Miksi ihmiset kävelee päälle tai änkee iholle?
Olin jo pienen liikkeen tuulikaapissa menossa sisään kun naisihminen änkesi samaan pieneen tilaan päästäkseen ulos. Eikö olisi voinut odottaa sitä sekuntia että pääsen tuulikaapista pois?
Olin ottamassa kahvia ja tarjotin siinä vieressä. Samassa kun siirsin kuppini pois automaatin alta, täti-ihminen tunki iholle ottamaan kahvia. 2 sekunnin päästä tila olisi ollut vapaa.
Mikä helvetti siinä on ettei osata enää käyttäytyä?
Kommentit (28)
Oon ihmetellyt samaa. Ennen ei ollut tätä. Liikaa ottaneet piikkejä?
Tietyn maalaiset ihmiset vaatii että heitä väistellään joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Oisit pierassu
Hitto kun ei noin extempore pysty kehittämään pierua. Ihan hukkaan olis mennyt =)
ap
Kuulostat juurikin niiltä tyypeiltä, kenellä ei ole kiirus missään kahvi- tai ruokajonossa. Monella meistä on oikeasti kiire seuraavaan paikkaan tai palaveriin, jäänyt pieni tauko missä olisi kiva syödä tai ottaa kahvit. Sama koskee näitä ihmisiä, jotka eivät tajua kävellä oikeaa reunaa eri paikoissa, sitten ihmetellään kun muut katsovat pahasti ja tiuskivat.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kyllä nää kaikki esimerkin tapaukset oli ihan kantasuomalaisia? Kuten minäkin.
ap
TEEN SAMAA
Porukka kävelee päälle, ku niillä on naama kiinni puhelimessa.
En väistele enää, kelaan yli
KÄVELEE PÄÄLLE, miten lyhyt olet, metrin ?
"Kuulostat juurikin niiltä tyypeiltä, kenellä ei ole kiirus missään kahvi- tai ruokajonossa. Monella meistä on oikeasti kiire seuraavaan paikkaan tai palaveriin, jäänyt pieni tauko missä olisi kiva syödä tai ottaa kahvit. Sama koskee näitä ihmisiä, jotka eivät tajua kävellä oikeaa reunaa eri paikoissa, sitten ihmetellään kun muut katsovat pahasti ja tiuskivat."
Älä nyt yritä selittää omaa käyttäytymisen puutetta muiden syyksi.
En kyllä ole koskaan huomannut kenenkään kävelevän päälle vaikka olen aika pieni. Ehkä sä olet se lepakko jonka tutkat ei pelaa ja osut kaikkeen liikkuvaan? Useimmilla pelaa pelisilmä niin että pääsee vaikka ihmisjoukon läpi pujoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
TEEN SAMAA
Porukka kävelee päälle, ku niillä on naama kiinni puhelimessa.
En väistele enää, kelaan yli
Sama, mä vaan pysähdyn paikalleni ja katson kun tämä luuriin puhuva pöljä pelästyy kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juurikin niiltä tyypeiltä, kenellä ei ole kiirus missään kahvi- tai ruokajonossa. Monella meistä on oikeasti kiire seuraavaan paikkaan tai palaveriin, jäänyt pieni tauko missä olisi kiva syödä tai ottaa kahvit. Sama koskee näitä ihmisiä, jotka eivät tajua kävellä oikeaa reunaa eri paikoissa, sitten ihmetellään kun muut katsovat pahasti ja tiuskivat.
Se on on sun oma juttus,kiire.
Ei muiden tarvitse elää toisten aikataulujen mukaan.
Sun kuuluu mennä kahville silloin kun sulla on aikaa.
Ei oikeuta yhtään tuuppaamaan jonoa nopeampaan toimintaan, jonossa mennään edellä menevien vauhtia.
Pahan tunkeilijan ilmaantuessa suihkuttelee salavihkaa tätä ja tarkkailee naama peruslukemilla, kuinka monta suihkausta tilanne vaatii.
Oikeasti tuntuu usein siltä, kuin ihmiset kuvittelisivat olevansa yksin liikenteessä, eikä näille tyypeille tunnu mikään tila riittävän.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole koskaan huomannut kenenkään kävelevän päälle vaikka olen aika pieni. Ehkä sä olet se lepakko jonka tutkat ei pelaa ja osut kaikkeen liikkuvaan? Useimmilla pelaa pelisilmä niin että pääsee vaikka ihmisjoukon läpi pujoittelemaan.
Pieni tuulikaappi tai kahvilan kahviautomaatti EI ole ihmisjoukko. Luitko ollenkaan? Ei mun päälle kadulla tai ihmisjoukossa kukaan ole kävellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on on sun oma juttus,kiire.
Ei muiden tarvitse elää toisten aikataulujen mukaan.
Sun kuuluu mennä kahville silloin kun sulla on aikaa.
Ei oikeuta yhtään tuuppaamaan jonoa nopeampaan toimintaan, jonossa mennään edellä menevien vauhtia.
Toyota kuski äänessä, muut kulkekoon mun tahtia, pas..t muista.
Totta. Olen huomannut tämän saman. Eikä ole kyse mistään ulkomaalaisista. Ihan valkoisista suomalaisista.
Kaupassa tullaan iholle ja ängetään vaikka metrin päästä olisit mahtunut hyvin etc.
Itse luen asian näin. Minun oma tilani on siinä että ilman lupaa et koske. Jos olen tiellä (yleensä kyllä seuraan ympäristöä) niin joku anteeksi niin teen kyllä tilaa! Ärsyttävää käytöstä. Onneksi suurin osa kuitenkin vielä osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei nykyään väistä missään, ei lenkkipolulla, ei kaupoissa. Itse saa väistää kaikkia.
Somalit ja muut ählikset on todella röyhkeitä.
Mä olen Itiksessä pari kertaa vain kävellyt tyynesti päin kun käytävän leveydeltä tulivat päin ja eivät väistäneet. 😁 Oon 195cm ja 100kg.
Ei osata huomioida muita ihmisiä