Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen kannatusmittaus: SDP:n etumatka kokoomukseen on nyt isompi kuin kertaakaan tällä hallituskaudella

Vierailija
05.03.2026 |

https://yle.fi/a/74-20213575

SDP 25,0

Kok. 17,9

PS 14,9

Kesk. 13,2

Vas. 11,0

Vihr. 8,2

RKP 3,4

KD 3,3

Liik. 1,0

muut 2,1

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa hallituksessa on kokoomus, sanokaa minun sanoneen!

Tämähän on aivan selvä asia. Ei Lindtman saa hallitusta kasaan ilman kokoomusta. Mutta silti tämä tulee ikävänä yllätyksenä monelle demareita äänestävälle.

Äänestän Vasemmistoliittoa. Vahva Vasemmistoliiton vaalitulos pitää kokoomuksen pois hallituksesta.

Kannattaa muistella mitä tapahtui viimeksi kun vasemmistossa yritettiin Sanna Marinin johdolla taktista äänestämistä... 

Vierailija
22/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps 👍

Kuka on niin mieleltään tärähtänyt, että aikoo jatkossakin äänestää persuja? Suomen historiassa ei ole ollut toista noin haitallista puoluetta - aiheuttavat pelkkää haittaa tavallisille suomalaisille ja hillotolppariippuvaisuudessaan mahdollistavat kokoomuksen tuhopolitiikan jatkumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tutkimus. SDP:n kannatuksen kasvu on pysähtynyt, samoin äänestäjien vuotaminen demareista vasemmistoliittoon. Kokoomus vuotaa nyt persuihin, ja persut ovat ainoana puolueena nousutrendissä. Saa nähdä miten Lindtman aikoo kasata hallituksen kun persut nousevat vaaleihin menessä kakkoseksi.

Demareilla ei ole tarpeeksi ystäviä,Kepu ei demareiden kelkkaan lähde,jos vihreät tai vasemmistoliitto on kokoonpanossa,ainoa mikä saadaan tehtyä,on kok,kepu, ps,kd ja siinä se,vaalipäivän luvut ovat jotain muuta kuin näissä kyselyissä ,suomen tervehdyttäminen on vielä pahasti vaiheessa.

Vierailija
24/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tutkimus. SDP:n kannatuksen kasvu on pysähtynyt, samoin äänestäjien vuotaminen demareista vasemmistoliittoon. Kokoomus vuotaa nyt persuihin, ja persut ovat ainoana puolueena nousutrendissä. Saa nähdä miten Lindtman aikoo kasata hallituksen kun persut nousevat vaaleihin menessä kakkoseksi.

No eivät nouse.

Vierailija
25/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kannattaisi demareita jotka uhkaavat isoilla veronkorotuksilla. Äänestäjänsä ovat yksinkertaisia kun demarit lupaavat valheellisesti palauttavansa tuet, mutta kukaan ei honaa että veroija korottamalla kaikki pysyy ennallaan tai pahenee.

En koskaan äänestä demukoita,kun varastivat eläkeputken.

Vierailija
26/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se demarikannatus ennen vaaleja ehtii sulaa ja kokoomus nousta takaisin paikalleen suurimpana, sanokaa minun sanoneen!

TÄÄÄÄHHHH !!!!!!!  ONKO  PERS😯UT JÄÄNEET VASEMMISTONKIN  TAAKSE .....🥳🥳🥳🥳🥳🥳    🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿   🥂   🍾🍾🍾🍾

Valta mediat levittää valheita! Todellisuudessa ps kannatus on paljon suurempi kuin vaaleissa kun valitettavasti valta mediat voivat vääristellä vaali tuloksia. PS olisi todellisuudessa presidentti puolue. 

Useimmille ei kuule enää riitä se, että osoitellaan sormella somaleita ja bensan hintoja.

Vierailija
27/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se demarikannatus ennen vaaleja ehtii sulaa ja kokoomus nousta takaisin paikalleen suurimpana, sanokaa minun sanoneen!

TÄÄÄÄHHHH !!!!!!!  ONKO  PERS😯UT JÄÄNEET VASEMMISTONKIN  TAAKSE .....🥳🥳🥳🥳🥳🥳    🍿🍿🍿🍿🍿🍿🍿   🥂   🍾🍾🍾🍾

Ei ihme, että olet köyhä kun et tunne edes numeroita 

Onnea loppuelämääsi 

Ei saa nauraa kehitysvammaiselle.

Vierailija
28/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kannattaisi demareita jotka uhkaavat isoilla veronkorotuksilla. Äänestäjänsä ovat yksinkertaisia kun demarit lupaavat valheellisesti palauttavansa tuet, mutta kukaan ei honaa että veroija korottamalla kaikki pysyy ennallaan tai pahenee.

Nimen omaan menee huonompaan! Isäni on lääkäri, ja hänen vero prosentti on melkein 40, ja tämä on totuus! Demarit haluaisivat leikata vielä enemmän työtä tekeviltä asian tuntijoilta ja antaa tukia ihmisille jotka eivät edes hae töitä! Itse olen selvinnyt aina työttömyys jaksot ilman ongelmia, mutta toisaalta olen aina mennyt töihin heti kun työpaikka on löytynyt! 

Lääkäri on koulutuksensa ja työnsä saanut yhteiskunnalta ja itkee veroista. Voi v*ittu mikä moraali.

Eikö sinullekkin ole kaikki tämä sama ollut tarjolla,oletko patalaiska vai tyhmä,vai peräti vasemmistolainen.

Vierailija
29/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareilla ei ole tarpeeksi ystäviä,Kepu ei demareiden kelkkaan lähde,jos vihreät tai vasemmistoliitto on kokoonpanossa,ainoa mikä saadaan tehtyä,on kok,kepu, ps,kd ja siinä se,vaalipäivän luvut ovat jotain muuta kuin näissä kyselyissä ,suomen tervehdyttäminen on vielä pahasti vaiheessa.

SDP+kokoomus tarkoittaa, että vasemmistoliitto on ulkona hallituksesta. Vihreät mukana ehkä, riippuen millä laidalla puolue sillä hetkellä on. Lindtmanin ainoaksi mahdollisuudeksi jää houkutella keskusta kolmen suuren hallitukseen. Keskusta ei enää lähde kommunistihallitukseen SDP:n ja vasemmistoliiton kanssa. Saattaa siis hyvinki nolla, että vaalien jälkeen jatkaa kokoomus+PS vetoinen hallitus. 

Vierailija
30/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps 👍

Kuka on niin mieleltään tärähtänyt, että aikoo jatkossakin äänestää persuja? Suomen historiassa ei ole ollut toista noin haitallista puoluetta - aiheuttavat pelkkää haittaa tavallisille suomalaisille ja hillotolppariippuvaisuudessaan mahdollistavat kokoomuksen tuhopolitiikan jatkumisen.

Minä kutsun toimia suomen tervehdyttämiseksi,näin tekee jokainen joka näkee nenäänsä pidemmälle,aivan liian pitkään katsottiin yhteiskunnan alasajoa läpi sormien,tässä vasemmisto kunnostautui.

Vierailija
31/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on aivan selvä asia. Ei Lindtman saa hallitusta kasaan ilman kokoomusta. Mutta silti tämä tulee ikävänä yllätyksenä monelle demareita äänestävälle.

Äänestän Vasemmistoliittoa. Vahva Vasemmistoliiton vaalitulos pitää kokoomuksen pois hallituksesta.

Valitettavasti joudun kertomaan sulle nyt, että ei se niin vahva tule olemaan, että sillä olisi vaikutusta siihen onko Kokoomus hallituksessa. 

Rahaa ei ole jaettavaksi,joten rahanjakopuolueilla ei asiaa hallitukseen.

Vierailija
32/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei maksettaisi enemmän veroja. Vauvapalstalaiset eivät taida tietääkään, kuinka paljon ennen veroja maksettiin: aloitin työelämässä noin vuonna 90, palkkani oli noin 11 000 markkaa/kk ja veroprosenttini jotain reippaasti yli 30, muistaakseni lähempänä 35 %:a. 

Vierailija
33/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps 👍

Minä kutsun toimia suomen tervehdyttämiseksi,näin tekee jokainen joka näkee nenäänsä pidemmälle,aivan liian pitkään katsottiin yhteiskunnan alasajoa läpi sormien,tässä vasemmisto kunnostautui.

No miten Suomi on tervehtynyt Orpo-Purran aikana? Hallituksen talous- ja työllisyyspolitiikka on epäonnistunut täysin eikä turvallisuuspolitiikkakaan vakuuta.

Vierailija
34/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan menee huonompaan! Isäni on lääkäri, ja hänen vero prosentti on melkein 40, ja tämä on totuus! Demarit haluaisivat leikata vielä enemmän työtä tekeviltä asian tuntijoilta ja antaa tukia ihmisille jotka eivät edes hae töitä! Itse olen selvinnyt aina työttömyys jaksot ilman ongelmia, mutta toisaalta olen aina mennyt töihin heti kun työpaikka on löytynyt! 

Oman yrityksen tai ammatinharjoittamisen kautta työskentely on erittäin yleistä lääkäreiden keskuudessa Suomessa, ja sen määrä on kasvanut, erityisesti yksityisellä sektorilla ja vuokratyövoimana.

Oman firman kautta työskentelevät lääkärit voivat ansaita huomattavasti enemmän kuin vastaavassa palkkatyösuhteessa olevat, sillä he laskuttavat työstään korkeampaa hintaa ja voivat hyödyntää yritysverotusta.

Keskimääräinen lääkärin palkka (esim. hyvinvointialueella) on noin 7 0008 000 €/kk, kun taas yrittäjänä/vuokralääkärinä ansiot voivat kaksinkertaistua tai enemmänkin.

Vierailija
35/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joudun kertomaan sulle nyt, että ei se niin vahva tule olemaan, että sillä olisi vaikutusta siihen onko Kokoomus hallituksessa. 

Rahaa ei ole jaettavaksi,joten rahanjakopuolueilla ei asiaa hallitukseen.

Kun leikataan ja leikataan ja leikataan ja leikataan, niin miten saadaan kasvua aikaiseksi? 

Vierailija
36/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on koulutuksensa ja työnsä saanut yhteiskunnalta ja itkee veroista. Voi v*ittu mikä moraali.

Juuri näin. Moraalitonta ja ahnetta väkeä. 

Vierailija
37/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Moraalitonta ja ahnetta väkeä. 

Siinä on vaan se ero, että lääkäri maksaa koulutuksensa yms takaisin yhteiskunnalle moninkertaisena. Teillä valittajilla on ollut ihan samat lähdökohdat, mutta te vain elätte muiden rahoilla ja ette tee muuta kuin aiheuta kuluja yhteiskunnalle. 

Vierailija
38/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps 👍

Demarit siinä suomen syöpä,kukaan ei koskaan ole varastanut kuten demarit,alkaen indeksileikkaus eläkkeisiin,viimeisin eläkeputken rosvous,ihme jos vielä joku eläkeläinen antaa näille äänensä.

Vierailija
39/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ENTINEN perussuomalaisten äänestäjä, minulle riitti takinkääntö. 

SDP on ainoa luotettava puolue. 

Vierailija
40/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää yksi neljänneksestä äänestäisi SDPtä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän