Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä köysi parvekkeella?

Vierailija
03.03.2026 |

Minkä varassa poistua rakennuksesta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palju parvekkeella.

Vierailija
22/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilytän aina kaulassa.

Tää on varminta, jutut eskaloituu nopeasti nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kuulemma jakaa jokaiselle 2 metriä ihan ilmatteeks 

Vierailija
24/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan LSD:tä ja lennän turvallisesti alas maahan.

Vierailija
25/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela kuulemma jakaa jokaiselle 2 metriä ihan ilmatteeks 

Tässä olisi oikeistohallitukselle hyvä vinkki. Kun kaksi vuotta työttömyyttä tulee täyteen niin postissa lähettäisiin pätkä hyvin luistavaa köyttä. Vähän samanlaisella idealla kuin äitiyspakkaus.

Vierailija
26/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin - olen ollut lapsesta asti oikeassa. Tein rivarin partsille köysitikkaat, mutta äitee kielsi ne muka vaarallisena. Salaa toki köydellä kaverin kanssa laskeuduttiin silti.

Vierailija
27/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Odotan että komea ja riski palomies kantaa mut reppuselässä alas.

Nainen 150 kiloa

Vierailija
28/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerrostaloissa se pelastuslaitoksen nostotikasauto pystyy pelastamaan riittävän nopeasti parvekkeelta. 

Jos palo on naapurihuoneistossa kivirakenteisen kerrostalon rakenteet kestää tulipaloa ainakin tunnin, ovet puoli tuntia.Joten järkevintä on odotella se puoli tuntia parvekkeella tai huitoa jossain ikkunassa niin että pelastuslaitos näkee. 

Pelastusuto tulee siis yleensä nopeasti paitsi joillain Helsingin alueilla kuten Jätkäsaari koska vihervasemmisto on siellä estänyt järkevän liikennesuunnittelun ja liikenne on päässyt niin pahasti ruuhkautumaan ettei pelastusautotkaan pääse ruuhkista läpi.  

Jos asut 2-kerroksisessa omakotitalossa, puutalossa, rivitalossa tai alemmissa kerroksissa, köysitikas voisi hätätilanteessa auttaakin. Oikeasti ulkoseinässä pitäisi olla metallinen hätäpoistumistikas, tai kokoonlaitettava sellainen.  Rivitaloissa tulipalot leviää nopeammin.

Minulla on joka huoneessa ylimääräinen ikkunapainike jolla isot ikkunaruudut saa auki. Asutaan niin matalalla että uskaltaa vaikka hypätä hätätilanteessa alas. Olen jälkikasvullekin kädestä pitäen näyttänyt nuo painikkeet ja selittänyt mitä pitää tehdä.

Vierailija
29/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä alimmasta kerroksesta voi pudottautua ilman köyttäkin, jos oikeasti on pakko. Onhan tuo pudotus silloinkin pari metriä.

Mä asun 1. asuinkerroksessa eli siis talon 2. kerroksessa ja ajattelen että hätätilanteessa voin pudottautua tuuletusikkunasta, kun mahdun siitä kyllä. Mutta mun tuurillä kuolisin kuitenkin siinä.

Kuitenkin jumiutuisit tuuletusikkunaan.

Vierailija
30/30 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika riskialtista pitää köysi käyttövalmiina tässä maassa.

Pitäs varmaan kieltää jo etupeltoon ainakin yrittäjiltä köydet.

Tässä teille liikeidea keksikää luistamaton turvaköysi tai köysi joka ei kierry tarpeksi, jotta saisi kaulan ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän