IS: Unilääkkeet on vaarallisia
Moni turvautuu helpolta ratkaisulta tuntuvaan unilääkkeeseen. Mutta ovatko lääkkeet niin vaarattomia kuin moni luulee? Psykologilla on vakava varoitus.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011744249.html
Uni tulee ilman lääkkeitä kunhan välttää somea ennen nukkumaan menoa. Muista myös liikunta ja vältä kahvin juontia illalla.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Nää psykologit ei vissiin itse kärsi unettomuudesta.
Psykologeista jotain 85% on naisia, joten varmasti kärsivät viimeistään vaihdevuosissaan.
Kaikki jotka nyt lopettaa tuon artikkelin takia unilääkkeiden käytön, voivat myydä ne loput mulle.
Kroonisesta nukahtamisen vaikeudesta kärsivänä en välitä paashan vertaa unilääkkeiden haitoista. Tarkallaan käytän lyhytvaikutteista nukahtamislääkettä. Sitäkin pihdataan niin että kerran jo lopetin melkein kahdeksi vuodeksi sen käytön. Syyttivät lääkkeen väärinkäytöstä ja piti käydä antamassa valvottu virtsanäyte. Se oli puhdas näyte mutta suutuin siitä syyttelystä niin että päätin olla ilman lääkettä. Liika valvominen oli lopulta niin paha että pakko taas käyttää lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä todellakin kokeilemisen arvoinen on äänikirjan kuuntelu. Laitan nappikuulokkeen toiseen korvaan, asetun kyljelleni ja jonkin ajan kuluttua olen nukahtanut. Äänikirja stoppaa automaattisesti.
Minä en pysty nukkumaan jos on vähäistäkin ääntä. Äänikirjat ei sovi.
Tuo neuvo ei sitten koske sinua.
Se että tuo ei sovi juuri sinulle, ei tarkoita, etteikö se voisi toimia jollekin toiselle.
Minä laitan jonkun tylsän podcastin hiljaisella päälle. Nukahdan aina. Voi, jos podcastin tekijäparka tietäisi, miksi seuraan hänen podcastejaan. Toki tuossa on myös markkinarako sellaiselle, joka tarkoituksella tekisi maailman unettavinta podcastia.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuudesta kärsivät ihmiset auton ratissa ei ole hyvä juttu, mutta ei siitä ajokorttia silti menetä. Toisaalta, jos käyttää nukahtamislääkkeitä siitäkään ei menetä ajokorttia. Jopa rallikuskeille nukahtamislääkkeiden käyttö on sallittua, koska se poistuu elimistöstä 7-8 tunnin päästä. Unilääkkeissä on eroja!
Ja koska ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle niin voi hakea siivoojaksi ja nukkua vessassa joka työvuoro 2 h. Omaa vuokrakotia ei jaksa siivota ollenkaan. Turkiskuoriaisia kohta koko kerrostalo täynnä.
Vaikea lukea juttua kun on maksumuurin takana. Jos laitatte tänne maksullisen jutun niin vois vaikka tiivistää mitä siinä sanotaan.
Sinä menet töihin. Ei haittaa, jos nukut joka työvuoro vessassa 2 h etkä siivoa omaa vuokrakotia koskaan.
Työkyvyttömyyseläkkeitä ei nyt myönnetä.
Juu vältä vaan ressiä kun ei tiedä onko päiviin rahaa ruokaan ja nälkä kurnii. Monen suomalaisen todellisuus nykyajassa. Lääkärit ja psykologit on VIERAANTUNEITA todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet töihin. Ei haittaa, jos nukut joka työvuoro vessassa 2 h etkä siivoa omaa vuokrakotia koskaan.
Työkyvyttömyyseläkkeitä ei nyt myönnetä.
Kelan lääkäri ihmettelee miksei potilashuonetta ole siivottu.
Itse teen töitä oman terveyden ehdoilla, koska en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Siivoan töissä mitä ehdin. Kovan väsymyksen ollessa nukun työpaikan vessassa 2 h.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen töitä oman terveyden ehdoilla, koska en pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Siivoan töissä mitä ehdin. Kovan väsymyksen ollessa nukun työpaikan vessassa 2 h.
Ei se haittaa, jos osaa syöpäpotilaiden huoneista ei siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa, jos osaa syöpäpotilaiden huoneista ei siivota.
Ei yhtään. Ei muiden sairaudet kiinnosta.
Olen siivonnut vuokrakodin viimeksi joulukuussa. Masentaa nuo tukien leikkaukset. Ei jaksa siivota.
Ilta=paskan juttu paskamuurin takana, eli unettomita rahat pois kuljeksimasta. Jos artikkelissa olisi jotain merkittävää, niin sen saisi lukea ilmaiseksi kaikista muista lehdistä.
Eli valitettavasti iltapaskaplussat jäi tälläkin kertaa ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumattomuuskin on terveydelle vaarallista.
Se se vasta onkin. Ylipaino on ongelmana unihäiriöistä kärsivillä. Tulee paljon liitännäissairauksia. Mt-ongelmat lisääntyy, joka toki takaa leivän psykologille.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn illalla juoksemassa 5-10 kilometrin lenkin. Nukun sen jälkeen kuin tukki.
Tuokaan ei sovi kaikille.
No onhan tuo ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. Jättää sen kofeiinin pois niin ei tarvitse lääkkeitä
Uskon.