Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenäkannuhuuhtelu? Onks toi hyvä vai humpuukia?

Vierailija
06.03.2026 |

Mitä toi auttaa? Mul on kroonista nenän toisen sieraimen tukkoisuuden tunnetta, vaikka ei mitään räkää valu. Kuivuneita räkäklimppejä tulee sillon tällön, tuntuu että on toinen sierain tukossa. Onko tää poskiontelotulehdus vai mikä??

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viittis taas haksahtaa apteekkien myymiin turhiin asioihin. Pitää vielä erikoissuolakin ostaa sitä varten.Avaako se tukkoisuuden vai ei?

Vierailija
2/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse erikoissuolaa, ihan voi tehdä liuoksen itsekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä voi olla hyötyä jos sulla on karstaa siellä. Mutta älä mihinkään erikoissuolaan haksahda. Noita kannuja saa muualtakin kuin apteekista, paljon halvemmalla. 

Vierailija
4/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itseasiassa ihan virallisissa hoitosuosituksissa, eli tutkittu, että sillä voi ennaltaehkäistä poskiontelotulehduksia. Kyllä se muutenkin on kai avuksi allergiakausina ja flunssaisena.

Vierailija
5/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on. Käytän merisuolaa.

Vierailija
6/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loistava keksintö! Laittaa ihan vähän ylilämmintä vettä, niin mukavasti sulattelee klimpit ulos. Minulla on lisäksi aika herkässä nenäverenvuoto toisessa sieraimessa. Hyvä senkin putsaamiseen. Niistämällä se aukeaa vaan uudestaan.

Vierailija
7/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viittis taas haksahtaa apteekkien myymiin turhiin asioihin. Pitää vielä erikoissuolakin ostaa sitä varten.Avaako se tukkoisuuden vai ei?

Tavallinen hieno merisuola riittää.

Vierailija
8/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta vahva veikkaus että allergiaa. 

Vierailija
9/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle ihan turha mutta kaveriköyttää, sitte jossain netissä on ohje miten tavallista suolaa laitetaan, lämmitetään vettä jne ja se lusikka mikä siinä boxissa on mukana, se mitallinen suolaa, merisuolaa jos on

Ite en olew saanut hyötyä.

Voisit koittaa että kuumennat vettä, levy kii ja pyyhe päähän ja sen kanssa kattilan päälle: höytyhengitys, kato pitäs löytyy ohje. Yks myös on pulloon puhallus, siitäkin on ohje netissä.

Vierailija
10/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ympäri vuoden jatkuvasti tuo ongelma kannattaa tarkistaa asunnon sisäilma. 

Vierailija
11/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖYRYHENGITYS, sori, nakkisormet!

Vierailija
12/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kehuu kuinka on hyvä ja auttaa ja auttaakin. Mutta minulle ei sopinut, sen käyttö vain pahensi asiaa ja tuntui että lisäsi/aiheutti tulehdusta onteloihin. Ehkä en osannut käyttää oikein mutta en ymmärrä miten sitä voisi väärinkään käyttää.

Vierailija
13/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ihan tavallista merisuolaa omassa kannussa ja kyllä se tukkoisuutta helpottaa. Itse kannun saa alta kympillä. 

Vierailija
14/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa tukkoisen nenän. Hyvä vinkki tuo vähän ylilämpimän veden käyttö., olen huomannut saman.

Vierailija
15/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen astmaatikko ja käytän nenäkannua säännöllisesti. Minulla auttaa nenän tukkoisuuteen. Tavallinen hieno merisuola käy tuohon. 

Vierailija
16/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä se on. Käytän merisuolaa.

Hyvä on ja käytän jodioimatonta hienoa merisuolaa.

Vierailija
17/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kehuu kuinka on hyvä ja auttaa ja auttaakin. Mutta minulle ei sopinut, sen käyttö vain pahensi asiaa ja tuntui että lisäsi/aiheutti tulehdusta onteloihin. Ehkä en osannut käyttää oikein mutta en ymmärrä miten sitä voisi väärinkään käyttää.

oot voinu saada bakteerin hanavedestä, mä sain korvahuuhtelussa, järkyttävät seuraukset, no ei siitä sen enempää. ÄLÄ IKINÄ KAADA HANAVETTÄ KEHONONTELOIHIN!! Sieltä voi tulla listeriabakuja, yms, mitä tahansa  Se EI OLE steriiliä!! Älkää antako kenenkään "hoitajankaan" tehdä sitä!! Oon vieläkin raivoissani tapahtuneesta

Vierailija
18/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ennen kannun käyttöä joka flunssan seurauksena poskiontelontulehdus, joka vaati pitkään särkylääkkeitä ja yleensä katkesi vasta antibioottikuurilla.

Nyt muutaman vuoden joka ilta kannua käyttäneenä en enää luopuisi tavasta. Huuhtelun jälkeen irtoaa melkein aina tavaraa, joka pelkän niistämisen jäljiltä olisi jäänyt onteloihin muhimaan. Henki kulkee paremmin yöllä ja tulehduksia ei ole ollut lainkaan.

Vierailija
19/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö se suolavesi poskionteloihin muhumaan? Miten varmistua että se tulee ULOS??

Vierailija
20/56 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää humpuukia. Sitä on ihan hemmetin vaikea käyttää. Kerran mulla oli käytös hetken sellainen, missä oli isohko pallo päässä ja pieni NS suurin toisessa päässä. Sitä vasta olikin hankala käyttää ! Helpoiten pärjää ilman sitä, ja sen voi tehdä helposti itse ilman mitään tollaisia turhuuksia. Jos nenä täytyy huuhdella, ja sulla on käytössä käsi suihku, käytä sitä. Mulla ainakin se on pelastanut monta kertaa, kun sieraimesta on tullut jostakin syystä verta. Auttaa paljon ja melko nopeasti. Ja muutenkin. Olen tehnyt näin jo monta vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan