Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto: Häätöjen määrä kasvoi 200 % Oletko nyt tyytyväinen perskokkare?

Vierailija
02.03.2026 |

Oikeasti... Millainen ihminen äänestää toiset ihmiset ulosottoon?

En vaan käsitä.

Ei itselleni tulisi mielenkään äänestää sellaisia puolueita, jotka haluavat muut ihmiset kodittomiksi.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille myös käy niin niinkuin nyt viime päivinä saanut lukea että Kela hylkää aika monien hakemuksen, syy voi olla täysin naurettava ja monesti virheellinen, sit ei olekaan varaa siihen ruokaan, myös oikaisuvaatimuksessa vok kestää useampi viikko ja sekin saatetaan hylätä. 

Vierailija
82/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä konkurssit ja työttömyys eiroopan ennätyslukemaan, miksi tämä piti tehdä ?

Olisi tehty kuten Sanna ja annettu rahaa kulttuurille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista häädetyistä on käyttänyt rahansa alkoholiin, huumeisiin, tupakkaan ja uhkapeliin.

Vierailija
84/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin nuori ja työtön 90-luvun laman keskellä, maksoin ensin vuokran ja sitten ostin ruokaa kaappiin. Vasta sen jälkeen jotain muuta, jos rahaa vielä jäi. Nyt ostetaan ensin muuta ja vuokra maksetaan, jos rahaa jää. Sitten ihmetellään, kun tulee häätö ja menee luottotiedot.

Pyrin aina maksamaan vuokria etukäteen niin, että olen aina yhden kuukauden "edellä" vuokranmaksussa. Mikäli siis on töitä ja palkkaa. 

Vierailija
85/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin nuori ja työtön 90-luvun laman keskellä, maksoin ensin vuokran ja sitten ostin ruokaa kaappiin. Vasta sen jälkeen jotain muuta, jos rahaa vielä jäi. Nyt ostetaan ensin muuta ja vuokra maksetaan, jos rahaa jää. Sitten ihmetellään, kun tulee häätö ja menee luottotiedot.

laihat lapset kastelevat sinua, suuret silmät kosteina, "äiti eikö tänäänkään ole päivällistä?" 

Äiti vastaa "ei, kulta, huomenna saat ruokaa lastentarhassa. Tärkeintä on se että vuokraisäntä saa maksunsa päivälleen.

"

Todellinen skenaaro on sellainen, että lapset kyselevät ruoan perään, mutta äiti ja isä ovat ostaneet olutta ja tupakkaa. Loput rahat on laitettu lottoon.

Vierailija
86/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kyse: ihmiset ovat asuneet tukirahoilla liian kalliissa asunnoissa. Nyt kun leikataan, kaikki palautuu oikealle tasolleen ja parku on tietenkin hirveä,

Vierailija
87/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei "äänestetä ulosottoon". Ulosottoon pääsee omien valintojen kautta, kun rikotaan sopimuksia ja varastetaan toiselta, eikä korvata aiheuttamiaan tappioita, tätä sosialistit pitävät oikeutenaan. Onhan vasemmistoliiton kansanedustaja sanonut, varastaminen on sallittua.

Valtio ja kaupungit velkaantuvat hallitsemattomasti, sosialismi on viety liian pitkälle, verotus maailman kireintä, silti valtion talous on ajautumassa katastrofiin. IMF ja EU tulevat sanelemaan leikkaukset, kuten Kreikalle kävi, eläkkeisiin, sosiaalitukiin ja julkisenpuolen palkkoihin tulee 30% leikkaukset.

Persujen elintason alennus alkaa vaikuttaa

Et kyennyt mitenkään perustelemaan, etkä edes kertomaan, miten sinä olet persuista ollut niin riippuvainen, että ovat voineet alentaa sinun elintasoa?

Olen lähtenyt siitä, että olen ITSE vastuussa OMASTA elintasostani, sosialistille tuo on vieras ajatus, että ihminen on vastuussa itse omasta elintasostaan, aina pitäisi vaan tunkea käsi toisten taskuille ja anastaa ahkerampien työn tulokset.

Vierailija
88/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laihat lapset kastelevat sinua, suuret silmät kosteina, "äiti eikö tänäänkään ole päivällistä?" 

Äiti vastaa "ei, kulta, huomenna saat ruokaa lastentarhassa. Tärkeintä on se että vuokraisäntä saa maksunsa päivälleen.

"

Todellinen skenaaro on sellainen, että lapset kyselevät ruoan perään, mutta äiti ja isä ovat ostaneet olutta ja tupakkaa. Loput rahat on laitettu lottoon.

Sit äiskä ja isukki huokailee että joka penni pitää laskea ja varaa ruokaan, syödään kaurapuuroa 😃 lapsillekaan ole varaa järjestää joulua/synttäreitä/muuta juhlaa joten tuntemattoman pakko hoitaa omakustanteisesti lapselle herkut, lahjat yms😂

Vierailija
89/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hienous on myös se, että makselet tuista opintolainaa takaisin ja sitten jostain syystä et saa lainaa maksettua ja laina menee Kelan perittäväksi. Eivät kuitenkaan peri takaisin vaan laittavat ulosottoon, jos saat toimeentulotukea.

Koko tilanne olisi ainakin osittain vältettävissä sillä, että toimeentulotukea saavilta ei edellyttäisi muuta kuin korkojen maksamista valtion takaamasta lainasta. Ei ole mitään pointtia, että viimesijainen tuki valuu valtiolle. 

Vierailija
90/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma kun ulosotto, häätö yms. on aina jonkun muu syy. Minua kiinnostaisi tietää kenen syy se oli viime hallituskaudella kun vasemmisto oli vallassa? Jos on joku ulkoinen taho joka aiheuttaa näitä niin miksi minä en tunne ketään joka olisi häädetty?

Vierailija
91/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mihin ihmiset laittaa vuokraan tarkoitetut rahat? Toimeentulotukiasiakas saa asumistuen ja vuokraloppu maksetaan toimeentulotukena. Miten ihmeessä sitten voi menettää asunnon? Se raha laitetaan johonkin muuhun. Ei vain osata elää niukasti. Puhelin on ostettu osamaksulla ja woltista saa ruokaa. Sitten se on muiden syy. 

Jutussakin kerrotaa,  että useimmiten päihdeongelmat ja mielenterveysongelmat syynä. 

Toisissa jutuissa taas kerrotaan, kuinka noihin ei saa hoitoa. 

Laskepa siitä sitten. 

Meidänkin rapussa yhdessä asunnossa on asunut vuosia nuori mies,  jolla on silmin nähtävästi vaikea päihdeongelma. Hän kavereineen hajottaa täällä säännöllisesti rapun oven, metelöi ja pelottavaa porukkaa pyörii rapussa. Häätöä ei ole saanut. Lue syyt niistä lukuisista jutuista joissa kerrotaan, kuinka vaikeaa on tuollaista häätää. 

Hän on kaiken järjen mukaan joko työkyvyttömyyseläkkeellä tai työttömyyskorvauksella, ja työvoimaviranomaiset tietävät ettei oikeasti ole työkykyinen. Joku omainen tai sossu on varmasti järjestänyt, että vuokra menee suoraan tililtä. 

Jos hän on työttömyystuella, niin en ihmettelisi vaikka hän saisi häädön nyt kun nuo ehdot ovat kiristyneet. 

Varmaan varsinkin sellaiset päihde ja mt-ongelmaiset ovat nyt saaneet nopeammin häätöjä, joilla ei ole työkyvyttömyyseläkettä eivätkä ole saaneet työkkäritukea ja toimeentulotukea haettua ja muistettua maksaa laskuja ajoissa. Tämä kehitys kiihtynee nyt kun nuo ehdot tukiin ovat kiristyneet. 

Kohta on sitten kaikki raput, julkiset liikennevälineet yms paikat täynnä kylmissään hytiseviä päihdeongelmaisia. Katuryöstöt ja myymälävarkaudet lisääntyy. 

Vierailija
92/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kyse: ihmiset ovat asuneet tukirahoilla liian kalliissa asunnoissa. Nyt kun leikataan, kaikki palautuu oikealle tasolleen ja parku on tietenkin hirveä,

Kun tulin tähän vuokralle 20 vuotta sitten, jossa nykyäänkin asun, eli huonomaineisen lähiön kaupungin vuokra-asuntoon, oli vuokra tästä 485e/kk. Nyt se on 790e/kk. Tämä on vieläkin pieni vuokra, koska uusi asukas joutuisi maksamaan tästä varmasti 1000e/kk tai enemmänkin. 

Suuren osan ajasta olen maksanut vuokran kokonaan palkastani. Muutama vuosi sitten kävi paha työtapaturma ja jouduin luopumaan sen takia vakituisesta työstä. En ole onnistunut työllistymään uudestaan. Olen keski-ikäinen ja mulla on muitakin terveysongelmia, kuin työtapaturman aiheuttamat. 

Vierailija
93/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että ihmisten täytyy alkaa kantaa itse vastuuta asioistaan. Muutetaan halvempaan jos ei ole vara asua, eletään sen mukaan mitä on tuloja eikä ylivarojen. 

Tietty osa kansaa tuntuu vaativan että kansan pitää saada elää ylivarojen ja maan pitää elää ylivarojen

Vierailija
94/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 25v kepu, demarit ja viherpunikit puhalsivat kilvan kestämätöntä asunto kuplaa. asunto parhaalta paikalta nisteille alkkiksille MUKA PERUS OIKEUS. nyt syytetään kun vuotaa totaallinen puhkeaminen on vasta edessä. EI TODELLA OLE NYKY HALLITUKSEN SYYTÄ. 

