Missä elämäntilanteessa ja minä vuosina sinulla oli paras rahatilanne? Oliko miehellä hyvät tulot, vanhemmat auttoivat, sait perinnön vai
joku muu tilanne jossa naisena pääsit nauttimaan parhaasta rahatilanteesta?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään naista joka olisi itse onnistunut hankkimaan hyvät tulot omilla ansioillaan?
Jos nainen on varakas, yleensä syynä on joku muu joka hankkinut varallisuuden ja se päätyy naiselle jollakin mekanismilla
Eron jälkeen, kun olin ainoa palkansaaja ja talouden ainoa aikuinen, mutta ei enää tarvinnut elättää miestä lapsen ohessa.
Nuorena aikuisena ikävuodesta 23 alkaen kun olin valmistunut, hakeuduin firmaan jossa pääsin ulkomaille töihin vaihtelevan pitkiksi ajoiksi. Hyvät tulot, hyvät työsuhde-edut, hyvä maineinen firma, pitkät työpäivät, ja pitkät vapaat kotimaassa. Ei miestä eikä lapsia vielä. Säästin helposti omaan asuntooni käyttäytymällä järkevästi.
En olisi uskonut vastaavani näin typerään trollihommaan, mutta ehkä tämä saa jonkun miettimään. Oma rahatilanne on ollut parhaimmillaan kaksikymppisenä. Opiskelin ja tein työtä, josta sai siihen aikaan yli neljä kertaa minimipalkan per tunti, ja sitä pystyi tekemään kotoa, mikä oli siihen aikaan melkoisen hieno juttu. Sitä ammattia ei enää ole, tietokoneet olivat vasta tuloillaan sille alalle.
Opiskelijan kulurakenteella elin niin hyvin ja huolettomasti, ettei ikinä sen jälkeen. Sen jälkeen on kadonnut pari muutakin ammattia alta, ja yrittäjänä lamat ovat olleet tosi rankkoja. Jos olisin tiennyt, että niitä on tulossa näin taajaan, olisin tehnyt valintani toisin. Lapsen uskalsin hankkia vasta nelikymppisenä. Nykyisin on jonkinlaiset tulot, mutta niin on menotkin. Lähinnä kiinteistöinä saadut perinnöt eivät siinä tuntuneet kuin rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään naista joka olisi itse onnistunut hankkimaan hyvät tulot omilla ansioillaan?
Täällä , olen virallisesti köyhä. Mutta rahaa on koska netissä voi tehdä rahaa ja kotiuttaa yms. Ja tämä kaikki pitämällä vaatteet päällä eikö yhtään esitellen itseään. Vaikka vartalossa kyllä riittäisi. Olen melkein 50v. Miksi huutelisin näitä. En ole tyhmä vaan tutkittu älykkääksi, ;))
Muistakaa että entinen yh äiti 50 v ei ole vain hän vaan omiensa summa. Hänellä voi olla äärimmäisen älykkäitä poikia jotka neuvovat ja osaavat. Muistakaa tämä. Naisella voi olla omat taidot ja lisätkää siihen lisää osaamista eri suunnista niin. A vot!
Tuliko alapeukut koska mainitsi lasten sukupuoliksi pojat. No meidän suvussa kuuluu kolme mensaan ja kaikki ovat poikia. Ei siellä oikein naisia vilise.
olen DI ja olen saanut ok kk palkkaa jo vuosia asiantuntijatehtävissä. Paras tilanne oli kun myin keväällä 2022 korkeasti vivutetut sijoitusasuntoni ja tein hyvät voitot arvonnousulla ja vuoratuloilla.
Kesä 2002, tein töitä vähintään 6 päivää viikossa ja usein iltaa ja viikonloppuja ja joskus tuplavuoroa. Normi palkka oli surkea, mutta näiden ansiosta kertyi mukava potti. Ja olin kokoajan töissä niin rahaa ei juurikaan kulunut mihinkään. Asuin vielä kotona. Toki kesänvietto jäi vähän vajaaksi.
Tuliko alapeukut koska mainitsi lasten sukupuoliksi pojat. No meidän suvussa kuuluu kolme mensaan ja kaikki ovat poikia. Ei siellä oikein naisia vilise.
Minulta tuli alapeukku siksi, että kirjotit lasten neuvovan äitiä. Missä asioissa ja millä tavalla sinun mensaan kuuluvat pojat neuvovat sinua?
90-luvulla opiskelijana oli hyvinpalkattu työ, paljon rahaa, bileitä, auto, muskelivene, maailmanympärireissu, skimbamatkat alpeille ja lappiin, panoseuraa, kavereita.
Paras rahatilanne on nyt, yli 5-kymppisenä pienituloisena tk-eläkeläisenä - sain työvuosina säästettyä aika hyvin kun olen elänyt säästeliäästi. Rahatilanne tulee jatkossa paranemaan vielä paljon perintöjen myötä, jos hengissä pysyn tarpeeksi kauan.
Enpä ole kiinnittänyt huomiota. Muistot tulevat vain täydesti eletystä elämästä, ja se ei ole koskaan ollut yhteydessä rahaan millään lailla. Toisekseen silloin kun palkka on ollut iso, on ollut tapa tuhlatakin sen mukainen, ja velkaa eniten. Silloin kun on asunut vuokralla ja elänyt pienesti, ei ole ollut velka.a
Miten tätä mitataan? Velan määräkin pitää laskea elämäntilanteeseen :)
Kun asuntolaina loppui 43-vuotiaana. Äkkiä jäi joka kuukausi jäteen 1300 euroa enemmän rahaa kuin ennen. Se on lapsiperheelle iso summa.
Mulla oli paras rahatilanne noin vuodesta 2015 vuoteen 2017. Oma palkka oli ihan kohtuullinen, mieskin oli töissä ja lapset asuivat vielä kotona.
Sittemmin oma palkka on kyllä noussut, mutta mies on jäänyt työttömäksi ja lapsi perustanut oman perheen ja mun rahat menee niille niin, että joutuu miettimään onko itsellä rahaa arkilounaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulta tuli alapeukku siksi, että kirjotit lasten neuvovan äitiä. Missä asioissa ja millä tavalla sinun mensaan kuuluvat pojat neuvovat sinua?
En kommentoi. Tietäjät tietää. Miten manjeŝkaa duunataan istuen koneella ;)
Miksi tämä(kään) asia kuuluu sinulle yhtään mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä(kään) asia kuuluu sinulle yhtään mitenkään?
Jos ei halua kertoa ei sinun tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on varakas, yleensä syynä on joku muu joka hankkinut varallisuuden ja se päätyy naiselle jollakin mekanismilla
Ei aina, mutta toki useimmiten
Tällä hetkellä, 45-vuotiaana. Tein muutama vuosi sitten aikuisena yliopistotutkinnon ja sen ansiosta palkkani on yli kaksinkertainen verrattuna kymmenen vuoden takaiseen. Olen saanut tutkinnon suorittamisen jälkeen rahaa hyvin säästettyä ja sijoitettua. Opintoja varten otin opintolainaa, mutta sekin on nyt maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena 20 - 23 vuotiaana kun seurustelin hyvätuloisen miehen kanssa kolme vuotta
Eli et ole itse saavuttanut mitään?
Muistakaa että entinen yh äiti 50 v ei ole vain hän vaan omiensa summa. Hänellä voi olla äärimmäisen älykkäitä poikia jotka neuvovat ja osaavat. Muistakaa tämä. Naisella voi olla omat taidot ja lisätkää siihen lisää osaamista eri suunnista niin. A vot!