Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haki yksin eroa kertomatta siitä

Vierailija
05.03.2026 |

Jos puoliso on hakenut netissä lomakkeen kautta avioeroa kertomatta siitä ja sain tiedon tästä postissa pitääkö minun vaan vahvistaa että oon saanu hakemuksen vai tehdä oma avioerohakemus myös? Eniten ikävää on se että hän teki hakemuksen yksin kertomatta siitä mitään. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä sain tällaisen ylläri ilmoituksen 15v sitten. Ei tartte muuta kuin vastata, että sait sen. Sitten puolen vuoden päästä voit hakea "kakkosvaihetta" eli eron voimaanastumista, jos haluat. 

Tsempit ap! Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

En katso olleeni m*lkku vaikka minäkin toimin näin.  Silloin piti vielä käydä ihan fyysisesti jossain oikeusaputoimistossa joka sijaitsi naapurikunnassa 30 km päässä. Onnekis meillä oli kaksi autoa silloin, joten pääsin avioeropapereita sinne tekemään. 

Ero tuli siisn miehelle täysin "yllätyksenä".

Miehen alkoholin käyttö oli riistäytynyt täysin käsistä ja jossan vaiheessa tajusin, että en halua lasteni kasvavan alkoholisti perheessä.

Mies oli epäluotettava, koska kun viinahammasta alkoi pakottamaan (ja sitä pakotti usein) hän häipyi mitään sanomatta vaikka keskellä yötä omille teilleen päiväkausiksi. 

Mies tiesi oikein hyvin, että en sietänyt moista käytöstä, mutta ei siitä välittänyt. 

Vihdoin yksien sulkujuhlien jälkeen, kun mies oli sielläkin kännännyt ja lyönyt siskoani (apua) sain tarpeekseni ja juhlien jälkeisenä maanantaina kävin laittamassa avioeron  vireille. 

En puhunut siinä vaiheessa enää mitään, koska miestä ei kiinnostanut. 

Suuttui kyllä rankasti, kun sai postista kirjeen asiasta. 

Ihan oikein sille. 

Vastaan nrolle 15, joka teki näin alkoholistimiehelle, että sä olit kumminkin varoittanut, ettei sulle toi touhu käy. Mä en ryypännyt, en pettänyt enkä tehnyt taloudellisia kupruja, eikä mulle sanottu mitään - niin eri tilanne. Itse asiassa ex oli kyllä tehnyt taloudellisia kupruja, jotka selvisi vähitellen. 

Vierailija
22/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se haluaa erota. Ei voi mitään. Nähtävästi ei kykene edes tärkeitä asioita päättämään sinun kanssasi. Menkööt, hommaa parempi tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli "yllätyksenä"

Vierailija
24/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tuollaiselle haahkalle viitsi mitään kertoa.

Koska olette eroamassa, teidän on hoidettava omaisuuden jako asianmukaisesti. Miehen kieltäytyminen kommunikoimasta viittaa siihen, että hän salaa tahallaan taloudellisia asioita.

Tai sitten ei vain jaksa umpihullua eukkoa, jonka kanssa järkevä kommunikointi on mahdotonta. Ai niin, naisessa ei voi olla vikaa. Ei ikinä.

Miehessäkään ei ole koskaan mitään vikaa. Ikinä. Ehkäpä mies on niin umpihullu että se eukko haluaa eron äkkiä. 

Vierailija
25/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se nainen, joka juuri haki avioeroa ja etsii jo uutta kadulta?

Vai aikooko hän ryhtyä munkiksi, katua tekojaan ja pohtia virheitään?

Nainen munkiksi, eiköhän nyt sentään nunnaksi?

Vierailija
26/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikromuniainen huutelee. Ei kunnon mulkkua. Ei pysty puhumaan eikä nussimaan. Naurettava.

Vierailija
27/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle ilmoitettiin tekstarilla 10v suhteen jälkeen ettei tullakaan enää kotiin. Ei sekään kovin hyvältä tuntunut.

Vierailija
28/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa. haluaa eron eikä tarve jauhaa siitä. Ymmärrän hyvin.

Ainoa virhe tuossa oli koskaan edes mennä naimisiin. Sitä en tule koskaan ymmärtämään että miksi pitäisi mennä. Suhde se on ilman sitä typerää liittoakin.

Parempi ollakin sotkematta omaisuuksia kenenkään kanssa.

Vierailija
29/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä sain tällaisen ylläri ilmoituksen 15v sitten. Ei tartte muuta kuin vastata, että sait sen. Sitten puolen vuoden päästä voit hakea "kakkosvaihetta" eli eron voimaanastumista, jos haluat. 

Tsempit ap! Toi on tyly tapa saada käräjäoikeidelta tiedoksi, mutta näin toimivat on niin m*lkkuja, että hyvä kun pääset eroon.

Aivan, eli miehen syytä. Taas kerran. Aikanaan hain eroa sanomatta mitään vaimolleni, kun sain tietää pettäneen ja kusettaneen talousasioissa 50 tonnia. Hyvä kun pääsi eroon, eikö niin?

Eihän tuossa puhuttu mitään sukupuolista!

Vierailija
30/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmaa. haluaa eron eikä tarve jauhaa siitä. Ymmärrän hyvin.

Ainoa virhe tuossa oli koskaan edes mennä naimisiin. Sitä en tule koskaan ymmärtämään että miksi pitäisi mennä. Suhde se on ilman sitä typerää liittoakin.

Parempi ollakin sotkematta omaisuuksia kenenkään kanssa.

Olisi ihan asiallista kertoa jokin syy. Pelkästään kohteliaisuuden vuoksi. 

Vierailija
31/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tehdä omaa hakemusta vaan vahvistaa se puolison tekemä.

Olisipa ollut sähköinen hakeminen käytössä jo 5 vuotta sitten, silloin piti vielä allekirjoitella ja lähetellä papereita postitse.

Minä olen eronnut v. 2013 ja onnistui sähköisesti eron vireille laittaminen

No en ole ollut laittamassa eroa vireille vaan exä, niin mulle tuli OmaPostiin kirje, joka piti tulostaa ja täyttää ja lähettää takaisin. Jos ei olisi ollut OmaPosti käytössä, se varmaan olisi tullut ihan paperipostina.

Tämä vuonna 2020 haetussa erossa.

2021 mentiin papereilla. Lopullinen ero seuraavana vuonna. Siitäkin on paperinen todistus jäljellä. 

Vierailija
32/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko tehdä mitään asialle. Ero voidaan myöntää ilman sinuakin, koska ketään ei voi pakottaa jatkamaan avioliitossa. Sinulle on asia tuotu tiettäväksi. Eron saa silti yksipuolisestikin, vaikka et mitään reagoisi erohakemukseen.

Vierailija
33/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eli miehen syytä. Taas kerran. Aikanaan hain eroa sanomatta mitään vaimolleni, kun sain tietää pettäneen ja kusettaneen talousasioissa 50 tonnia. Hyvä kun pääsi eroon, eikö niin?

No eikö ton olisi voinut ihan sanoakin? Että "otan eron koska olet kavaltanut 50.000€, heippa"? Miksi se ero piti salaa hakea? Mitä pelkäsit? 

Sitä saattaa ihminen varmaan aikalailla loukkaantua tuollaisessa tilanteessa, ettei kykene tai halua. On vihan tunteita, surua, kaikkea. Mutta eihän se ole sallittua tietenkään. Pääasia, että pääsee syyttämään miehiä. -eri

Vierailija
34/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, jos et itse haluaisi erota, mutta puoliso haluaa erota tällä tavoin ilmoittamatta. Et voi tässä tilanteessa tehdä muuta kuin koittaa sovitella sen puolisosi kanssa asiaa, jos hän vaikka vielä muuttaisi mieltään.

Vierailija
35/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on tehnyt varmaan paljon kaikenlaista muutakin selkäsi takana kertomatta sinulle. Se on ikävä tilanne kun ihminen jonka kanssa on jakanut jotakin, elämäänsä ehkä, paljastuu mädäksi. Mutta silloin ei auta kuin siivota mätä ulos ja jatkaa omaa elämää

Aivan. Eli miehen velvollisuus on olla paskassa liitossa. Mistä vtusta sinä tiedät millainen hullu tuo nainen on ollut? Tai onko näin edes tapahtunut? Automaattinen oletus on, että kaikki on miehen syytä. Sairasta.

Vierailija
36/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nait minut?

Olit silloin kottarainen.

Vierailija
37/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Mutta tulet huomaamaan, että moinen teko oli parasta, mitä pystyi sinulle tekemään. Selkärangatonta, säälittävää ja kertoo miehen kommunointikyvystä kaiken oleellisen. Paras palvelus. 

Minä itse katselin nuorena ja tyhmänä vuosikausia (tai no yli 20v) punaista lippua punaisen perään. Sitten riitti. Hain eroa. Joskin hakemus jätettiin yhdessä. Eropäätös oli minun. Syitä erolle oli enemmän kuin tarpeeksi. Ja eron jälkeen tuli vielä kasa lisää. Tuon tason "elämän isoja asioita, joista ei mitään maininnut" settiä. Eroa en ole katunut hetkeäkään. Ja odotapa vuosi. Nuole haavasi. Käsittele tunteesi. Tajuat, että tämä oli parasta, mitä sinulle tuon ihmisen kanssa oli mahdollista tapahtua.

Vierailija
38/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä varmaan aika järkyttävää saada eropaperit, jos ei ole edes aavistanut moista asiaa. Mutta tulee niitä muitakin asioita välillä yllättäen eteen, kuten pettämisiä, suunnittelematon raskaus tai vaikka toisen äkkikuolema.

Vierailija
39/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tehnyt varmaan paljon kaikenlaista muutakin selkäsi takana kertomatta sinulle. Se on ikävä tilanne kun ihminen jonka kanssa on jakanut jotakin, elämäänsä ehkä, paljastuu mädäksi. Mutta silloin ei auta kuin siivota mätä ulos ja jatkaa omaa elämää

Aivan. Eli miehen velvollisuus on olla paskassa liitossa. Mistä vtusta sinä tiedät millainen hullu tuo nainen on ollut? Tai onko näin edes tapahtunut? Automaattinen oletus on, että kaikki on miehen syytä. Sairasta.

Näyttää sulla olevan. 

Vierailija
40/61 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Niin ei kuulemma ole mitään syytä tai hän nyt vaan haluaa eron eikä keskustele enempää. Ehkä sitten parempi niin että pääse eroon. 

Miehet 🤦

Kaks kuukautta niin itketään takas kun se toinen ei ollutkaan kuitenkaan niin kiva kun sinä.

"Ei ole mitään vikaa missään, mutta nyt tekee mieli erota" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän