Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut toistavat sen, mitä toinen on juuri sanonut?

Vierailija
04.03.2026 |

Etenkin somekeskusteluissa on aika paljon ihmisiä, jotka vastaavat viestiin toistamalla sen, mitä olen juuri sanonut.  Moni heistä tekee toiston pienen luennon muodossa. Mikä tässä voi olla taustalla? Eikö porukka osaa lukea vai onko vain pakko luoda vaikutelma, että ajatus olisi ollut oma?

Esimerkki "keskustelusta"

Alkuperäinen kirjoittaja:  "Koulussa pitäisi huomioida lasten erilaiset makumieltymykset ja tarjota mahdollisuus valita, mitä syö" 

Minä: "Minusta lapsille ei pidä antaa kaikkea periksi"

Toinen: "Lapsille on tärkeää asettaa rajat, jotta he oppivat toimimaan yhteiskunnassa. Rajat luovat turvaa ja osoittavat lapselle, että hänestä huolehditaan" 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän tuo ole toistoa... 

Vierailija
2/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt on sitä toistoa? Hän ilmaisee oman mielipiteensä paljon laajemmin kuin sinä ja tuo uusia näkökulmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei😂

Vierailija
4/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommenttihan on ihan eri mitä itse sanoit. Koetko jotenkin alemmuudentunnetta, kun joku osaa kertoa asian paremmin kuin sinä?

Vierailija
5/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toistoa:

Minä: "Minusta lapsille ei pidä antaa kaikkea periksi"

Toinen: "Minusta lapsille ei pidä antaa kaikkea periksi"

Vierailija
6/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heidän maneerinsa. Sinulla on omat maneerisi, joita ihmetellään toisessa ketjussa

Mutta on siinä toistossa sekin, että kysymyksen toiston aikana ehtii miettiä vastausta. 

Vierailija
7/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ongelma on oma tyhmyytesi ja itsekeskeisyytesi. 

Vierailija
8/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parempi pulmakysymys: miksi turkulaisseutulaiset ovat niin typeriä? Jällern bussissa kuultiin miten pipopäiset nuoret, jotain 15 v, jänkkäsivät älyttömyyksillään, yks jannu ja 3 likkas, ja jannu hörähteli kuin viimeistä päivää. Ihan oman seutukuntansa keksimiä herjoja... joten omille typeryyksilleen röhähtelivät. 

Mulla ei ole ollut tänne muuttaessani mitään tarvetta aukoa kenellekään päätäni, mut turkuseutulaisella suuri tarve herjata minua. Sellaistakin sattui kun menin Sotkaan jotain tuotetta etsimään joku vanha eukko herjasi siinä et jotain romuja mul entiset kalusteet... virnuili siinä.

Turkulainen on tyhmä kun luulee tietävänsä vaikkei tiedä. Kakaroilla ei ole käytöstapoja, sanallista uhoamista kun ovat itse toimineet väärin... hyvä kasvatus, sitä ei turku tunne edelleenkään!

Täysin urpoja!

Vierailija
9/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikuilmiö pitää lailla kieltää. Metsä älköön vastatko samoin kuin sinne huutaa.

Vierailija
10/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut jäisivät aika lyhyiksi jos ikinä ei saisi olla samaa mieltä muiden kanssa ja saisi esittää vain päinvastaisen mielipiteen.

Vierailija
11/11 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vattua sekoilet, eihän tuo ole mitään toistoa noissa esimerkeissäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi