Missä elämäntilanteessa ja minä vuosina sinulla oli paras rahatilanne? Oliko miehellä hyvät tulot, vanhemmat auttoivat, sait perinnön vai
joku muu tilanne jossa naisena pääsit nauttimaan parhaasta rahatilanteesta?
Kommentit (41)
Eron jälkeen talon myynti reilulla voitolla, siihen syssyyn perintö. Kulut pieneni kun ei tarvinnut elättää enää ketään ja sain hyvät rahat säästöön.
Onko ketään naista joka olisi itse onnistunut hankkimaan hyvät tulot omilla ansioillaan?
Tällä hetkellä ja näin ollut n.1v ajan.
Ja siksi, koska vakityoni lisäksi myos mies sellaisessa ja asuntolaina loppunut. Lisäksi 20+v lapset jo omillaan, toinen töissä ja toinen opiskelee ja vaikka tuemme taloudellisesti häntä (ei ole tarvinnut ottaa opintolainaa) niin silti.
Nyt, eläkkeellä ja sijoitussalkku on suurempi kuin koskaan ennen. Velaton asunto ja kesämökki ja myös puolisolla eläke ja suurempi sijoitussalkku kuin koskaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään naista joka olisi itse onnistunut hankkimaan hyvät tulot omilla ansioillaan?
ainakin 3 löytyy suomesta. ehkä. tai pari, luulisin.
Yrittäjänä ollessa, noin 4000 €/kk netto ja aika pienet kulut niin siitä sitten kertyi säästöönkin.
Kun kryptot kävi ylhäällä ja shorttasin kymmenessä minuutissa 6000 euroa.
T nainen 48.
Nyt taas hieman laahaa, mutta eteenpäin elävän mieli!
Vuonna 2012. Tein 60-80-tuntista työviikkoa, lapset olivat jo aikuisia eli ei muita elätettäviä kuin 2 kissaa, puolisoa ei ollut ja firmasta tuli palkan lisäksi myös osinkoja ihan hyvin. Seuraavakin vuosi oli ihan hyvä, koska pystyin sairaslomalla ollessanikin nostamaan firmasta yli 9000 € kuukausipalkkaa ja lisäksi sinäkin vuonna tuli hyvin osinkoja.
Ehkä vasta edessä kunhan 3 vuoden päästä loppuu asuntolainan lyhennykset. Paras tilanne tähän saakka on ollut ehkä 30 vuotiaana, silloin oli huollettavia vain yksi (eli minä itse) ja silloinen asunto maksettu / velaton.
Vierailija kirjoitti:
Täällä , olen virallisesti köyhä. Mutta rahaa on koska netissä voi tehdä rahaa ja kotiuttaa yms. Ja tämä kaikki pitämällä vaatteet päällä eikö yhtään esitellen itseään. Vaikka vartalossa kyllä riittäisi. Olen melkein 50v. Miksi huutelisin näitä. En ole tyhmä vaan tutkittu älykkääksi, ;))
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ja näin ollut n.1v ajan.
Ja siksi, koska vakityoni lisäksi myos mies sellaisessa ja asuntolaina loppunut. Lisäksi 20+v lapset jo omillaan, toinen töissä ja toinen opiskelee ja vaikka tuemme taloudellisesti häntä (ei ole tarvinnut ottaa opintolainaa) niin silti.
Sama tilanne. Nyt viisikymppisenä ei velkaa, hyväpalkkainen työ, lapset aikuisia ja omillaan (opsikelijalle vielä vähäistä avustusta). Auton vaihdolle ei tarvetta ja muutenkin menot melko pienet vaikka teen kaikkea mitä haluan (myös matkustelen ulkomailla). Säästöön jää koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Avasin kaksikymppisenä korkeakorkoiset tilin kun työhön pääsin.
Siitä alkoi vaurastuminen kun rupesin sijoittamaan ja raha on hyvin poikinut.
Työtä ja järkevää kuluttamista se vaatii.
Nyt eläkkeellä on huoletonta.
Köyhästä kodista lähtenyt 20 markkaa lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kryptot kävi ylhäällä ja shorttasin kymmenessä minuutissa 6000 euroa.
T nainen 48.
Nyt taas hieman laahaa, mutta eteenpäin elävän mieli!
Esim, BTC on noussut viikossa kumppitonnin.
Mä tiesin bitcoiniin jo 2013. Jos silloin otti 100€:lla sitä, on nyt 100000. Näin esimerkkinä ;))))
2022, kun sain vakituisen työpaikan ja ihan hyvää palkkaa.
Nyt olenkin sitten pitkäaikaistyötön enkä ole koskaan ollut näin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan meitä.
Taloustilanteeni parani kun suoritin yliopisto-opintoni loppuun ja sain hyvän työpaikan. Siitä lähtien vuosi vuodelta varallisuuteni on kasvanut ja parin vuoden päästä siirryn eläkkeelle muhkea sijoitussalkku turvaamassa mukavia eläkepäiviä. Auto ja asunto on ollut jo pitkään kokonaan maksettu.
Lapsena köyhät vanhemmat pystyivät hädin tuskin perustoimeentulon perheelle antamaan ja ei, en ole koskaan ollut naimisissa tai avoliitossa, joten mies ei ole talouteeni euroakaan tuonut. Enkä jatkossakaan aio ottaa ketään lompakkoloisukkoa talooni pyörimään
Ollut hyvä tilanne noin 20v, mieluummin yli kuin ali. Tulot eivät alkujaan kovin kummoiset olleet, mutta kun oli suu säkkiä myöden niin ainahan se helpotti kun rahaa jäi pikkuhiljaa säästöön. Nykyään talo ja mökki ovat velattomia kuten myös autot (30 000-50 000e) ostetaan aina käteisellä.
Kaksikymppisenä, kun sain perinnön sekä sillon kun olen ollut työelämässä vakaasti kokopäivätyössä.
Yksi vuosi vaihdoin työpaikkaa ja pitämättömät lomat maksettiin rahana.
Nuorena 20 - 23 vuotiaana kun seurustelin hyvätuloisen miehen kanssa kolme vuotta