Miten olet varautunut lamaan?
Kommentit (30)
maksoin hiljattain kämppälainan nolliin.
Ai ollaanko me päästy ysärin lamasta joskus pois?
Myymällä auton pois ja muuttamalla asuntoon jonka vuokra on reilut 300 e.
Tilastot kertoo, että keskituloisilla on laitettu kulutus nollaan ja rahat säästöön.
Näin orpopurra tuhosi talouden.
Olen säästänyt rahaa. Elän nyt todella pihisti. 1000€ kk pärjään kun yksin asun. Palkasta puolet menee säästöön. Jos työpaikka menisi niin lähden Norjaan töihin.
Minimoinut kulut ja maksimoinut säästön viimeiset 3 vuotta. Pari vuotta nyt pärjäisin ilman mitään tuloja ennekuin tarvitsisi sijoituksiin koskea. Kokoajan mietin, että miten kuluttaa vähemmän. Taloa remontoidessa joutuu materiaalit ostamaan, vaikka työn tekee itse. Onneksi virosta saa tarvikkeet halvemmalla.
Säästän rahaa. Olen kokeillut kuinka vähällä pärjää jos elää erittäin vähällä. 700€ on riittänyt, mutta se vaatii todella itsekuria. Palkasta yli puolet säästöön
en ole ottanut liian isoja lainoja. Opin sen 90-luvun laman aikana,
Mitään lamaahan tässä ei ole vielä nähtykään ja tuskin on tulossakaan. Oy Suomi Ab elänyt vain yli varojensa, nyt täytyy alkaa elää menot ja tulot tasapainossa. Sekin tuottaa vaikeuksia sossuhiutaleille
Mikä lama? Jos nyt vähän lukisit uutisia, niin ymmärtäisit että asiat alkaa kääntymään vihdoin.
Ostan lähes ainoastaan ruokaa. Olen lopettanut kaiken ylimääräisen kuluttamisen. Muutin mökille. Asumiskulut n.80€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lama? Jos nyt vähän lukisit uutisia, niin ymmärtäisit että asiat alkaa kääntymään vihdoin
Mitä ihmettä höpötät?Lamahan on vasta alussa
Vielä puoli vuotta sitten mediassa väitettiin että on työvoimapula. Onneksi tuon valheen levittäminen on lopetettu
Ano muutti Venäjälle lamaa pakoon
Säästänyt niin perkeleesti ja hamstrannut kaiken tarvittavan.
Neljän vuoden ajan olen laittanut kaikki ylimääräiset rahat säästöön. Kertaakaan ei olla käyty ravintolassa tai matkoilla, eikä mitään ylimääräisiä osteltu.
Genom att flytta mig själv och mina ägodelar utomlands för en bra stund sedan. Det fungerar väl.
Valmistautunut ostamaan osakkeita aina kun on oston paikka.
En mitenkään