä on taas auvoisaa. Vähän niin kuin lasten teinivuosien riidat. Kun tuo ajanjakso ja teinin hormonihuurut menivät ohi, niin sitten taas aloimme ymmärtää toisiamme. Pari vuotta oli vaikeaa, mutta sitten taas helpotti.
Ap
Tuollaisen miehen kansa tuhlasin kaikki vuoteni kun olisin voinut olla seksuaalisuudenylipapitar niiden kaikkien nuorempien miesten kanssa. Ei hätää vielä ehtii äkkilähdöllä Gambiaan ja päästä naistenlehtien kanteen ja olemaan esimerkki muille naisille.