Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä itsepalvelukassoissakin jo pelottaa?

Vierailija
06.03.2026 |

Vaikka eihän se minulta pois ole, päinvastoin.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteinen ei käy. Maksan käteisellä.

Laputet ei käy, tölkkipantit ei käy , kaljat ei käy, siis ostan jäätelötötterön ja testaan.

Ei tietoa mikä lapute on, mutta kaljaa saa, eikä pantikaan ole mikään ongelma kuin jossain kyläkaupoissa korkeintaan.

Vierailija
42/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis maksamaan vaikka vähän extraa kaupassa, jossa saa asioida ihmisen kanssa. Eli ei alennusta itsepalvelusta, vaan extraa hyvästä palvelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt täydellisen pälliä touhua. Vähän kuin pankeissa palvelumaksut vaikka itse joutuu kaikki tekemään netissä eikä konttoreita enää pahemmin ole missä saisi oikeaa palvelua. Niin kaupassakin nyt tehdään ilmatteeks tai jopa maksetaan siitä kaupan työntekijän hommasta kun tehdään itse. Täysin vammainen kehitys.

Asioinnin helpottaminen vammaista? Jonota sinä sitten vaan sen tikkarisi kanssa 75 mummon kanssa samassa jonossa.

Maksa toki tikkarisi hinnassa ne työntekijöiden palkat ja kaupan muut katteet ja johdon bonukset kun teet homman itse.

Vierailija
44/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ystävällinen ihminen ja haluan sanoa kassahenkilöille aina mukavaa positiivstä asiaa kun sinne kassalle tulen , kukaan ei ole suuttunut kun hyvän tokaisun sanon ja juttelen , päin vastoin naurunhelinää  useasti kuuluu.

Vierailija
45/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tulla meille kauppaan töihin kassalle. Mitään palkkaahan siitä ei tietenkään saa. Jos vaikka yhden tavaran itserahastamisesta saisi aina kymmenen sentin alennuksen, voisin ajatella niiden käyttämistä. Muuten liputan sen puolesta, että sinne kauppaan palkataan joku ihminen hoitamaan sitä työtä, kun siltä voi vaikka kysyä tuotteesta samalla. Tai sitten vain heitellä vanhoja vitsejä tai paistaa särkeä sirkosilmäisten kanssa. 

Minä käytän ip kassoja kun on vähän ostoksia enkä viitsi jonottaa, olen itsekin kassalla töissä 

46/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina ihmiskassalle.

Vierailija
47/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä koska nojailen aina etukenossa siihen näyttöön ja kieleni tulee huomaamatta suusta ulos kun skannailen tuotteita.

Vierailija
48/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassat voisivat antaa minimaalisen 0,1% alennuksen loppusummasta niin varmasti kitupiikkejä alkaa kiinnostamaan.

Jonot perinteisille kassoille lyhenisivät ja näätä käyttäisi asiallisesti käyttäytyvät asiakkaat, jotka maksavat ostoksensa omilla rahoillaa.

Minulla on mummolle ikävä uutinen, Kekkonen on kuollut. 

Kekkonen elää ikuisesti muistoissamme! M66

Vierailija
49/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt täydellisen pälliä touhua. Vähän kuin pankeissa palvelumaksut vaikka itse joutuu kaikki tekemään netissä eikä konttoreita enää pahemmin ole missä saisi oikeaa palvelua. Niin kaupassakin nyt tehdään ilmatteeks tai jopa maksetaan siitä kaupan työntekijän hommasta kun tehdään itse. Täysin vammainen kehitys.

Asioinnin helpottaminen vammaista? Jonota sinä sitten vaan sen tikkarisi kanssa 75 mummon kanssa samassa jonossa.

Maksa toki tikkarisi hinnassa ne työntekijöiden palkat ja kaupan muut katteet ja johdon bonukset kun teet homman itse.

Nyt on jo korkeampaa logiikkaa. Mutta ei se mitään.

Vierailija
50/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tulla meille kauppaan töihin kassalle. Mitään palkkaahan siitä ei tietenkään saa. Jos vaikka yhden tavaran itserahastamisesta saisi aina kymmenen sentin alennuksen, voisin ajatella niiden käyttämistä. Muuten liputan sen puolesta, että sinne kauppaan palkataan joku ihminen hoitamaan sitä työtä, kun siltä voi vaikka kysyä tuotteesta samalla. Tai sitten vain heitellä vanhoja vitsejä tai paistaa särkeä sirkosilmäisten kanssa. 

Itsepalvelukassalla on helpompi tarkastaa, että tuotteen hinta on oikein ja ettei kassa ole vahingossa vetänyt sitä vaikkapa kahteen kertaan. Samaten itsepalvelukassat ovat nopeampia ja ei tarvitse jonottaa niin paljon. Introverttina tykkään kun saa olla omissa oloissa ja kuunnella vaikka musiikkia siinä samalla. Yleensä ne kaupan kassat eivät tiedä niistä tuotteista yhtään sen enempää kuin minäkään.

Vierailija
51/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo korkeampaa logiikkaa. Mutta ei se mitään.

Hän leikkii älykästä siellä, oih.

Vierailija
52/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisväki vaan pässiä porukkaa kun ei tajua milloin viedään narussa. Niinkuin tämä "paperin ja luonnon säästäminen" kun otetaan digikuitti vaan sinne sovellukseen. No eipä kuluttajana siitäkään mitään säästöä saa kuin hyvän mielen ja kauppa käärii ne säästöt katteisiinsa.

Vierailija
53/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisväki vaan pässiä porukkaa kun ei tajua milloin viedään narussa. Niinkuin tämä "paperin ja luonnon säästäminen" kun otetaan digikuitti vaan sinne sovellukseen. No eipä kuluttajana siitäkään mitään säästöä saa kuin hyvän mielen ja kauppa käärii ne säästöt katteisiinsa.

Mitäpä suomalainen ei tekis että naapuri saisi pennin vähemmän, ja jonkun elämä saattaisi parantua.

Vierailija
54/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on seuraava vaihe, asiakas hakee tuotteen suoraan varastosta ja samalla tuo muutaman mukanaan hyllyyn?

Vierailija
55/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on seuraava vaihe, asiakas hakee tuotteen suoraan varastosta ja samalla tuo muutaman mukanaan hyllyyn?

Eihän sun ole pakko mennä mihinkään kauppaan, jos ei kiinnosta.

Vierailija
56/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä siellä ABC:lla jo teet.

Vierailija
57/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, mutta boikotoin siksi että ihmisillä olisi työtä.

Minusta on mukava laittaa ne valitsemani ostokset liukuhihnalle ja antaa "kassahenkilön" tehdä työnsä. Saatan ostaa kerralla lähes viikon ruuat, joten en ole innostunut käyttämään itsepalvelukassaa. Kaupan ala on sentään ollut Suomessa varsin hyvä työllistäjä, vai pitäisikö nekin työpaikat korvata jollain tekoälyllä?

Vierailija
58/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan arvoa ajalleni. En halua tuhlata aikaani jonossa sen takia, että työntekijä tekee sen homman huomattavasti hitaammin kuin tekisin sen itse. 

Vierailija
59/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, miksi kukaan ei houkuttele itsepalvelukassalle edes 0,5%:n alella esim. 10-100€ ostoksesta  Nythän kassan puuttumisen säästö siirtyy suoraan kaupalle

Vierailija
60/104 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuitenkin joku menee pieleen ja sitten pitää mennä jonottamaan kassalle. Kun voi vaan suoraan mennä siihen kassajonoon.