Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälläistä pelleilyä taas työnhaku eli kuinka tehdä asiat vaikeeksi

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain aluepäälllikön paikkaa x -firmaan. Myyntihommia. Pääsin haastikseen. Neukkarissa kaksi haastattelijaa, mies firmasta ja nainen oli rekryfirmasta. Mies oli asiallinen ja miellyttävä ja kertoi tehtävästä. Kaikki näytti sujuvan hyvin. Tuli naisen vuoro haastaa osaamistani. Hän oli nuori ja itsevarma bleiseriblondi mutta kysymykset olivat omituisia. Huomasin että hänellä ei ollut oikeaa tietoa ihan myyntityön perusteista. Keskeytin hänen PP -esityksensä pariin otteeseen, ja kysyin mitä hän tarkoittaa. Tilanne ajautui passiivisagressiiviseen tunnelmaan, nainen ei ymmärtänyt miksi keskeytin ja mies joutui puuttumaan ja paikkaamaan esityksen puutteita. Arvaatte miten kävi. 

Hain aluepäälllikön paikkaa x -firmaan. Myyntihommia. Pääsin haastikseen. Neukkarissa kaksi haastattelijaa, mies firmasta ja nainen oli rekryfirmasta. Mies oli asiallinen ja miellyttävä ja kertoi tehtävästä. Kaikki näytti sujuvan hyvin. Tuli naisen vuoro haastaa osaamistani. Hän oli nuori ja itsevarma bleiseriblondi mutta kysymykset olivat omituisia. Huomasin että hänellä ei ollut oikeaa tietoa ihan myyntityön perusteista. Keskeytin hänen PP -esityksensä pariin otteeseen, ja kysyin mitä hän tarkoittaa. Tilanne ajautui passiivisagressiiviseen tunnelmaan, nainen ei ymmärtänyt miksi keskeytin ja mies joutui puuttumaan ja paikkaamaan esityksen puutteita. Arvaatte miten kävi. 

Ketään ei kuulu keskeyttää. Ollaan sitten palaverissa tai työhaastattelussa. Seuraavalla kerralla painat mieleen kysymykset ja kysyt ne esityksen jälkeen. Ja mieluiten vielä niin, että ensin mainitset jotain positiivista firmasta ja esityksestä ja sitten esität kysymykset. Kuka tuollaista keskeyttäjää haluaa firmaansa edustamaan.

Vierailija
42/45 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 sekunnin sääntö just, tää lause pisti silmään:

Kuvittele CV:si trailerina, älä koko illan elokuvana. Jos traileri ei koukuta, kukaan ei osta lippua, Laine kiteyttää.

Ihan hyvä neuvo. Vanha mutta hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähettänyt ainakin 15 hakemusta samaan paikkaan ja muihin paikkoihin myös monta hakemusta. Eivät ne soittele takas.

Jos olet hakenut 15 hakemusta samaan paikkaan ja kukaan ei edes soita on peiliin katsomisen paikka. Itse mietin kahdesti haenko samaan firman toista avointa paikkaa, kun olen ollut toiseen positioon ko yrityksessä haastattelussa. 

Vierailija
44/45 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viddu mun vc on 3 sivuinen eikä itä luet 7 sekunnissa. Olen sanonut haastattelussa että lue se cv siellä on paljon osaamista.

Vierailija
45/45 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viddu mun vc on 3 sivuinen eikä itä luet 7 sekunnissa. Olen sanonut haastattelussa että lue se cv siellä on paljon osaamista.

No mutta kun se rekryfirma tekee bisnestä. Jos sitä osaamista alettaisiin oikeasti tutkia, hommaan kuluu liikaa aikaa = rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän