Kellään toisella tuloina netto 1490€/kk
Kommentit (51)
Ei pysty, kun ei meinaa pystyä vaikka on yli 3 kertaa tuo netto. Tosin on kiinteät lainakulutkin 1300€/kk
Eläisin herroiksi tuolla summalla! Mun vuokra on 325 euroa.
T. Työtön
About joo. Asuminen 600€ ja ruoka noin 300€. Juokseviin vaihtelevasti pari sataa (puhelin, vaatteita, jokunen olut yms.) Yleensä jää siis säästöönkin. Esim. viime kesänä kävin pikku reissulla säästyneillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty, kun ei meinaa pystyä vaikka on yli 3 kertaa tuo netto. Tosin on kiinteät lainakulutkin 1300€/kk
Se luetun ymmärtäminen on ainakin nollasaldossa.
Mun netto tällä hetkellä (ansiosidonnaisella) n. 1000 e ja mitään ei puutu. Mitään turhaa en osta mutta pakolliset eli vuokra+laskut, ruoka, kodin tarvikkeet ja lääkkeet saan ostettua. En nyt onneksi mitään muuta tarvitsekaan.
Kaveri ihmetteli miten joku pienituloinen pystyy säästään 300e/kk? Hänen nettotulonsa 1 800e/kk.
Sanoin, että jos (ja kun) joku tulee toimeen 1 500 euron nettotuloilla, niin 1 800 euron tuloilla pystyy säästään 300e.
En edes vaivautuisi töihin tuolla summalla. Olen tosissani. Ei riittäisi mitenkään, mihinkään.
Vuokra ja vesi 570€
Puhelinliittymä 20€
Sähkö 40€ (keskiarvo)
Eli alle tonnilla kuukaudessa pitäisi vielä hankkia kaikki, siis ruoka, pesuaineet, kahvit, koiranruoka, vaatteet, liput jos haluat joskus käydä jossain. Kaikki maksaa. Joo ei tolla rahalla.
Tuolla summalla yksineläjä pystyy elämään vaatimatonta peruselämää riippuen asumisen kustannuksista. Vaatimaton elämä voi olla myös hyvää elämää, vaikka ei ole autoa, lomamatkoja ym. Nälkää tuskin tarvitsee nähdä, kun viitsii budjetoida ja muutenkin pitää järjen päässä kuluttamisen suhteen.
Mulla nettotulot 595 euroa kuukaudessa, tuolla rahalla eläisin herroiksi. Tänään lääkärissä, oilisi tehokkaampia lääkkeitä sairauteeni mutta mulla ei ole niihin varaa.
1430 ja ei riitä hyvään elämään, koska mulle hyvään elämään kuuluu auto. Saan tuohon päälle asumistuen, eli muutoin ihan suht ok. Vuokra+vesi 830/kk.
Hyvin pystyy! Mulla esim helmikuussa tulot nettona 1600 ja jäi säästöön 900e 😊
Eikähän tuo ole suurimman ajan osa-aikatyöläisten nettotulotaso, ellei alempi.
Muistan kun omat tuloni nousivat ja kummasti raha ei riittänyt mihinkään. Työpaikka vielä kaupungin keskustassa joten ruokatauolla tuli osteltua vaikka mitä.
Aiemmin pärjäsin pienemmillä tuloilla hyvin. Asenne.
Sen jälkeen mun tulot on ollut 1500 - 1900 e netto. Ja sain siitä säästöön kun opettelin käyttämään rahaa järkevästi.
Nykyään palkka vielä pienempi mutta käytän rahaa järkevästi.
1425 en kykenisi yksin elämään ilman miestäni.
Mulla ansiosidonnaisen netto on 1300 e, lapsilisistä ja muista tuista tulee tohon päälle n. 200 e ja asumisesta jää asumistuen jälkeen maksettavaa n. 350 e. Tulee ihan ok toimeen vaikka lapsesta tulee kuluja, mutta en maksa mistään yksin enkä välitä materiasta.
Jos asuisin yksin, pärjäisin tuolla hyvin (toki pitkälti maksettu omistusasunto ja sitä kautta pienet asumisen kulut auttaa).
Perheellinen, omaisuutta, ei velkoja, puoliso hyväpalkkaisissa töissä. Kulut taloudessa 30/70. Itse tienaan nyt 1330€ ja sillä pärjään. Ei matkustelua, mutta harratuksiin ja huveihin raha riittää asumisen ja ruokakauppamenojen jälkeen. Väliaikaisesti siis ok.
Riippuu asumisesta.