Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännössä tapahtuu jos en ota käyttöön suomi.fi?

Vierailija
03.03.2026 |

En ole ikinä sairas enkä saa kelatukia, joten en läytä myöskään omakantaa enkä kelaa.

Olen työssäkäyvä ihminen eikä minulla ole aikaa kirjautua kyttäämään mitään ylimääräisiä viestilaatikoita.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se pitänyt tulla pakolla 1.1.2026 mutta ei tullut kuitenkaan. Edelleen kysyy joka kerta otatko käyttöön.

Voiko esim. Omakantaa käyttää edelleen ilman että tulee samalla pakkoaktivoineeksi suomi.fi-tilin?

Ei. Kysyy vain sähköpostia, mihin osoitteeseen suomi.fi-viestit toimitetaan. Ei pysty estämään.

Vierailija
22/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se pitänyt tulla pakolla 1.1.2026 mutta ei tullut kuitenkaan. Edelleen kysyy joka kerta otatko käyttöön.

Voiko esim. Omakantaa käyttää edelleen ilman että tulee samalla pakkoaktivoineeksi suomi.fi-tilin?

Ei. Kysyy vain sähköpostia, mihin osoitteeseen suomi.fi-viestit toimitetaan. Ei pysty estämään.

Mitä tapahtuu jos laitan osoitteeksi donald.trump@president.us ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suomi.fi ??? Mikä tämä on 😔😬

Vierailija
24/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käytä koskaan myöskään pankin sivuja, et vero.fi:tä, etkä yhtään mitään vastaavia verkkopalveluita?

Noiden käytöstähän se aktivoituu

Todella lapsellinen systeemi. Ainot ehkä hyvä toi Omavero mutta miksi hitossa Omaolo, Omakanta, Omasejase ei voi olla samalla alustalla? Tai ihmisen halutessa normi sähköpostiin?

Vierailija
25/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonne pakotetaan rekisteröitymään kaikki. Sitten tiedot kaapataan.

Vierailija
26/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä itse, mitä seurauksia sulle siitä on, jos ilmoitat viranomaispostiesi osoitteeksi keksityn osoitteen?

Vierailija
27/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla muka sähköpostiosoite? 

Vierailija
28/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla muka sähköpostiosoite? 

Jos käyttää pankkitunnuksia ja hoitaa asioitaan verkossa, on aika todennäköisesti myös sähköposti.

Vierailija
29/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ota palvelua käyttöön, saat viranomaispostin paperisena MUTTA näet edelleen kaikki samat tiedot kyseisessä verkkopalvelussa eli verottajan postit näkyvät sivuillaan, terveysasiat Omakannassa ja hyvinvointialueen omassa verkkopalvelussa jne. Suomi.fi -viesti on vain muistutus siitä, että nyt sait sinne "alkuperäiseen palveluun" viestin, joten jos odotat lääkäriaikaa, niin voit ihan yhtä hyvin joka toinen päivä katsoa, joko se näkyy hyvinvointialueen palveluissa.

Lisäksi ainakin minä saan joka päivä jopa työsähköpostiin hujausviestejä siitä, miten suomi.fi:ssä olisi jotain ja sinne pitää kirjautua. Kun tietää, ettei palvelua käytä, niin ei tule klikanneeksi huijausmeilejäkään.

Vierailija
30/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyt erossa viranomais spämmistä, etkä niinkään helposti menetä rahojasi huijareille.

https://www.suomi.fi/uutiset/varo-liikkeella-olevia-suomi-fi-huijausvie…;

Vierailija
31/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis se josta J. Karjalainen laulaa.

"Pyhää vihaa ja

Suurta rakkautta

Joo mä kaiken nään

Liput liehuu ja

Ihmiset riehuu ja

Mä kaiken nään

Mä olen mies

Mä olen mies

Jolle ei koskaan tapahdu mitään

Mä olen mies

Mä olen mies

Jolle ei koskaan tapahdu mitään

Vierailija
32/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käytä koskaan myöskään pankin sivuja, et vero.fi:tä, etkä yhtään mitään vastaavia verkkopalveluita?

Nettipankkia tietysti käytän ja työpaikkani sähköpostia. Ap

Sama! Mää käyn pankin verkkosivuilla maksamassa laskut ja mulla on s-posti. Muutamalle sivustolle kirjaudun silloin tällöin mutta todellakaan mulla ei ole mitään äppejäkäppejä, sovelluksia, naamakirjaa, tiktakkia yms. Eikä tule!

Sama, en alistu mihinkään hitto soikoon. Tunnen ihmisiä, joilla on vain näppäinpuhelin eikä mitään nettivehkeitä ja tämä on oltava mahdollista kaikille😈

Vierailija
33/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kela, verohallinto, oikeusministeriö jne on siirtämässä palveluitaan pilvipalveluihin, niin saadaan kaikkien tiedot julkisiksi \s

Vierailija
34/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole sähköposteja eikä edes älypuhelimia. Haloo😨😨😨

Vierailija
35/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettipankkia tietysti käytän ja työpaikkani sähköpostia. Ap

Sama! Mää käyn pankin verkkosivuilla maksamassa laskut ja mulla on s-posti. Muutamalle sivustolle kirjaudun silloin tällöin mutta todellakaan mulla ei ole mitään äppejäkäppejä, sovelluksia, naamakirjaa, tiktakkia yms. Eikä tule!

Sama, en alistu mihinkään hitto soikoon. Tunnen ihmisiä, joilla on vain näppäinpuhelin eikä mitään nettivehkeitä ja tämä on oltava mahdollista kaikille😈

Niin minäkin tunnen. Eikä heillä siten tuo palvelu tulekaan käyttöön, kun eivät kerran verkkoasiointia koskaan käytä. Helppoa.

Vierailija
36/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonne pakotetaan rekisteröitymään kaikki. Sitten tiedot kaapataan.

Ei voida pakottaa, ellei ole mitään laitteita niiden käyttöön. Silloin yhteiskunnan on ne vehkeet kustannettava ja opetettava niiden käyttö joka mummolle😈

Vierailija
37/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ota palvelua käyttöön, saat viranomaispostin paperisena MUTTA näet edelleen kaikki samat tiedot kyseisessä verkkopalvelussa eli verottajan postit näkyvät sivuillaan, terveysasiat Omakannassa ja hyvinvointialueen omassa verkkopalvelussa jne. Suomi.fi -viesti on vain muistutus siitä, että nyt sait sinne "alkuperäiseen palveluun" viestin, joten jos odotat lääkäriaikaa, niin voit ihan yhtä hyvin joka toinen päivä katsoa, joko se näkyy hyvinvointialueen palveluissa.

Lisäksi ainakin minä saan joka päivä jopa työsähköpostiin hujausviestejä siitä, miten suomi.fi:ssä olisi jotain ja sinne pitää kirjautua. Kun tietää, ettei palvelua käytä, niin ei tule klikanneeksi huijausmeilejäkään.

Mulla on yhtenä roskapostiosoitteena osoite tyyliin puukuppi ät mikälie.fi, alkoi tulla kanta- ja suomi.fi -huijausviestejä jotka alokivat "Hyvä Puukuppi, sinulle on viesti" ja perässä linkki jonnekin hevonhelvettiin. No, tuosta oli heti nähtävissä että oikea viranomainen ehkä tietäisi edes nimeni.  On ollut ihan hyvä vaihtoehto olla ottamatta etunimi.sukunimi gmailia tai muutakaan mailiosoitetta.

Vierailija
38/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä itse, mitä seurauksia sulle siitä on, jos ilmoitat viranomaispostiesi osoitteeksi keksityn osoitteen?

Minulla on ollut jo vuosia Omakelassa keksitty sähköpostiosoite, mitään ei ole tapahtunut. Suomi.fissä ei ole mitään osoitetta.

Vierailija
39/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu, jos ottaa? 

Varmaan samaa kuin jos ottaa posti.fi-sovelluksen käyttöösi?

Eli laskut hukkuu ja menetät luottotietosi.

Ajanvarauksesi ja terveystietosi myydään eniten maksajalle. (Posti myi laskut rahoitusyhtiölle)

Joudut silmä kovana seuraamaan suoli.fiin viestejä ja silti jotkut viestittää kun muuta kautta.

Vierailija
40/46 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kela, verohallinto, oikeusministeriö jne on siirtämässä palveluitaan pilvipalveluihin, niin saadaan kaikkien tiedot julkisiksi \s

Kaikki Suomalaisten AWS-pilveen tallennetut tiedot siirtyvät välittömästi ja epäilyksettä Amazonin ja kumppaneiden käyttöön. Kaikki alaa tuntevat tietävät jotta näin käy. Ainoa joka ei ilmiselvästi tarkoituksella halua sitä ymmärtää on johtoporras jonka tulospalkkiot ovat kiinni säästöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi