Milloin teiltä loppui papereiden kyseleminen?
Parikymppinen mies kysyi toissaviikolla papereita kun ostin kolme kaljaa. Ei piristänyt, vaan veetutti se, että 30 on olevinaan 18, eikä järkikultaa voi yhtään vaivata kun asiakkaasta näkee sokea Reettakin, ettei siinä alaikäiselle myydä. Vielä 42-vuotiaankin ostoksia kyseenalaistetaan ja pistetään kaivelemaan passia ruuhkajonossa kolmen kaljan takia.
En ole imarreltu, enkä jaksa aina esittää, että olisin. Ei se ole mikään kohteliaisuus, kun epäillään onko asiakas nyt ihan varmasti aikuinen, joka saa ostaa ne tuotteet jotka on kassalle kärrännyt.
Kommentit (51)
Olin 15 tai 16-vuotias, kun hain olutta jääkiekkokassilla itselleni ja neljälle-viidelle kaverilleni oman asuinalueeni T-kaupasta. Ei kyselty papruja. Elettiin 80-luvun alkua.
Multa lakattiin kysymästä joskus parikymppisenä, pari kertaa sen jälkeen on vielä kysytty. En kovin usein ostele alkoholia, mutta käytännössä ikinä ei kysytä papereita jos ostan. Nyt olen siis 32 v.
Yleensä nuoria kassatyöntekijöitä, jotka ei jostain syystä kai osaa arvioida ikää. Tuntuu hoopolta, kun joku 30v nuorempi luulee itseään nuoremmaksi. En tiedä perehdytetäänkö mitenkään.
Mää oon 40 ja kyllä vielä toisinaan kysytään. Lähinnä ärsyttää. Yks päivä kassaneiti sanoi "kohteliaisuuden" no hyvinpä oot säilynyt. EN tykännyt yhtään.
Jotkuthan on sillee että "apua mua luultiin taas ikäistäni nuoremmaksi" ja sitten soitetaan iltalehteen ja tehdään juttu, mikä on täynnä perse-huulet töröllä-kuntosali kuvia. Ei kiitos.
Oon aina inhonnut näitä ihmisiä, jotka pitää itseään ikäistään nuoremman näköisenä. Itseäni ahdistaa se. Oon 40 ja näytän 40.
Kysellään vieläkin, useimmiten Seniorikorttia. Kun harvoin asioin pankissa kysytään henkilökirttia tai terveydenhuollossa ja apteekissa kysytään Kela-korttia. Eihän se papereiden kysely lopu koskaan. N77
Oon nyt 46 eikä ole ehkä vuoteen tai kahteen kysytty.
Työmaalla viimeksi viime viikolla joku huusi ja kysyi että voitko tuoda paperia. Stana, ei lopu se paperien perään huutelu.
M48
Olen kassalla töissä ja välillä on noloa kun huomaan kysyneeni henkkarit henkilöltä joka on reilusti yli 30.
Kysymys tulee kuitenkin rutiininomaisesti sellaisten henkilöiden kohdalla jotka ensivilkaisulla näyttää nuoremmalta. Joskus on joku nuorekas vaatekappale joka hämää. Myös esim. otsatukka saa monet näyttämään nuorelta. Lisäksi itsellä vielä huono näkö jolloin kevyet juonteet jää huomaamatta.
Sitten kun katsoo vähän pidempään tai asiakas avaa suunsa niin tajuaa mokansa.
Ohjeistushan on kysyä henkkarit kaikilta jotka näyttävät alle 30 vuotiaalta.
Ei varmaan vielä pitkään aikaan. Just viimeviikolla kysyttiin paperit kun ostin neljä alkoholitonta siideriä. Ymmärrän kyllä sen, että alkoholia ostessa kysytäån, olenhan alle 30. Mutta että myös alkoholittomiata kun kyllä musta näkee, etten ole 15v joka yrittää päästä 0,3% siiderillä känniin.
T. N 27v
Miksi menet sinne nat***-firmaan ostamaan?