Postatkaa oikeiston logiikkaa tähän
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä ja voi itse valita, syntyykö kauniiksi ja terveeksi rikkaaseen sukuun vai ei.
Ei voi, mutta jokainen voi toimia omassa elämässään niin, että omat lapset ja heidän lapsensa syntyvät joka sukupolvi rikkaampaan perheeseen.
Ja miksi taloustieteilijät kertovat että on tapahtunut historiallinen käänne jolloin seuraavat sukupolvet eivät enää olekaan edeltäviään rikkaampia?
Ainiin, ettehän te oikeistolaiset ammattilaisia usko - hallitukselle kyllä kerrottiin mitä heidän päätöksistään seuraa mutta sysimusta hallitus nuiji väkisin oman ideologiansa läpi ja nyt koko Suomi on syvenmässä suossa kuin aikoihin.
Ainiin, ettehän te oikeistolaiset ammattilaisia usko - hallitukselle kyllä kerrottiin mitä heidän päätöksistään seuraa mutta sysimusta hallitus nuiji väkisin oman ideologiansa läpi ja nyt koko Suomi on syvenmässä suossa kuin aikoihin.
Ei kokkaria faktat kiinnosta. Halu nöyryyttää ja potkia muita sumentaa kaiken järjen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman onnensa seppä ja voi itse valita, syntyykö kauniiksi ja terveeksi rikkaaseen sukuun vai ei.
Tuossa on kyllä sun omaa pahansuopaista katkeruutta mukana, tuskin kukaan noin on oikeesti sanonut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä sun omaa pahansuopaista katkeruutta mukana, tuskin kukaan noin on oikeesti sanonut
Vitsi tuo taitaa olla. Mutta aika hyvin kuvaa kermaperseen ajatusmaailmaa: "olen syntynyt rikkaaksi ja kauniiksi, joten ansaitsen olla rikas ja kaunis".
Vierailija kirjoitti:
Työn tekemisellä pitäisi saada parempi elintaso kuin lorvimisella.
Mutta yksi elitisti kirjoitti Talouselämässä, ettei työstä voi maksaa sellaista palkkaa, jolla oikeasti tulee toimeen. Se ei yksinkertaisesti ole kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tällaista logiikkaa kuulee liian usein oikeiston puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kommentin kirjoittaja, mutta hyvin paljon tuon suuntaista kuulee.
Vierailija kirjoitti:
"Empatia ei kuulu politiikkaan."
Jos ajattelee sitä kontekstia, josta tuo on vääristeltynä irroitettu, niin tottahan se on, ettei poliittisia päätöksiä pitäisi tehdä tunteella vaan puhtaasti faktojen/lukujen pohjalta. Kun mennään tunteet edellä, niin helposti suositaan kivoja ja söpöjä tunteita herättäviä kohteita - ja pahimmillaan tehdään päätöksiä, jotka jopa huonontavat näiden kohderyhmien tilannetta.
- - -
Mitä tämä oikeistohallitus on tehnyt faktojen ja lukujen pohjalta? Yksikin esimerkki olisi enemmän kuin uskallan odottaa.