Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkahuollon pakettiautomaattien ongelmat, eikö niistä saa puhua?

Vierailija
04.03.2026 |

Avasin tänään keskustelun Matkahuollon pakettipalveluista, mutta keskustelu poistettiin nopeasti. Itse kerroin vain, mitä ongelmia olin kokenut. Ehkä joku muu sitten laittoi jonkun asiattoman kommentin, mutta ihmettelen, miksi koko ketju piti poistaa. Yritän nyt uudelleen.

Minulle on käynyt kaksi kertaa niin, että lähin Matkahuollon ulkoautomaatti on avannut minulle liian pienen lokeron S-kokoiselle paketille. Lähiautomaatissa on melko runsaasti myös ihan pieniä XXS ja XS -kokoisille paketeille (max 25 cm leveä) tarkoitettuja lokeroita. S-koon maksimi leveys on 40 cm. Viimeksi lähettämäni paketti olisi ollut 29 cm leveä eli ei mahtunut siihen avautuvaan lokeroon.

Ensimmäisellä kerralla, kun sain liian pienen lokeron. asiakaspalvelu oli jo kiinni ja chat-palvelu ei osannut auttaa. Lähdin sitten autolla lähimmälle R-kioskille, jossa on Matkahuollon palvelupiste. Sinne pakettia ei kuitenkaan voinut enää jättää, koska se oli jo rekisteröitynyt jätetyksi sinne liian pieneen ulkoautomaatin lokeroon.

Seuraavana päivänä pääsin kohtalaisen nopeasti chatin kautta asiakaspalveluun, josta lupasivat uudelleenaktivoida lähetyksen. Kun se oli aktivoitu, sain siitä sähköpostiviestin ja lähdin taas ulkoautomaatille. Automaatti ei suostunut varaamaan minulle lokeroa. Otin taas yhteyttä asiakaspalveluun ja vasta nyt selvisi, ettei uudelleenaktivoitua lähetystä voi jättää automaattiin. Mikä tämän estää, en käsitä. Minulle kerrottiin, että jos en voi viedä lähetystä palvelupisteeseen, minun tulee ostaa uusi lähetyskoodi ja vanha koodi hyvitettäisiin minulle myöhemmin. En halunnut tehdä niin vaan vein sitten kiltisti paketin R-kioskille. 

Nyt sitten olin taas lähettämässä S-kokoista pakettia ja samainen ulkoautomaatti antoi jälleen liian pienen lokeron. Seuraavana päivänä eli tänään yritin päästä chatin kautta asiakaspalveluun, mutta kuulemma jono oli täysi. Noin kahden tunnin ajan kävin kurkkimassa chatissa, joko asiakaspalvelujonoon pääsee. Vasta sitten pääsin jonopaikalle yhdeksän. Jonotin toista tuntia. Esimerkiksi jonopaikalla 6 meni ainakin 25 minuuttia. Ehkäpä asiakaspalvelijoita oli vain yksi ja hän piti silloin ruokatunnin. Todella huonoa asiakaspalvelua.

Kun sitten pääsin asiakaspalvelijalle, hän kertoi, ettei koodia voi uudelleenaktivoida vaan minun pitää ostaa uusi koodi. Sain kuitenkin ostoa varten ilmaiskoodin, mutta jouduin tulostamaan uuden tarran. Nyt en enää uskaltanut kokeilla onneani ulkoautomaatin kanssa vaan vein sitten paketin suoraan R-kioskille. En olisi jaksanut enää uutta tuntikausien selvittelykierrosta. R-kioskilla selvisi, että muutkin ovat valitelleet samasta ongelmasta, että automaatti antaa liian pienen lokeron. Jos näin todella on, miksi Matkahuolto ei korjaa ongelmaa?

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia vai onko kyseessä vain oman lähiulkoautomaattini vika?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi