Haluaisinpas ison ja mehevän kasvispihvin!
Eli lihaa, jossa on kasvista vähän sivussa! EU on linjannut, että "pihvi"-sanaa ei saa käyttää, jos kyseessä ei ole lihatuote, joten kasvissyöjät saavat keksiä omat sanansa omille ituviritelmilleen.
Kommentit (46)
Oispa kasvispihvejä.
Ja vegehampurilainen 🤤
Vierailija kirjoitti:
Oispa kasvispihvejä.
Ja vegehampurilainen 🤤
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Työnnä kuule ne kasvikset takapuoleesi.
Sanoo rasvakalle jolla on suonet tukossa,.
Patty eli pihvi ei ole steak. Suomennokset menneet väärin.
Saisipa pikaruokaloista kunnon kasvisruokaa, vaikka selleripihvejä.
Käytän itse sanaa kasvispihvi varmaan jatkossakin tottumuksesta, mutta korvaavana sanana kasvispaistikas on ihan hyvä. Se itse asiassa kuulostaa herkullisemmalta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Käytän itse sanaa kasvispihvi varmaan jatkossakin tottumuksesta, mutta korvaavana sanana kasvispaistikas on ihan hyvä. Se itse asiassa kuulostaa herkullisemmalta.
Senhän voi sekoittaa paistiin. Kylkipaistiin, lintupaistiin jne.
Eikö steak nimen omaan ole paistikas. Lihapaistikas. Lihaviipale.
Hirveä pettymys, ostin kaupasta pihvitomaatin, eikä siinä ollutkaan lihaa! Minua on huijattu!
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Senhän voi sekoittaa paistiin. Kylkipaistiin, lintupaistiin jne.
No kyllä, mutta sanan merkitys tulee paistamisesta, ja paistaa voi mitä vain kasviksista lihaan. Ja paistikas on eri sana kuin paisti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Missä kaikki kielletyt sanat on listattuna?
Saako enää puhua hedelmälihasta, mitä liha-sanan tilalla voi käyttää?
Söin tänään puolikkaan vegepitsan, oli ihan hyvää.
Miksi te persut kutsutte kookosmaitoa nykyään? Tai kun siinähän ei ole maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vinosilmäin velliksi
t. Teemu K.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kunnolliseen kookosmaitoon lorautetaan Aimo-annos punaista maitoa!
Kesällä naureskellaan kun naapuri kypsentää soijanakkia sähkögrillillään. Viime kesänä oltiin ottaa vähän bissee tossa pihalla ja laitettiin ihan oikeilla briketeillä kunnon lihat tirisemään! Oltiin siinä sit otettu vähän ölpykkää ja yks kaveri huusi sille hippiäiselle että "on sullakin elämä ku tollasta syöt!" Röhähdettiin kaikki nauruun ja heiteltiin ylävitosia. Vaimot kelluivat paljussa bikinit päällä ja taisivat nekin jotain siideriä juoda, en muista ku olin iteki aika naamat.
M35
Sen on varmaan tarkoitus maistua kasviksista.