Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka ollut yli 10 vuotta työtön työnhakija?

Vierailija
07.03.2026 |

Mitä ne touhuaa

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olen minä.

Palstailen ihan täysillä.

Vierailija
2/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset voitaisiin jättää tukien ulkopuolelle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä. Suomessa kun ei hoideta ei-tyroksiinihoitoisia potilaita, niin mitäpä tässä muuta kuin makoilua.

Vierailija
4/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi, toinen ollut vuodesta 1990 työtön ja toinen vuodesta 2004. Kumpikaan ei tee mitään järkevää.

Vierailija
5/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko Vanhanen? Niilo22? Pasi Viheraho?

Vierailija
6/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luonnossakaan heikot kauaa elele...

Vierailija
7/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi, toinen ollut vuodesta 1990 työtön ja toinen vuodesta 2004. Kumpikaan ei tee mitään järkevää.

Aika hurjaa. 

Vierailija
8/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensi vuonna. Jäin työttömäksi joulukuussa 2017. Ikää 59. 

Vierailija
9/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös osa-aikainen työntekijä voi olla työtön työnhakija. Tai työttömyyskorvauksella opiskeleva. Kaiken kaikkiaan itselläni alkaa olla jo viisi vuotta "työttömyyttä", mutta olen tänä aikana opiskellut itselleni ammatin ja tehnyt säännöllisesti osa-aikaista työtä. Täysiä tunteja en saa (paitsi loma-aikoina joskus voi olla enemmän tarjolla). Haen kyllä koko ajan kokoaikaista työtä.

Vierailija
10/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön työnhakija, vaikka käyn töissä. 

Vierailija
11/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös osa-aikainen työntekijä voi olla työtön työnhakija. Tai työttömyyskorvauksella opiskeleva. Kaiken kaikkiaan itselläni alkaa olla jo viisi vuotta "työttömyyttä", mutta olen tänä aikana opiskellut itselleni ammatin ja tehnyt säännöllisesti osa-aikaista työtä. Täysiä tunteja en saa (paitsi loma-aikoina joskus voi olla enemmän tarjolla). Haen kyllä koko ajan kokoaikaista työtä.

Olisit jo töissä jos et olisi tuhlannut aikaa opiskeluun. 

Vierailija
12/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lähellä eläkeikää ole paljon noita. 

Vierailija
13/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuntunut tuhlaukselta. Minusta opiskelu on KIVAA. Kavereita, ilmaista ruokaa (ammattikoulu) ja oppi uutta, työharjoitteluissa sain kasvatettua osaamistani ja nähtyä uusia paikkoja.

Mulla on 3 toisen asteen koulutusta: 2 ammattitutkintoa lukion lisäksi.

Vierailija
14/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman. Ammattitaitoisia Duunareita ja perheestään huolehtelevia ihmisiä. Keskitasoa älykkäämpiä, sekä suunnitelmallista ajattelua tulevaisuudesta. Hyvämaineisia kansalaisia omassa asuinyhteisössä. 

Vierailija
15/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta haki juuri töitä yli 30v nainen, jolla oli monta tutkintoa, mutta vain puolen vuoden työkokemus. Jos luovuttaa heti kun töitä ei löydy ja tuhlaa aikansa taas uuden opiskeluun,  todennäköisesti luovuttaa töissäkin heti kun töissä tulee hankalaa.

Vierailija
16/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman. Ammattitaitoisia Duunareita ja perheestään huolehtelevia ihmisiä. Keskitasoa älykkäämpiä, sekä suunnitelmallista ajattelua tulevaisuudesta. Hyvämaineisia kansalaisia omassa asuinyhteisössä. 

Onko ne narkkareita vai juoppoja, kun kukaan ei palkkaa?

Vierailija
17/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa sanomaan tubettajat Marko Vanhanen, Pasi Viheraho ja Niilo22, mutta Niilo22 kertoi medialle elättävänsä itsensä YouTube-tuloilla. Pasi Viheraho on eläkeläinen. Marko Vanhanen on omien sanojensa mukaan ollut työtön jo ennen vuotta 2009.

Vierailija
18/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuntunut tuhlaukselta. Minusta opiskelu on KIVAA. Kavereita, ilmaista ruokaa (ammattikoulu) ja oppi uutta, työharjoitteluissa sain kasvatettua osaamistani ja nähtyä uusia paikkoja.

Ok, rahvasta. 

Vierailija
19/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava, että töihin pääsee ilman alan koulutusta. Lähdenpä tästä heti tekemään aivokirurgin hommia enkä tuhlaa aikaani opiskelun.

t, eri

Vierailija
20/64 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa ilmaista ruokaa. On muiden sinulle maksamaa ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä