Kellään toisella tuloina netto 1490€/kk
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
1430 ja ei riitä hyvään elämään, koska mulle hyvään elämään kuuluu auto. Saan tuohon päälle asumistuen, eli muutoin ihan suht ok. Vuokra+vesi 830/kk.
Miksi valehtelet? Missään päin Suomea ei saa täyttä asumistukea noin kalliiseen asuntoon. Eikä varsinkaan jos tienaa 1430€/kk.
Vähän jää alle tuon. Aloin jo aamulla jännittää, kuinka tiukille tässä kuussa menee, kun ensimmmäiset suoraveloitukset lähti tililtä. Mutta kitkutan vielä jonkun tonnin edestä, kunnes asuntolainan maksu loppuu. Sitten pärjään hyvin, koska olen oppinut tulemaan vähällä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Perheellinen, omaisuutta, ei velkoja, puoliso hyväpalkkaisissa töissä. Kulut taloudessa 30/70. Itse tienaan nyt 1330€ ja sillä pärjään. Ei matkustelua, mutta harratuksiin ja huveihin raha riittää asumisen ja ruokakauppamenojen jälkeen. Väliaikaisesti siis ok.
Eli siis suomeksi elät pääasiassa äijäsi siivellä. Aloituksessa kysyttiin yksin eläviltä.
En pärjäisi nyt yksinhuoltajana, yksin pärjäsin. Yksin asuvana ruokakulut olivat tosi pienet. Nyt kasvavan lapsen kanssa on oltava terveellistä ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellinen, omaisuutta, ei velkoja, puoliso hyväpalkkaisissa töissä. Kulut taloudessa 30/70. Itse tienaan nyt 1330€ ja sillä pärjään. Ei matkustelua, mutta harratuksiin ja huveihin raha riittää asumisen ja ruokakauppamenojen jälkeen. Väliaikaisesti siis ok.
Eli siis suomeksi elät pääasiassa äijäsi siivellä. Aloituksessa kysyttiin yksin eläviltä.
Jep. Samaa naureskelin. Ja sitten ollaan niin itsenäistä naista, vaikka se on se mies joka mahdollistaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mun netto tällä hetkellä (ansiosidonnaisella) n. 1000 e ja mitään ei puutu. Mitään turhaa en osta mutta pakolliset eli vuokra+laskut, ruoka, kodin tarvikkeet ja lääkkeet saan ostettua. En nyt onneksi mitään muuta tarvitsekaan.
Riippuu ihan siitä missä asut eli mitä on asumisnenot joka on yleensä se suurin menoerä.
Ja saatat tuon ansiosidonnaisen lisäks saada asumistukea lisäks. Jos asut uudenmaan läänissä tai jossain isossa kaupungissa niin ei varmasti tuo summa riitä kun asumisnenot noin 600-900 e/kk riippuen asuinpaikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ansiosidonnaisen netto on 1300 e, lapsilisistä ja muista tuista tulee tohon päälle n. 200 e ja asumisesta jää asumistuen jälkeen maksettavaa n. 350 e. Tulee ihan ok toimeen vaikka lapsesta tulee kuluja, mutta en maksa mistään yksin enkä välitä materiasta.
Hyvin samat summat myös minulla. Anssi 1330€, lapsilisä ja muu tuki n. 200€, ei asumistukea, oma talo, ei velkaa, mutta puolison kanssa menot 30/70. Vietan hyvää arkea tuolla summalla. Tosin tämä on väliaikaista, töihin aion mennä kyllä.
Itse lasken netoksi sen, mitä jää asumiskulujen (ei sähköä) ja puhelinliittymän kiinteän maksun jälkeen.
Eli niiden jälkeen minulla jää 1640€. Tiedän, se kuulostaa paljolta. Mutta ei se muilta ole pois.
Tuon verran bruttona asumistuki mkl. Pärjään, säästän 300/kk. Ei saa olla kädetön tai shoppailija. Asumismenot 450/kk + sähköt, vakuutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1430 ja ei riitä hyvään elämään, koska mulle hyvään elämään kuuluu auto. Saan tuohon päälle asumistuen, eli muutoin ihan suht ok. Vuokra+vesi 830/kk.
Miksi valehtelet? Missään päin Suomea ei saa täyttä asumistukea noin kalliiseen asuntoon. Eikä varsinkaan jos tienaa 1430€/kk.
Totta. Hesassakin maximivuokra mikä hyväksytään asumismenoksi on 715 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ansiosidonnaisen netto on 1300 e, lapsilisistä ja muista tuista tulee tohon päälle n. 200 e ja asumisesta jää asumistuen jälkeen maksettavaa n. 350 e. Tulee ihan ok toimeen vaikka lapsesta tulee kuluja, mutta en maksa mistään yksin enkä välitä materiasta.
Hyvin samat summat myös minulla. Anssi 1330€, lapsilisä ja muu tuki n. 200€, ei asumistukea, oma talo, ei velkaa, mutta puolison kanssa menot 30/70. Vietan hyvää arkea tuolla summalla. Tosin tämä on väliaikaista, töihin aion mennä kyllä.
Eli et ole yksineläjä! Vaan ukkosi maksaa 70% talouden kuluista! Kai siinä hyvää arkea elääkin, kun saa olla ukon siivellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin väitettykään. Mutta tosiaan noilla tuloilla ei saa asumistukea yhden hengen talouteen. Eli trolli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei puhuttu täydestä asumistuesta. Kun lyö nuo luvut kelan asumistukilaskuriin, niin asumistukea saa 128,45€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Itse lasken netoksi sen, mitä jää asumiskulujen (ei sähköä) ja puhelinliittymän kiinteän maksun jälkeen.
Eli niiden jälkeen minulla jää 1640€. Tiedän, se kuulostaa paljolta. Mutta ei se muilta ole pois.
Eli sähän olet ihan hyvillä tuloilla sitten eikä mitään valittamista jos bruttotulot reilusti yli 2000 ehkä jopa yli 3000 riippuen niistä asumis- ym. menoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Trolliämmö ei osaa lukea, se on persu)
Vierailija kirjoitti:
Tiedät, että kuulostaa paljolta? Siis kenen mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Samaa naureskelin. Ja sitten ollaan niin itsenäistä naista, vaikka se on se mies joka mahdollistaa kaiken.
Kuulostat kateelliselta ;) rahalla saa ja hevosella pääsee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin väitettykään. Mutta tosiaan noilla tuloilla ei saa asumistukea yhden hengen talouteen. Eli trolli on.
Kyllä saa, noin 130€/kk Helsingissä.
Ihan oikein kommentoitu! Mun nettotulot on juurikin tuo 1800€ kuussa ja laitan säästöön 300€ tilipäivinä. Viime vuonna säästin 500€ joka kuukausi. Olen autoton ja lapseton yksineläjä ja pidän vaatimattomasta elämästä. En yksinkertaisesti kaipaa mitään lomamatkoja, kalliita harrastuksia, ripsi- kynsihoitoja ym. Mun talouden pelastaja on myös se, että asun halvassa asossa.