Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomailla on ystävällisemmät ihmiset?

Vierailija
06.03.2026 |

Aamulla kun kävin viemässä lapsen hoitoon, vastassa oli nyrpeä hoitaja, joka ei sanonut huomenta, ei minulle eikä lapselle, otti vain kädestä kiinni, kun olin saanut riisuttua ja lähti kävelemään.

Olen nyt muutaman tunnin ollut täällä ulkomailla, oi, ihania hymyileviä kauniita ihmisiä, jotka tervehtivät ja keskustelevat asiakkaalle. Yhdessä liikkeessä pakattiin valmiiksi ruuat, jotka tulivat hihnalta läpi ja kun muita ei ollut jonossa, kantoi ihan autoon asti ostokseni. Tässä tankkaan autoani ja myyjä kävi jo kysymässä, tarvitsenko apua. Suomessa.. älä unta nää.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Onko se mökötys kansantauti?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä liikkeessä pakattiin valmiiksi ruuat, jotka tulivat hihnalta läpi ja kun muita ei ollut jonossa, kantoi ihan autoon asti ostokseni. Tässä tankkaan autoani ja myyjä kävi jo kysymässä, tarvitsenko apua. Suomessa.. älä unta nää.

Toki Prisman kassa tai K-kaupan myyjillä aikaa hymyillä sinulle ja ihan viedä ostoksesi autoon saakka. Ja ihanko aikaa kysellä, kun käyt tankkaamassa autoasi Suomessa, niin onko enää niitä vanhan ajan huoltoasemia edes olemassa, että mistä pyyhältää se bensan myyjä paikalle, että tarvitsetko ihan apua? Mitä apua siinä tankatessa autoa tarvitsee? Vai odatko sitä, että jossain tulee näkymätön mies pyyhkimään ikkunatuulilasit myös? 

t. Nainen 63-vee 

Vierailija
22/22 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö sinä toivottaa huomenta hoitajalle?  
Juttelin samasta aiheesta ystäväni kanssa, joka ihannoi "mökkiseutunsa " ihmisiä Italiassa. Oih, miten ihmiset ovat siellä  niin ystävällisiä ja kohteliaita ja Suomessa vaan möllötetään. Ystäväni odottaa meiltä suomalaista käytöstä, mutta ei itse ole sen kohteliaampi ja huomaavaisempi.
Palasin juuri kuukauden reissulta Keski-Euroopasta. Olin maaseudulla pienessä kaupungissa, jossa oli myös ystävällisiä ihmisiä. En silti kokenut sitä erilaiseksi kuin Suomessa. Olen itsekin ystävällinen ja uskon, että jos tervehdin, kunnioitan toista ja olen huomaavainen se sulattaa suurimman osan ihmisen jääkuoresta. Jos ei, niin ei onneksi ole minusta kiinni enää. Suomalaiset osaavat reagoida ystävällisyyteen, vastata takaisin, mutta meillä on myös hieno taito antaa toisille tilaa ja rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla