Mitä käytännössä tapahtuu jos en ota käyttöön suomi.fi?
En ole ikinä sairas enkä saa kelatukia, joten en läytä myöskään omakantaa enkä kelaa.
Olen työssäkäyvä ihminen eikä minulla ole aikaa kirjautua kyttäämään mitään ylimääräisiä viestilaatikoita.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Et käytä koskaan myöskään pankin sivuja, et vero.fi:tä, etkä yhtään mitään vastaavia verkkopalveluita?
Noiden käytöstähän se aktivoituu
Napsautat vain jokaisella tarpeettomalla kyselykerralla "EI". Jotta heidän on pakko toimittaa kaikki paperilla kuten kuuluukin. Muuten ei jää todisteita mistään.
Vierailija kirjoitti:
Et käytä koskaan myöskään pankin sivuja, et vero.fi:tä, etkä yhtään mitään vastaavia verkkopalveluita?
Nettipankkia tietysti käytän ja työpaikkani sähköpostia. Ap
Onhan ne viranomaiskirjeet kai postitse toimitettava?
Eikös tästä pitänyt järjestää nyt alkuvuodesta joku kansalaisille infotapahtuma miten suomi.fi tilin pakkokäyttöönoton voi estää?
Pysyt erossa viranomais spämmistä, etkä niinkään helposti menetä rahojasi huijareille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos ottaa?
Eikö sieltä tule jotain ilmoituksia sähköisesti? Minä otin toiminnon käyttöön helmikuun alussa. Tähän mennessä ainoa viesti sieltä on ollut se, että olen kirjautunut käyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aktivoidu nettipankin käytöstä
Tämän vuoden aikana systeemi muuttuu niin, että digitaaliset viestit tulevat automaattisesti käyttöön, jos kirjaudut johonkin suomi.fi-palveluun. Sen voi välttää vain olemalla käyttämättä mitään sähköisiä palveluita, jolloin saa kirjeet jatkossakin paperisena.
Eikös se pitänyt tulla pakolla 1.1.2026 mutta ei tullut kuitenkaan. Edelleen kysyy joka kerta otatko käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se pitänyt tulla pakolla 1.1.2026 mutta ei tullut kuitenkaan. Edelleen kysyy joka kerta otatko käyttöön.
Voiko esim. Omakantaa käyttää edelleen ilman että tulee samalla pakkoaktivoineeksi suomi.fi-tilin?
En halua osallistua tuollaiseen. Tykkäisin enemmän dubai.fi -tilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettipankkia tietysti käytän ja työpaikkani sähköpostia. Ap
Sama! Mää käyn pankin verkkosivuilla maksamassa laskut ja mulla on s-posti. Muutamalle sivustolle kirjaudun silloin tällöin mutta todellakaan mulla ei ole mitään äppejäkäppejä, sovelluksia, naamakirjaa, tiktakkia yms. Eikä tule!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko esim. Omakantaa käyttää edelleen ilman että tulee samalla pakkoaktivoineeksi suomi.fi-tilin?
Jos kysyy otatko käyttöön edelleen joka kerta oletan ettei ole käytössä. En ole systeemiä luonut niin takuita en voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä juuri tarkoitin.
Suomi.fi "palvelun" pahin ongelma on jotta "lähettäjä" voi VÄITTÄÄ lähettäneensä Suomi.fi-käyttäjälle aivan mitä tahansa vaikkei vastaanottaja koskaan mitään saisi. Muttei lähettäjällä ole mitään velvollisuutta osoittaa jotta olisi mitään lähettänyt. Virityksellä siirretään siis vain vastuu kaikesta suoraan vastaanottajalle vaikkei lähettäjä olisi tehnyt mitään.
Vastaanottajahan ei teknisesti hallinnoi kyseistä palvelua eikä siis myöskään voi nähdä joskos lähettävä taho on koskaan mitään edes tehnyt.
40 vuoden it-kokemuksella järjestelmän "luotettavuudessa" on siis massiivinen reikä enkä luottaisi siihen sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos ottaa?
Mulle tuli eilen sähköpostiin ilmoitus, että suomi.fi-palveluun on tullut 2 uutta viestiä hyvinvointialueelta. Menin katsomaan, ja oli tullut ajanvarausilmoitukset viikon kuluttua olevista ajoista. Postitse ei varmaan ehtisi tulla ilmoituksetkaan ajoissa.