Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ihminen onnelliseksi, jos poistuu työelämästä?

Vierailija
07.03.2026 |

Miten on? Kokemuksia?

Ja nyt tarkoitan, että poistuu työelämästä ennen virallista eläkeikää.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on terve ja paljon rahaa. Harvammalla on.

Vierailija
22/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kukaan ei vttuile. Lähinnä työkaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta onnellisuuteen mitenkään, se syntyy muista asioista. Jos et tavoittele jotain suoritetta, että olet olluit kehdosta hautaan orjana niin seuraa sydäntäsi.

Vierailija
24/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta onnellisuuteen mitenkään, se syntyy muista asioista. Jos et tavoittele jotain suoritetta, että olet olluit kehdosta hautaan orjana niin seuraa sydäntäsi.

Kyllä vaikuttaa jos on ollut vaikkapa työpaikkakiusattu tai töissä on muuten ollut huono/myrkyllinen ilmapiiri. Kyllä sitä sitten on onnellinen kun pääsee sieltä pois.

Vierailija
25/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen että voisin jäädä jo näin nelikymppisenä pois töistä. Työ vie mehut. Mutta sitten lomilla tylsistyn aika nopeasti vaikka koen että olen aika aktiivinen liikkumaan ja tekemään juttuja. Joten voi olla, että kaipaisin jotain jos töitä ei olisi lainkaan. Mutta ei se tarkoita että sen pitäisi olla kokoaikaista työtä vaan voisihan sitä oman mielen mukaan tehdä hyväntekeväisyysjuttuja.

Mutta jos siis taloudellinen tilanne sallisi niin jäisin jo nyt pois. 

Vierailija
26/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainakin tyytyväisempi elämääni, pistin oikeastaan kaikki kuviot uusiksi 47-50-vuotiaana. 

Vierailija
27/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu vuosi sitten julkaistun tutkimuksen mukaan työelämästä poistuminen pidentää ihmisen eliniänodotetta enemmän kuin tupakoinnin lopettaminen. Siitä voi päätellä jo.

Vierailija
28/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, olihan se kaikenkaikkiaan yhtä helvettiä se työelämä, johtuen pitkälti kusipäisistä ämmistä ja äijistä, jotka kuvittelivat olevansa jotain suurta ja parempaa, mutta käytöksellään todistoivat olevansa pientä ja huonoinpaa.

Vierailija
29/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa jos on ollut vaikkapa työpaikkakiusattu tai töissä on muuten ollut huono/myrkyllinen ilmapiiri. Kyllä sitä sitten on onnellinen kun pääsee sieltä pois.

Nimenomaan.

Vierailija
30/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu työttömäksi vähän ennen eläkeikää? Ei tule. 

Vierailija
31/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähtötavasta. Potkut muutosneuvotteluissa voi olla järkytys, mutta jos lähtöön on itse valmistautunut säästämällä ja sijoittamalla ja kokee että elämällä olisi annettavana muutakin kuin työnteko niin varmasti on antoisaa.

Vierailija
32/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. 

Vierailija
33/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 7-23 / 7 👵🏼

Vierailija
34/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu vuosi sitten julkaistun tutkimuksen mukaan työelämästä poistuminen pidentää ihmisen eliniänodotetta enemmän kuin tupakoinnin lopettaminen. Siitä voi päätellä jo.

Viitsitkö linkittää tätä? Harvalla työelämä oikeasti lisää hyvinvointia niin ihan järkeen käy.

Vierailija
35/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, olihan se kaikenkaikkiaan yhtä helvettiä se työelämä, johtuen pitkälti kusipäisistä ämmistä ja äijistä, jotka kuvittelivat olevansa jotain suurta ja parempaa, mutta käytöksellään todistoivat olevansa pientä ja huonoinpaa.

Anteeksi kirjoitusvirheet, mutta todellakin. nuoria kohdeltiin kuin roskaa, eikä vanhemmatkaan saaneet sen parempaa kohtelua. 

Itse eivät osanneet edes kirjettä lähettää, mutta ylenkatse oli suurta. 

Vierailija
36/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä tulen olemaan. Olen nytkin paljon   onnellisempi vapaa-ajalla kuin töissä.

Entä kun ei olekaan rahaa? Ei tule tiliä kerran kuussa? Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää kansalaisiaan, vaan kansalaisen tehtävä on maksaa veroja, jotta voidaan ylläpitää päiväkoteja, kouluja ja terveydenhoitoa. 

Vierailija
37/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu työttömäksi vähän ennen eläkeikää? Ei tule. 

Kui? Ansiosidonnaisella eläkeikään asti? 

Vierailija
38/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin mutta en heti .. olin 49v kun jäin pois sopeutuminen vei noin 2 vuotta .. nyt luulen että olen onnellinen, saan tehdä mitä haluan ja missä haluan. Suosittelen lämpimästi. M52v

Vierailija
39/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi kaksi vuotta sitten, eläkkeelle vielä pari vuotta.

Kivaa on enkä töihin kaipaa kun rahatkin riittää kohtuu elämään matkoineen.

Vierailija
40/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä tulen olemaan. Olen nytkin paljon   onnellisempi vapaa-ajalla kuin töissä.

Entä kun ei olekaan rahaa? Ei tule tiliä kerran kuussa? Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää kansalaisiaan, vaan kansalaisen tehtävä on maksaa veroja, jotta voidaan ylläpitää päiväkoteja, kouluja ja terveydenhoitoa. 

Miten niin "kun" ei ole rahaa, moni varmaan on varautunut asiaan niin että on säästöjä eläkkeeseen asti. Mä esimerkiksi elän perinnöillä joista olen maksanut ihan messevät perintöverot, ja nythän mulla on aikaa kuluttaakin - ja maksan kaikesta veroa koko ajan. Aika surullinen ajatus muuten ihmiselämästä, "tehtävä on maksaa veroja", ja varmaan lisääntyäkin valtiovallan toiveesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi