On aivan mahtavaa olla isä
Niin se vaan on. Tulin isäksi vanhemmalla iällä ja jokainen päivä on tuntunut mukavalta, kun on aika pieni lapsi, jolta saa rakkautta ja jolle voi antaa rakkautta.
Kommentit (109)
Synnytystalkoisiin !!!
Vaatii SDP 👍🤰
Helsingin Sanomat
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005337384.html
Lisä tietoa himokkaille
Kaikki hedelmöittymään
laskee mikä on se aika jolloin parhaiten hedelmöittyy ja ei muutak un vaimon jalat haralleen useempaan otteeseen
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen isä ja jäin kotiin 3v lapsen kanssa. Äiti käy töissä. Ulkoillaan ja pelataan pleikkaa. Yhdessä mennään päikkäreille. Kun äiti tulee töistä on perunat pehmoisia. Helppoa tämä koti-isän duuni.
M39
Minä olen isä, joka oli vuoden lasten kanssa kotona kun halusin päästää vaimon saattamaan opiskelunsa loppuun. Lapset täyttivät vuoden aikana 1v ja 4v. Näin jälkeenpäin pidän kokemusta elämäni parhaana ja olisin mielelläni ollut pidenpään jos taloustilanne olisi sallinut. Suosittelen lämpimästi kaikille isille. Koen saaneeni siitä hyvän ja läheisen suhteen lapsiin joka kantaa yhä vaikka lapset ovat nyt teinejä. Ilman sitä lapset olisivat ehkä jääneet etäisiksi.
-M43
Meille Ovumiaan olet tervetullut lapsettomuushoitoon yksin. Lähetettä tai aiempia tutkimuksia ei tarvita, pelkkä ajanvaraus lääkärin ensikäynnille riittää. Kun toiveenasi on hankkia lapsi yksin hedelmöityshoidon avulla, tarvitset luovutettuja sukusoluja. Ennen suunnitellun lahjasukusoluhoidon toteuttamista keskustelet psykologimme kanssa asiaan liittyvistä oikeudellisista, eettisistä ja psykologisista asioista.
Hoidon aloittamisen ohjeellinen alaikäraja on 23v. mutta lääkäri tekee lopullisen hoitopäätöksen aina tapauskohtaisesti. Hoidamme itsellisiä naisia 46-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole söpöä ja naisen raskausmasu pömpöttää
On. Naisen raskausvatsa tuo itselleni mieleen helliä tunteita. Minulla ei ole lapsia, mutta haluaisin kyllä joskus tulla isäksi. Toivottavasti se toteutuu.
Ne joilla ei ole omia lapsia ei voi ymmärtää kuinka mahtava tunne on olla isä. Se rakkaus on erilaista ja syvempää kuin mikään muu rakkaus mitä ikinä voit kokea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se varmasti erikoista tulla isäksi. Kukaan muu ei milloinkaan ole siinä onnistunut, vai mikä on motiivisi, ap?
Olet selvästi nainen, etkä voi tulla isäksi. Toivottavasti et tuollaisella asenteella myöskään äidiksi.
Moni nainen olisi varmasti oikein mieluusti isä. Isyys nostaa miehen statusta, naiselle asia on hyvin usein päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole söpöä ja naisen raskausmasu pömpöttää
On. Naisen raskausvatsa tuo itselleni mieleen helliä tunteita. Minulla ei ole lapsia, mutta haluaisin kyllä joskus tulla isäksi. Toivottavasti se toteutuu.
Mieti 😻
Vierailija kirjoitti:
Isyys on parasta elämässäni
😻 Siinä mies
Jos haluat, että joku sinut tuntee kun olet vanha niin hankit lapsia
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
Se on vahvempi ja erilainen
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole omia lapsia ei voi ymmärtää kuinka mahtava tunne on olla isä. Se rakkaus on erilaista ja syvempää kuin mikään muu rakkaus mitä ikinä voit kokea
Höpsis, et sinä noin voi sanoa kuin omasta puolestasi. Et voi tietää toisten elämästä ja tunteista mitään. Miksi muutenkin nykyään hehkutetaan vain tunteita? Onhan elämässä muutakin.
Mä oon kolmen lapsen faija. Lapset on jo aikuisia kaikki. Päivääkään en vaihtaisi pois (tai no, ne noropäivät aikoinaan vaihtaisin), sillä isyys on ollut upeaa. Nyt on kivaa katsella, kuinka lapset pärjää ja menee eteenpäin elämässä. Minusta tulee myös ukki kesällä. Sitäkin odotan innolla. Saan lähipiiriin ja toivottavasti myös osaksi elämää lapsen lapsen.
On tämä isänä olo ainakin kasvattanut. Itse tulin isäksi 18 vuotiaana nulikkana 2002.
Parhaan mukaani hoidin isän roolia, niillä tiedoilla ja taidoilla mitä silloin oli.
Nyt tuntuu hullulta, että 42 v mulla on jo 24 vuotias aikuinen, omaa elämäänsä hyvin luotaava tyyppi.
Olisin halunnut lisää lapsia myöhemmin, mutta niitä ei tullut. Ehkäpä joskus olen sitten vaari:)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kolmen lapsen faija. Lapset on jo aikuisia kaikki. Päivääkään en vaihtaisi pois (tai no, ne noropäivät aikoinaan vaihtaisin), sillä isyys on ollut upeaa. Nyt on kivaa katsella, kuinka lapset pärjää ja menee eteenpäin elämässä. Minusta tulee myös ukki kesällä. Sitäkin odotan innolla. Saan lähipiiriin ja toivottavasti myös osaksi elämää lapsen lapsen.
Ei isyys, tai vanhemmuus, ole koskaan pelkästään upeaa. Jos noin sanot, olet missannut aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
On tämä isänä olo ainakin kasvattanut. Itse tulin isäksi 18 vuotiaana nulikkana 2002.
Parhaan mukaani hoidin isän roolia, niillä tiedoilla ja taidoilla mitä silloin oli.
Nyt tuntuu hullulta, että 42 v mulla on jo 24 vuotias aikuinen, omaa elämäänsä hyvin luotaava tyyppi.
Olisin halunnut lisää lapsia myöhemmin, mutta niitä ei tullut. Ehkäpä joskus olen sitten vaari:)
Ei sinulla ole vielä hätää. Tulin isäksi 53-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Eli tuikkaat kalusi akkaasi ja sen jälkeen kaikki on vuodesta toiseen vain upeaa ja mahtavaa?
Naisesi voi kokea asian vähän eri tavalla.
Olisi kiva kuulla kokemuksia erityslasten tai vammaisten lasten isiltä. Ainiin, ne isät on aikoja sitten ulkoistaneet itsensä koko kuviosta.
Jo poika kiskoo pojan unta vuoteessaan
Ennen kuin loppuun iltasadun saan
Mä istun hetken ja mietin maailmaa
Ihmisenpoikaa se odottaa
Voi kuinka kaunis poika onkaan tosiaan
Ei muuhun pysty hän kuin uutta oppimaan
Hän siinä kylkeänsä kääntää miehekkäästi ääntää
Hän matkaa taittaa linnunradallaan ja nukkuu vaan
Voi kunpa matkas onneksi
Koituis vihaa, katkeruutta et
Tuntis joutavaa, voi kun oisit
Viisaampi kuin isäs milloinkaan
Minulla tytär, joka on vähän pikkuvanha ja on aivan mahtavaa aina huomata, kuinka fiksu noin nuori lapsi osaakaan olla.
Tämä Mahtavaa -trolli ei anna periksi. Ei se sinun pikkuvanha tyttäresi sen fiksumpi ole kuin sinäkään. Eli ei kovin fiksu 🤭