Ottaisitko kummilapsesi kasvaaksesi?
Jos lapsen vanhemmat kuolisivat, ottaisitko kummilapsesi kasvattilapseksesi?
Kommentit (23)
Miten minä kasvaisin jos ottaisin kummilapseni? Pituutta? Miten se kummilapsi minun kasvuuni vaikuttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä kasvaisin jos ottaisin kummilapseni? Pituutta? Miten se kummilapsi minun kasvuuni vaikuttaisi?
Typo! Kasvattaaksesi, kuten varmana tajusit
Entisaikaan kummius oli lupaus juuri tuosta. Kyllä ottaisin, vaikka meillä ei ole hyvää yhteyttä lapsen kanssa.
En olisi kyennyt siihen, en osaa hoitaa lapsia eikä ole kiinnostusta ja heillä oli muita sellaisia kummeja joiden luo he olisivat päätyneet jos näin olisi käynyt. Onneksi ovat molemmat jo aikuisia.
Rehellisesti sanottuna, en. Lapsi on hemmoteltu ja hankala tapaus, ylimielinen ja itsekäs
Ottaisin toisen, mutta hänellä on suuri suku eikä minua kysyttäisi.
Kyllä ottaisin. Ei toista sanaa. Sen verran rakas ja sukulainen.
Kyllä ottaisin. Toinen kummilapseni on sisarukseni lapsi ja toinen lapsuuden ystäväni,
Ei tuollaista voi päättää itse. Lapsia ei testamentata.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että jos vanhemmalla on testamentissa toive aiheesta, sitä pyritään noudattamaan.
On ainoan veljeni lapsi, joten kyllä ottaisin. Isovanhemmat jo iäkkäitä. Omat lapseni ovat jo aikuisia, joten rankkaa olisi aloittaa ala-asteikåisen kanssa. Ollaan kuitenkin läheisiä, joten helppo päätös.
Muut kummilapset ovat aikuisia.
Eivät täysi-ikäiset enää tarvitse huoltajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin väliaikaisen sijaisvanhemmuuden toiveen voi ihan kirjata viranomaisille tiedoksi. En minä ainakaan haluaisi että lapseni vietäisiin johonkin random kaupungin tukiperheeseen jos joutuisin intesiivihoitoon sairaalaan.
En, koska mulla on vaikea krooninen sairaus. Jos tätä ei olisin niin ottaisin.
Hmm. Kummilapseni ei varmaan viihtyisi meillä. Olemme köyhiä toisin kuin vanhempansa.
Tottakai, kuuluu toimenkuvaan. Paitsi ei kukaan heistä lasta mulle antaisi. Korona-aikana yksi oikein erikseen ilmoitti kelle huoltajuus menee ja olin tosi loukkaantunut koska hän ei ollut edes sukua ja minä olen.
Ottaisin heittämällä, tai siis olisin ottanut. Kaikki 3 on jo täysi-ikäisiä.
Meillä ainakaan ei voisi kuvitella että olisivat ottaneet.Lapsi kun täytti 10v. lopettivat yhteyden pidon kun olivat niin kateellisia kun muutettiin parempiin oloihin ja heillä edelleen maalaistalo ja vielä puinen verhous.Kummisetä väkisin tuppasi hommaansa eikä ymmärtänyt miksi sieltä muutimme pois.Nyt on huonot välit olleet jo monta vuotta kun luulee olevansa joku suvun pää joka päättää toisten puolesta mitä tehdään.
En todellakaan.. Ei ole minun homma.