Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haki yksin eroa kertomatta siitä

Vierailija
05.03.2026 |

Jos puoliso on hakenut netissä lomakkeen kautta avioeroa kertomatta siitä ja sain tiedon tästä postissa pitääkö minun vaan vahvistaa että oon saanu hakemuksen vai tehdä oma avioerohakemus myös? Eniten ikävää on se että hän teki hakemuksen yksin kertomatta siitä mitään. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmaa. haluaa eron eikä tarve jauhaa siitä. Ymmärrän hyvin.

Ainoa virhe tuossa oli koskaan edes mennä naimisiin. Sitä en tule koskaan ymmärtämään että miksi pitäisi mennä. Suhde se on ilman sitä typerää liittoakin.

Parempi ollakin sotkematta omaisuuksia kenenkään kanssa.

Ero se on avoerokin.

-ohis

Vierailija
42/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tehnyt varmaan paljon kaikenlaista muutakin selkäsi takana kertomatta sinulle. Se on ikävä tilanne kun ihminen jonka kanssa on jakanut jotakin, elämäänsä ehkä, paljastuu mädäksi. Mutta silloin ei auta kuin siivota mätä ulos ja jatkaa omaa elämää

Aivan. Eli miehen velvollisuus on olla paskassa liitossa. Mistä vtusta sinä tiedät millainen hullu tuo nainen on ollut? Tai onko näin edes tapahtunut? Automaattinen oletus on, että kaikki on miehen syytä. Sairasta.

9/10 näissä on aina toinen nainen taustalla.

Ja kuka eroaa kun eipä nyt muutakaan muutosta keksinyt elämäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se nainen, joka juuri haki avioeroa ja etsii jo uutta kadulta?

Vai aikooko hän ryhtyä munkiksi, katua tekojaan ja pohtia virheitään?

Onko se nainen muuttunut mieheksi? 

Vierailija
44/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä sain tällaisen ylläri ilmoituksen 15v sitten. Ei tartte muuta kuin vastata, että sait sen. Sitten puolen vuoden päästä voit hakea "kakkosvaihetta" eli eron voimaanastumista, jos haluat. 

Tsempit ap! Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

Aivan, eli miehen syytä. Taas kerran. Aikanaan hain eroa sanomatta mitään vaimolleni, kun sain tietää pettäneen ja kusettaneen talousasioissa 50 tonnia. Hyvä kun pääsi eroon, eikö niin?

No mikä esti kertomasta vaimolle?

Ymmärrän, että olit vihainen, mutta on toi jotenkin lapsellista käytöstä.

Vierailija
45/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä sain tällaisen ylläri ilmoituksen 15v sitten. Ei tartte muuta kuin vastata, että sait sen. Sitten puolen vuoden päästä voit hakea "kakkosvaihetta" eli eron voimaanastumista, jos haluat. 

Tsempit ap! Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

En katso olleeni m*lkku vaikka minäkin toimin näin.  Silloin piti vielä käydä ihan fyysisesti jossain oikeusaputoimistossa joka sijaitsi naapurikunnassa 30 km päässä. Onnekis meillä oli kaksi autoa silloin, joten pääsin avioeropapereita sinne tekemään. 

Ero tuli siisn miehelle täysin "yllätyksenä".

Miehen alkoholin käyttö oli riistäytynyt täysin käsistä ja jossan vaiheessa tajusin, että en halua lasteni kasvavan alkoholisti perheessä.

Mies oli epäluotettava, koska kun viinahammasta alkoi pakottamaan (ja sitä pakotti usein) hän häipyi mitään sanomatta vaikka keskellä yötä omille teilleen päiväkausiksi. 

Mies tiesi oikein hyvin, että en sietänyt moista käytöstä, mutta ei siitä välittänyt. 

Vihdoin yksien sulkujuhlien jälkeen, kun mies oli sielläkin kännännyt ja lyönyt siskoani (apua) sain tarpeekseni ja juhlien jälkeisenä maanantaina kävin laittamassa avioeron  vireille. 

En puhunut siinä vaiheessa enää mitään, koska miestä ei kiinnostanut. 

Suuttui kyllä rankasti, kun sai postista kirjeen asiasta. 

Ihan oikein sille. 

Enpä tiedä. Kyllä tuossa kommunikoimattomuudessa on selvästi koston maku.

Jokainen tekee tietysti tavallaan. Itse jättäisin ilmoittamatta erosta ehkä ainoastaan siinä tapauksessa, että puoliso olisi väkivaltainen ja pelkäisin kostoa tai jos oltaisiin jo muutenkin eri osoitteissa.

Jos olen jonkun kanssa yhteen mennyt ja antanut avioliittolupauksen, niin kyllä se homma täytyy voida myös kasvotusten päättää.

Vierailija
46/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minulle ilmoitettiin tekstarilla 10v suhteen jälkeen ettei tullakaan enää kotiin. Ei sekään kovin hyvältä tuntunut.

Tekstarilla 25 vuoden suhteen jälkeen.

Vierailija
47/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

Toisaalta herää kysymys miksi on näin toimittu. Syystäkin? Harvemmin mukavista ihmisistä tai hyvästä suhteesta halutaan erota.

Eli vikaa molemmissa - eroa haluavassa ja aloittajassa.

Vierailija
48/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, jos et itse haluaisi erota, mutta puoliso haluaa erota tällä tavoin ilmoittamatta. Et voi tässä tilanteessa tehdä muuta kuin koittaa sovitella sen puolisosi kanssa asiaa, jos hän vaikka vielä muuttaisi mieltään.

Mitä ihmettä? Eihän se puoliso voi tuota tehdä tekemättömäksi. Vaikka hän peruisi eron, hän on joka tapauksessa toiminut kostonhaluisesti ja loukkaavasti.

Vierailija
49/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

Toisaalta herää kysymys miksi on näin toimittu. Syystäkin? Harvemmin mukavista ihmisistä tai hyvästä suhteesta halutaan erota.

No ei herää yhtään mitään kysymystä. Jokainen vastaa omasta toiminnastaan. Jos toimii kuin m*lkku, on m*lkku. Ja tuo oli m*lkkumaisesti tehty.

Vierailija
50/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tuollaiselle haahkalle viitsi mitään kertoa.

Miksi sitten nait minut?

Olit silloin kottarainen.

Ongelmia lajintunnistuksessa?

Vierailija
51/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haetaanko eroa salaa, vaikka asutaan edelleen samassa osoitteessa? Ymmärtäisin jollain lailla menettelyn, mikäli asuttaisiin jo erillään tai erosta olisi selvästi jo puhuttu.

Vierailija
52/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haetaanko eroa salaa, vaikka asutaan edelleen samassa osoitteessa? Ymmärtäisin jollain lailla menettelyn, mikäli asuttaisiin jo erillään tai erosta olisi selvästi jo puhuttu.

Tai jos toinen olisi niin väkivaltainen ja kontrolloiva, että ainoa vaihtoehto olisi paeta.

Vierailija
53/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä horiset?

Erota saa mistä tahansa syystä, ja vaikka ilman syytäkin. Ei siinä tarvitse etsiä syyllisiä.

Jos on niin nilkki, että hakee eroa salaa, niin syy on ihan vain itsessä.

Vierailija
54/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nait minut?

Yleensä morsiamet ovat nättejä ja sängyssä aktiivisia mutta ikä tekee vaimoista pihtaavia anoppeja. Kyllä syytä kannattaa vaimon katsella peilistä.

Vierailija
55/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nait minut?

Yleensä morsiamet ovat nättejä ja sängyssä aktiivisia mutta ikä tekee vaimoista pihtaavia anoppeja. Kyllä syytä kannattaa vaimon katsella peilistä.

Näkyykö sieltä peilistä se lauminlyövä ukko, entinen rakkauttaan vannova sulhanen?

Vierailija
56/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Niin ei kuulemma ole mitään syytä tai hän nyt vaan haluaa eron eikä keskustele enempää. Ehkä sitten parempi niin että pääse eroon. 

Sillä on jo uusi.

Vierailija
57/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Niin ei kuulemma ole mitään syytä tai hän nyt vaan haluaa eron eikä keskustele enempää. Ehkä sitten parempi niin että pääse eroon. 

Sillä on jo uusi.

Niinhän näillä selkärangattomilla usein on. Yleensä ovat miespuolisia selkärangattomia.

Vierailija
58/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ton olisi voinut ihan sanoakin? Että "otan eron koska olet kavaltanut 50.000€, heippa"? Miksi se ero piti salaa hakea? Mitä pelkäsit? 

No tarkoitushan oli vain loukata ja kostaa tässä tapauksessa. Itse nimenomaan en olisi alentunut samalle tasolle, vaan sanonut asiallisesti, että tiedän sinun pettäneen ja poliisiasia on hoitaa kavaltamasi rahat. Ja samalla tiedoksi, että laitan eron vireille.

Vierailija
59/61 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan usko, että mitään ei ole vialla ja yhtäkkiä toinen hakee eron.

Omalla kohdalla päädyin ratkaisuun hakea ero ensin ja puhua siitä vasta sitten koska ex omalta puoleltaan väläytteli hyvin ikävästi eroaikeitaan. Niitä hän ei sen enempää perustellut, mutta saattoi katsella vuokrakämppiä ja tokaista tyyliin "voi tarvita vielä", "nyt voit vaan toivoa, että jään" tai "vois olla parempi tuolla ku täällä". Tai työtä ulkomailta, koska "siinähän ratkeis toinenkin ongelma" ja "no ethän sä mun perään jäis parkumaan". Sitten ei muuta keskustelua aiheesta.

Kyllästyin siihen löysään hirveen, että milloin sitten lähtee. Pistin menemään itse, problem solved!

Vierailija
60/61 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on tehnyt varmaan paljon kaikenlaista muutakin selkäsi takana kertomatta sinulle. Se on ikävä tilanne kun ihminen jonka kanssa on jakanut jotakin, elämäänsä ehkä, paljastuu mädäksi. Mutta silloin ei auta kuin siivota mätä ulos ja jatkaa omaa elämää

Minä en koskaan edes ehtinyt eksäni kanssa naimisiin mutta hän erosi juuri tuolla tavoin eli piti minut viimeiseen asti pimennossa. En ollut sitä ennen tiennyt että noin selkärangattomia pelkureita voi olla olemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän