Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää ystäviä aikuisena?

Vierailija
04.03.2026 |

Olen huomannut päätyneeni tilanteeseen, jossa minulla ei ole yhtään ystävää tai edes kaveria. Olen perheellinen ja kuvittelin, että esimerkiksi lasten harrastuksista tai koulukavereiden vanhemmista syntyisi jotain kaverisuhteita, mutta tuntuu, että kaikilla on jo omat ystäväpiirit ja suhteet ovat jääneet hyvin pintapuolisiksi. Sama työkavereista, vaikka töissä on tultu kivasti juttuun, niin mitään sen parempaa kaveruutta ei ole löytynyt. Opiskeluajoilta jäi pari tuttua, joiden kanssa nähdään noin kerran vuodessa syömässä, mutta silloinkin lähinnä keskustelu pyörii kunkin työelämässä, eikä kukaan tunnu olevan kiinnostunut muusta.

Kaipaisin ihan hirveästi ystäviä tai edes kavereita, joiden kanssa voisi joskus vaikka istua iltaa, käydä lenkillä, vaihtaa kuulumisia ja ylipäätään jakaa asioita, sillain kun nyt ystävät tekee. Mutta en tiedä mistä tällaisia ihmisiä, joihin voisi tutustua pitäisi sitten etsiä, kun esimerkiksi töiden, opiskelujen tai lasten kautta ei ole löytynyt. En ole mikään yltiösosiaalinen, päin vastoin, ehkä ennemmin jopa hieman ujo ja nykyään varmaan myös sosiaalisesti vähän kömpelö, kun minulla ei kerrassaan ole mitään sosiaalista elämää, joka ei varmaan auta asiaa. 

Mutta nyt toivoisin vinkkejä teiltä, jotka olette löytäneet kavereita tai ystäviä aikuisiällä, miten ja mistä!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hylkäsi omat kaverinsa silloin kun tuli raskaaksi ja perusti perheen. Nyt itkee yksinäisyyttään. Sillä lailla käy useimmille nokkaville itseään parempana pitäville perheen perustajille :)

Mies, minulla on nyt mies, minulla ei ole aikaa kavereille!

Hähähähä!

Vierailija
42/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla kuitenkin on opiskelukavereita ja työkavereita, joiden kanssa tulet juttuun. Pidä heihin yhteyttä. Ota rohkeasti ohjat käsiisi..."

Olen monesti kysynyt, kun tulee se geneerinen "no oletko SINÄ ollut aloitteellinen, kiinnostunut, nähnyt vaivaa?", että miksi sen pitää aina olla minä joka on aloitteellinen ja tekee kaiken työn? Miksei kenenkään tarvitse olla kiinnostunut minun suuntaan? Olen kai sitten niin tylsä ihminen, en tiedä. 

Sitten oot vaan tylsä yksiksesi. Oma valinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä tarkkaan, millaista ystävää etsii. Moni ajattelee, että ystävän pitää olla suunnilleen saman ikäinen, samaa sukupuolta, samassa elämäntilanteessa, kiinnostunut samoista asioista jne. ja yrittää ystävystyä siis itsensä kanssa mahdollisimman samanlaisten kanssa, mutta aina johonkin tökkää.

Kuitenkaan em. seikoilla ei ole paljonkaan väliä, vaan enemmän sillä, että kommunikaatio on samantyylistä, huumori sopii yhteen, arvomaailma riittävästi jne. 

Täähän se ois. 

Vierailija
44/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla voi olla ihan omissa oloissaan jos haluaa, mutta siellä myös tutustuu helposti ihmisiin ja kyllä siellä ovat monet luoneet ihan ystävyys- ja parisuhteitakin.

Vierailija
45/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka olette vastailleet ystävällisesti. Työ- ja opiskelukavereiden kanssa olen yrittänyt saada kaveruutta syvennettyä vapaa-ajallekin, mutta heillä tuntuu jo olevan omat ystäväpiirit ja ilmeisesti ystäväkiintiöt täynnä. Tai sitten minussa on joku perusteellinen vika, ettei nimenomaan minun seuraani kaivata, mutta jotenkaan en jaksa uskoa siihen. Ei tietysti kaikkien mieleen voi olla, mutta uskoisin kuitenkin että kun esim töissä tulee jonkun kanssa oikeinkin kivasti juttuun, niin ongelma ei ole siinä, että olisin niin kauhea ettei sitten "oikeaksi" kaveriksi kelpaa.

Olen ollut huomaavinani että ne joilla on kavereita, on niitä sitten niin paljon, ettei oikeasti uusille ole aikaa. Sitten on me, joilla ei ole käytännössä yhtään kavereita tai ystäviä ja ongelma kai lienee että kuinka me löytäisimme toisemme. Tai siis ne meistä, jotka vielä haluavat löytää kavereita tai ystäviä, eivätkä ole täysin kyynistyneitä ja luovuttaneita.

Toisaalta elämä voi olla ihan kivaa ja sosiaalistakin, vaikka ei olisi yhtään läheistä ystävää. Vapaaehtoistyössä ja erilaisilla kursseilla tapaa ihmisiä, ja saa tarvitsemaansa sosiaalisia kontakteja ja enemmän sisältöä elämään. Pääasia, että viihtyy nahoissaan. 

Vierailija
46/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat tosi kivalta ihmiseltä. Varmasti jossain vaiheessa löydät ystäviä. 

Vierailija
47/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka olette vastailleet ystävällisesti. Työ- ja opiskelukavereiden kanssa olen yrittänyt saada kaveruutta syvennettyä vapaa-ajallekin, mutta heillä tuntuu jo olevan omat ystäväpiirit ja ilmeisesti ystäväkiintiöt täynnä. Tai sitten minussa on joku perusteellinen vika, ettei nimenomaan minun seuraani kaivata, mutta jotenkaan en jaksa uskoa siihen. Ei tietysti kaikkien mieleen voi olla, mutta uskoisin kuitenkin että kun esim töissä tulee jonkun kanssa oikeinkin kivasti juttuun, niin ongelma ei ole siinä, että olisin niin kauhea ettei sitten "oikeaksi" kaveriksi kelpaa.

Olen ollut huomaavinani että ne joilla on kavereita, on niitä sitten niin paljon, ettei oikeasti uusille ole aikaa. Sitten on me, joilla ei ole käytännössä yhtään kavereita tai ystäviä ja ongelma kai lienee että kuinka me löytäisimme toisemme. Tai siis ne meistä, jotka vielä haluavat löytää kavereita tai ystäviä, eivätkä ole täysin kyynistyneitä ja luovuttaneita.

32, toisaalta ymmärrän tämän itsekin. Ihmiset vie kuitenkin myös voimia ja suhteiden ylläpito ja muiden huomiointi. 

Että jos minulla olisi ystäviä, en välttämättä itsekään haluaisi ottaa uusia.

Harmi vaan, ettei meillä kaikilla ole sitä yhtäkään. Mutta tää nyt on tällaista, elämä on epäreilua. 

Vierailija
48/60 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverihaku.net?

Vierailija
49/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverihaku.net?

Tuolla on samoja ilmoituksia vuodesta toiseen. Miehet etsii naisista seksiseuraa. Naiset jättävät kaverihaku-ilmoituksia, mutta eivät vastaa kun nainen ottaa yhteyttä.

Vierailija
50/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Frendie-sovellus on?

Vierailija
51/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvosteluissa oli kommentti, että maksulliset naiset etsivät siellä miesseuraa. Siis yksi tuollainen kommentti. 

Vierailija
52/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vie kuitenkin myös voimia ja suhteiden ylläpito ja muiden huomiointi. 

Että jos minulla olisi ystäviä, en välttämättä itsekään haluaisi ottaa uusia

Tällaisista kommenteista näkee ettei monilla todella ole ollut ystäviä, ja kun ottaa huomioon millaisia kommentteja netissä heitellään niin ei monilla ole asiasta mitään haisua ja asenteet ovat todella kovia.

Ei ystävyyden kuulu viedä voimavaroja, jos niin käy, jokin on pielessä. Tosiystävät ovat niitä joihin voi pitkänkin ajan kuluttua ottaa yhteyttä ja juttu jatkuu siitä mihin se jäi, yhteydenpito ei ole vaikeaa tai hankalaa ja ystävien tapaaminen energisoi eikä väsytä. 

Kun on tosi väsynyt, ja ei ole vaikeaa masennusta tms, jaksaa yleensä kuitenkin katsoa lempisarjaansa tai tehdä jotain muuta mistä pitää, eikö? Tosiystävien kanssa on sama. Heitä jaksaa tavata vaikka olisi stressaavaa ja väsyttäisi, ja tapaamisen jälkeen on kivempi olo.

Mullakin on ollut elämässä vain pari oikeaa ystävää, koska en ole henkilö johon halutaan tutustua, mutta ne pari ovatkin kulkeneet mukana koko elämän. Nykyisessä ilmapiirissä ystävien saaminen on varmasti vaikeaa, se on totta, mutta ei varmastikaan mahdotonta.

Vierailija
53/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole löytänyt, enkä ole kyllä enää 10 vuoteen yrittänytkään - olen viisikymppinen. Vaikka tämä ei olekaan ideaali tilanne, ettei ole puolisoa, ystäviä eikä kavereita, niin näinkin pärjää, ja keskityn siihen mitä mulla on kuin siihen mitä mulla ei ole.

Vierailija
54/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viiskymppisenäkään ole vielä mahdotonta löytää ystäviä

Vierailija
55/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset ja vapaaehtoistyö: molemmista saanut ystäviä. 

Vierailija
56/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Play - kaupasta ladattava sovellus kaveri hakuun. Itse olen tykännyt. On tuollakin miehiä, jotka pyytää ystäväksi, mutta helppo hylätä kaveripyynnöt. Itsellä lukee selvästi esittelyssä, että vain naiskavereita, en etsi parisuhdetta. 

Ladataan kuva, nimi ja paikkakunta. Tarkemmin saa sitten esitellä itsensä ja kaveritoiveensa, jos haluaa. Minun paikkakunnalta siellä on n 100 naista. Suurin osa 20-35 vuotiaita. 

Vierailija
57/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäville nykyään vaatimuksia. Niitä on ollut aina ja myös ystäviä. Vaatimukset eivät ole materialistisia tai tähtää egon nostattamiseen.

ja viihdyn hyvin yksikseni.

Vierailija
58/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäville nykyään vaatimuksia. Niitä on ollut aina ja myös ystäviä. Vaatimukset eivät ole materialistisia tai tähtää egon nostattamiseen.

Mulla ei ollut aina vaatimuksia, ja se oli tosiaan virhe. Olen sietänyt ystäviltä vaikka millaista käytöstä ja nyt myöhemmin huomannut että he eivät olleet mitään oikeita ystäviä. 

On ollut ilkeää naljailua ja halveksuvia kommentteja esim leffamausta tai asioista joihin nämä tyypit syyllistyvät itse potenssiin kymmenen, on feidattu kun oli tarkoitus tavata ja vaadittu palveluksia joita en sitten itse tarvittaessa saanut.

Osan voi pitää tuttavina, esimerkiksi sellaiset muuten mukavat mutta jotka odottavat että kuuntelen heidän murheitaan mutta eivät kestä sitä että minullakin menee joskus huonosti koska se kuormittaa heitä, joten heidän seurassaan pitää koko ajan varoa mitä sanoo ja salata asioita, mikä ei ole tarpeen oikeiden ystävien kanssa.

Mutta on hyvä pitää jotkin rajat ja ajan myötä oppii tunnistamaan niitä red flageja joista tietää ettei kannata ehkä investoida ystävyyteen. Olen kyllä miettinyt että mistä saisin yhtä hyviä ystäviä kuin nykyiset jäljellä olevat jos he vaikka kuolisivat, mutta uskon että se on mahdollista.

59/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudat täydessä bussissa kaikki kenellä on peukalo perseessä katsoo tänne kaikki kattoo ja sinä toteamaan oho oliko teitä noin monta

Jos et saa ystäviä saat ainakin huomiota se on sitten taas toinen juttu millaista huomiota saat

Pentti Karvonen Pera55 J0el Hokka ou je

🤪🍗🚀🍻🔪🇬🇷💗🍆🛸🥃💥🇫🇮🖕🌇🐱

Vierailija
60/60 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut aina vaatimuksia, ja se oli tosiaan virhe. Olen sietänyt ystäviltä vaikka millaista käytöstä ja nyt myöhemmin huomannut että he eivät olleet mitään oikeita ystäviä. 

On ollut ilkeää naljailua ja halveksuvia kommentteja esim leffamausta tai asioista joihin nämä tyypit syyllistyvät itse potenssiin kymmenen, on feidattu kun oli tarkoitus tavata ja vaadittu palveluksia joita en sitten itse tarvittaessa saanut.

Osan voi pitää tuttavina, esimerkiksi sellaiset muuten mukavat mutta jotka odottavat että kuuntelen heidän murheitaan mutta eivät kestä sitä että minullakin menee joskus huonosti koska se kuormittaa heitä, joten heidän seurassaan pitää koko ajan varoa mitä sanoo ja salata asioita, mikä ei ole tarpeen oikeiden ystävien kanssa.

Mutta on hyvä pitää jotkin rajat ja ajan myötä oppii tunnistamaan niitä red flageja joista tietää ettei kannata ehkä investoida ystävyyteen. Olen kyllä miettinyt että mistä saisin yhtä hyviä ystäviä kuin nykyiset jäljellä olevat jos he vaikka kuolisivat, mutta uskon että se on mahdollista.

Tämä. Hyväksikäyttäjiä ja loputtomia omaelämäkertaihmisiä riittää kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä