Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

27 000 käyttämätöntä/perumatonta psykiatrian käyntiä

Vierailija
06.03.2026 |

Varhassa vuodessa. Oon psykiatrian polilla työssä.  Ihmiset joutuvat jonottamaan erikoissairaanhoitoon ensiajalle jopa 6-10 kk. 

https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/27-000-perumatonta-avohoido…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuuluisi laittaa sakkolasku menemään, jos henkilö ei saavu psykatrian pkl-ajalle ja jättää ilmoittamatta, ettei tule. Sakkomaksu on noin 70 €; en aina raaski laittaa.  -ap

Vierailija
2/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä järkyttävä määrä. Samaan aikaan moni kokee mahdottomaksi saada aikaa psykiatrialle. Tuo myös työllistää paljon työntekijöitä kun pitää selvitellä mitä potilaan kanssa tehdään. Onko se niin huonossa kunnossa että pitää kissojen ja koirien kanssa selvittää sen tilanne, varataanko uusi aika ja toivotaan että se joskus ilmestyy, palaveerataanko lääkärin kanssa pitääkö hoitokontakti lopettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi aikoinaan muutama aika väliin kun en yksinkertaisesti päässyt paikalle. Kerran pääsin puoliväliin mutta piti käydä pyörätielle makaamaan paniikkikohtauksen alettua ja siinä kesti sen aikaa etten enää ehtinyt paikalle.

Vierailija
4/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pari niin ahdistavaa hoitajaa ja psykiatria, että sain hyvin pahoja psykosomaattisia oireita. Kroppa ei päästänyt mua lähtemään, lamaannuin koska se muistutti sitä väkivaltaa ja heitteille jättöä, minkä käsittelemiseen olisin apua tarvinnut. Suoraa jatkumoa sille kaltoinkohtelulle.

Nousi kuume, huono olo, paniikkikohtauksia ja oksentelinkin kun piti lähteä, paikalla olin niin ahdistunut etten pystynyt puhumaan.

Jos yhden piirin alueella tapahtuu niin paljon käyttämättömiä aikoja, niin oliskohan vikaa jossain?

Sain vaihdettua psykiatria ja nykyinen hoitajakin on ihana. En ollut yhtään turvassa tuossa aiemmassa hoidossa. Enkä kuvittele, siitä psykiatrista on tehty kanteluita ja mun kohdalla jopa myöntänyt toimineensa vein, mutta saa jatkaa kun muitakaan ei ole.

Vierailija
5/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kuuluisi laittaa sakkolasku menemään, jos henkilö ei saavu psykatrian pkl-ajalle ja jättää ilmoittamatta, ettei tule. Sakkomaksu on noin 70 €; en aina raaski laittaa.  -ap

Laitatteko puhelimeen muistutuksen ajasta vai onko heillä sellaisia puhelimia lainkaan missä toimii ?

Vierailija
6/6 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pari niin ahdistavaa hoitajaa ja psykiatria, että sain hyvin pahoja psykosomaattisia oireita. Kroppa ei päästänyt mua lähtemään, lamaannuin koska se muistutti sitä väkivaltaa ja heitteille jättöä, minkä käsittelemiseen olisin apua tarvinnut. Suoraa jatkumoa sille kaltoinkohtelulle.

Nousi kuume, huono olo, paniikkikohtauksia ja oksentelinkin kun piti lähteä, paikalla olin niin ahdistunut etten pystynyt puhumaan.

Jos yhden piirin alueella tapahtuu niin paljon käyttämättömiä aikoja, niin oliskohan vikaa jossain?

Sain vaihdettua psykiatria ja nykyinen hoitajakin on ihana. En ollut yhtään turvassa tuossa aiemmassa hoidossa. Enkä kuvittele, siitä psykiatrista on tehty kanteluita ja mun kohdalla jopa myöntänyt toimineensa vein, mutta saa jatkaa kun muitakaan ei ole.

"Suoraa jatkumoa sille kaltoinkohtelulle." Saman kokenut. Traumatisoiduin väkivaltaisten ja häiriintyneiden ihmisten takia ja oli ikävä yllätys, että nk. auttajat olivat väkivaltaisia ja häiriintyneitä. Tämä on tabu.