Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksusuolisyövät sekä chronin tauti nuorilla yleistyneet, syy:

Vierailija
07.03.2026 |

Löytynee hanaveden klooraustavasta. Kun 2000 luvun jälkipuoliskolla ainakin usa:n hanajohtoveden kloorityyppi muuttui sellaiseksi joka ei haihdu vedestä kuten normaali kloori. ts. sitä on hyvin vaikea poistaa siitä.

https://www.verkkouutiset.fi/a/laakarit-huolissaan-nuorten-tappava-sair…

Näkisin tässä varteenotettavan aika-asiayhteyden.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten stressitaso on kuitenkin matala globaalisti vertailtuna (löytyy mm ns onnellisuustutkimuksesta). Suomessa on työ ja vapaa-ajan suhde vielä inhimillisellä tasolla ja yksilökohtaiset paineet matalat

Ei stressiä voi mitata kyselytutkimuksilla. 

Vierailija
82/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosairaudet ovat lisääntyneet paljon nuorten ja lasten keskuudessa. Nuorimmat sairastuneet ovat imeväikäisiä, joten etsimme luultavasti jotain isompaa kuin ruoka ja vesi. 

Haluaisin myös muistuttaa, ettei suolistosairaus ole yhtä suuri kuin roskaruuan syöminen. Kun minulla diagnosoitiin suolistosairaus, vanhempani syyttivät itseään. Mitä väärää he ovat minulle syöttäneet, kun lähinnä syötiin terveellistä kotiruokaa? 

Minulla sairauden laukaisi hyvin todennäköisesti virus tai ruokamyrkytys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio.

Näin on; puhdas liha ja eläinrasva parantaa suolistotaudit eikä ruoki syöpää kuten hiilihydraattien mättäminen.

Paitsi eturauhassyövässä, jossa tyydyttynyt rasva juurikin "voimistaa" syöpää. Tästä on valtavasti tutkimuksia ja tätä sairautta hoitaneiden lääkäreiden kokemuksia. Tämä on myös linjassa sen ison tutkimuksen kanssa, jossa kasvissyönti tai kala-kasvissyönti pienensi riskiä.

Vierailija
84/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio.

Olen ollut kasvissyöjä 90-luvulta lähtien, eikä ole mitään crohneja eikä muita suolistosairauksia. Enemmän noita näyttää olevan suvun sekasyöjillä.

Vierailija
85/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio.

Silloin näiden pitäisi olla yleisempiä kasvissyöjillä mutta niin ei ole. 

Vegaaneilla sitä peräsuolisyöpää vasta onkin. Kuten myös pieretystä ja muita vatsavaivoja.

Suolistosyöpiä on eniten prosessoituja lihatuotteita (leikkeleet, makkarat ym) runsaasti käyttävillä. 

Kuka käskee vetää makkaraa? Syökää puhdasta lihaa ja eläinrasvaa. Syöpä pesii vegaanien peräsuolessa!

Kerrotko mikä on puhdas liha? Faktaa on, että liha sulaa todella hitaasti eli mätänee elimistössä. Lihan syönnin haitat on yleisesti tiedossa. Kuitujen puute on yksi huonosti voivan suoliston syy.  

Vierailija
86/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio.

Olen ollut kasvissyöjä 90-luvulta lähtien, eikä ole mitään crohneja eikä muita suolistosairauksia. Enemmän noita näyttää olevan suvun sekasyöjillä.

Sama juttu. Veriarvot ja terveys yleensä todella hyvä kasvikset on terveyden yksi kulmakivi

Vierailija
87/87 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaani ei ymmärrä, että sen "puhdas" lisää sisältää antibiootteja yms, mitä on tuupattu karjan elimistöön, kun tehotuotannon olosuhteet on hirveät. Vai ostaako lihat suoraan luomutilalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan