Ovatko e-pilkerit/hkh vaikuttaneet painoosi?
Kommentit (29)
Ei vaikuttanut mitenkään, söin kuitenkin e-pillereitä kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulka nousi paino n. 7 kg ihan muutamassa kuukaudessa, ja lähti vähitellen pois kun lopetin.
Nyt hkh:n aikana paino noussut 4-6 alle puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olitko aloittaessasi ali-, yli- vai normaalipainoinen?
Viimeksi tekivät ihan järjettömän näläntunteen, joka ei lähtenyt vaikka miten söi.
Samalla ehkäisyteho oli huippua: kaikki mielenkiinto seksiin lähti aivan totaalisesti. Mutta eipähän tietty voinut raskaaksikaan siinä kohtaa tulla, niin aivan huipputeho ehkäisyssä.
Koska pahat kuukautiskivut, eikä niihin näytä saavan muuta apua kuin hormonaalista ehkäisyä, niin ensi kierron alussa testiin taas uudet pillerit. Pitäisi olla matalahormoniset, mutta eiköhän kaikki mahdolliset haittaoireet iske taas heti.
Lisää kokemuksia, kiitos. Virallinen totuus kun on se, että kumpikaan ei ainakaan nosta painoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö pilkereitä. 😀
Heko heko. Entäs pillereitä?
Vierailija kirjoitti:
Lisää kokemuksia, kiitos. Virallinen totuus kun on se, että kumpikaan ei ainakaan nosta painoa.
No eihän se pilleri joo niitä lisäkaloreita itsessään sisällä, mutta se sivuoireena mahdollisesti tuleva jatkuva raastava näläntunne altistaa niiden lisäkalorien syömiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se pilleri joo niitä lisäkaloreita itsessään sisällä, mutta se sivuoireena mahdollisesti tuleva jatkuva raastava näläntunne altistaa niiden lisäkalorien syömiselle.
Voisihan se kai periaatteessa muuttaa rasvan imeytymistäkin?
Itselläni tuntuu kaikki ylimääräinen keinotekoinen estrigeeni nostavan painoa todella nopeasti elämäntapoja muuttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko aloittaessasi ali-, yli- vai normaalipainoinen?
Alipainoinen ja olen kyllä edelleen.
Esivaihdevuosissa painonhallinta oli helpompaa kuin koskaan, joten vähän ihmetyttää se ainainen estrogeenivajeeseen vetoaminen lihomisen syynä. Painoa tullut kunnolla vasta hkh:n myötä.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat näistä ovat nostaneet painoa nopeasti.
T. Pentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pentti
Joo, varmaan Pentilläkin nostaisi, mutta monilla naisillakin.
Mulla estrogeeni tekee vyötärön. Paino on seilannut 20 kilon haitarilla viimeiset vuodet, kun paria perussairautta on yritetty saada hallintaan. Hormoneissa on häikkää. Olen vaihdevuosissa, 47. Useita kertoja hoikistuneena läski lähtee eri paikasta eli keskeltä kun estrogeenia on lisätty. Ilman sitä on laatikkomaha (omppuvartalo) ja pylly ja reidet kutistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla estrogeeni tekee vyötärön. Paino on seilannut 20 kilon haitarilla viimeiset vuodet, kun paria perussairautta on yritetty saada hallintaan. Hormoneissa on häikkää. Olen vaihdevuosissa, 47. Useita kertoja hoikistuneena läski lähtee eri paikasta eli keskeltä kun estrogeenia on lisätty. Ilman sitä on laatikkomaha (omppuvartalo) ja pylly ja reidet kutistuvat.
Laihduin esivaihdevuosissa (kuukautisten harvennuttua ja kuumien aaltojen alettua) siroksi tiimalasiksi, jollainen olin nuorena. Nyt hkh:n myötä reidet paksentuneet niin, että alushousut kiristävät. On persettä ja reisiä, mutta paino tuntuu kerääntyvän muuallekin ihon alle ym, olen edelleen tiimalasi, mutta raskaampi sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin esivaihdevuosissa (kuukautisten harvennuttua ja kuumien aaltojen alettua) siroksi tiimalasiksi, jollainen olin nuorena. Nyt hkh:n myötä reidet paksentuneet niin, että alushousut kiristävät. On persettä ja reisiä, mutta paino tuntuu kerääntyvän muuallekin ihon alle ym, olen edelleen tiimalasi, mutta raskaampi sellainen.
Mulla keskivartalosta tosiaan lähtee helposti ja siihen tarttuu helposti. Jos sen haluaa pitää linjakkaana, on estrogeeni pidettävä (muiden oireiden takia en edes harkitse laskua). Hkh on kyllä kasvattanut jo ennestään isoja rintoja yhden kuppikoon, se ei vaihtele eli kyse on muusta kuin rasvasta.