Tutkimus: Lapsen saaminen pudottaa naisen tuloja ja kasvattaa miehen
"Tutkimuksen perusteella naisista korkeimmat tulot oli heillä, jotka eivät saaneet lapsia. Tosin heidänkin tulonsa jäivät lapsia saaneiden miesten vuosituloista jälkeen 10000 euroa.
Perheellistyminen pudottaa huomattavasti naisten tuloja ja vaikutus kestää yllättävän pitkään, kun taas perheellisten miesten tulot olivat hieman korkeampia verrattuna lapsettomiin miehiin, summaa tuoretta tutkimusta Tekniikan akateemiset TEKin tutkimuspäällikkö Susanna Bairoh.
Tulos ei selity sukupuolten eroilla koulutuksessa. Kaikilla tutkimuksessa tarkastelluilla oli tekniikan, luonnontieteiden tai ICT:n korkeakoulututkinto eli niin kutsuttu STEM-alan tutkinto.
Lapsettomienkin naisten urakehitys kärsii siitä, että heidän oletetaan mahdollisesti tulevan äidiksi. Heidän tulonsa jäävät miehiä pienemmäksi myös silloin, kun he eivät pidä perhevapaata."
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset miehet painavat ylitöitä tai "ylitöitä" ja katsovat siten osallistuvansa perhearkeen. Ovathan ne lapset äänekkäitä ja rasittavia, helpompi kun vaimo hoitaa. Kun siltä se käy paremmin koska äidinvaisto, jaadajaada.
Ja nainen ei tätä ymmärrä miksi? Itse en edes voinut tehdä ylitöitä, mutta kun vaimo oli 7 vuotta kotona niin maksoin sen ajan kaiken. Jos rahat laskettaisiin niin kuin ne todellisuudessa olivat eli nainen sai äitiys päivärahaa, kotihoidontukea jne. Mutta itse isänä maksoin huomattavasti enemmän kuin nyt kun vaimo on töissä. Maksoin esim kokonaan asuntolainan, kaikki perheen laskut, puolet ruokaostoksista. Kaikki menivät. Aivan kaikki. Jos nuo minun maksamat asiat olisi jaettu tasan vaimo olisi jopa tienannut kotona ollessaan. Tämä unohtuu usein kokonaan. Iskäx3
Maksoin asuntolainan= kiinteän omaisuuden, joka on dinun, ei sen vaimon.
P. S Vaimo hoiti sinun lapsia ja sinun kotia, ja sinä valitat rahanmenosta....
Ihmetyttää miten monet naiset on edelleen valmiita asettamaan itsensä tuohon loukkuun, vaikka kaikki tilastot osoittaa, miten paska diili se on.