Vierailija
95/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisille tarkoitushakuisille ääliöille tätä on tietenkin hyödytöntä sanoa mutta ei noin vakava tilanne tapahdu yhdessä yössä. Se mitä nyt korjataan on sato korona.ajasta ja edellisen hallituksen töppäilyistä.

Muuten kumma että koko Marinin hallituksen epäonnistuminen selitellään joronalla kun oikeasti kyse oli täyfrlliseTä osaamattomuudesta. Kummaksi homman tekee se että te latvalahot kuvittrlette että Orpo hallituksineen pystyisi taikomaan suomalaisille satumaan missä oltaisiin globaalin laman ulottumattomissa eikä itäisen naapurin sotaretketkään näkyisi. Voivoi, ei tässä muuta voi sanoa.

Btw., sanotaan ihmisiä irti muuallakin. Kymmeniä tuhansia jopa kertalaakista. Tuhansittain jokapäivästä, yhdestä firmasta.

Vierailija
96/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä konkurssit ja työttömyys eiroopan ennätyslukemaan, miksi tämä piti tehdä ?

Olisi tehty kuten Sanna ja annettu rahaa kulttuurille?

Kesäkurpitsa perseessä on parasta sosiaalidemokraattista kulttuuria 

Vierailija
97/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ei tullut mieleen kysyä tuolta trollilta, että mikä hemmetti on lastentarha? Joku kommunistinen viritys suoraan itärajan takaa ilmeisesti 

Vierailija
98/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma kun ulosotto, häätö yms. on aina jonkun muu syy. Minua kiinnostaisi tietää kenen syy se oli viime hallituskaudella kun vasemmisto oli vallassa? Jos on joku ulkoinen taho joka aiheuttaa näitä niin miksi minä en tunne ketään joka olisi häädetty?

En minäkään tunne ketään, joka olisi häädetty, mutta se ei liity mitenkään siihen ettei ihmisiä häädettäisi. Enemmänkin siihen, etten pyöri vaikeasti mt- ja päihdeongelmaisten seurassa. Luulen, että sulla on sama? 

Edellämainitut ongelmat aiheuttavat häätöjä, kun niistä kärsivän kyky huolehtia asioistaan on alentunut. 

Hallitukseen liittyvät syyt liittyvät siihen, että esim. Nyt jos unohtaa TE-palveluiden tapaamisen tai puhelinajan, siitä tulee heti karenssi, ellei ole esittää lääkärintodistusta. Unohtaminen on inhimillistä kenelle vain, mutta varsinkin mt-ja päihdeongelmat lisäävät unohtelun riskiä. Myös muistisairaat, ADHD-ihmiset ym. unohtavat ja sotkevat päivämääriä helpommin. 

Aiemman hallituksen kaudella riitti, että otit yhteyttä, pahoittelit ja varasit uuden ajan. Nyt joudut heti taloudellisiin ongelmiin. Taloudelliset ongelmat aiheuttavat maksuvaikeuksia. Kun ihminen elää jo viimesijaisten tukien varassa, mitään puskuria ei voi olla joten kun työttömyystuki lakkaa 6kk ajaksi ja myös toimeentulotukea lasketaan tällöin ensin 20% ja lopulta 40% niin kyllähän siinä äkkiä vuokrat jää maksamatta ja tulee häätö. 

Onko tää jotain rakettitiedettä?

Vierailija
99/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen. Jos et mene töihin ja käytät tukieurosi kaljaan ja röökiin niin ihan oikein että saat häädön. 

Meillä on 350 000 työtöntä, joista osa on opintolainavelkaisia opiskelijoita. Ei ole oikein nuoria kohtaan, että he joutuvat aloittamaan elämänsä ulosottoisina, luottotiedottomina ja pohjalta.

Missä ne näiden nuorten vanhemmat ovat? Thaimaassa aurinkolomalla? 

Nuoret voivat muuttaa takaisin kotiinsa ja suunnitella elämänsä vähän paremmin ja vanhempien pitää heitä tukea. Ei ole oikein, että yhteiskunta kaiken maksaa. 

Vierailija
100/111 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomaksi jääminen vaatii kyllä ihan oikeasti vaivannäköä nykysuomessa.

Näinpä. Lisäksi koditon ja asunnoton eivät ole synonyymejä.

Edelleen ap:n olkiukkoiluun, vaikka asunnottomuus lisääntyisi tahon x toimien seurauksena, se ei tarkoita että taho x tätä erityisesti tahtoisi tai tavoittelisi. Ilmiö on vain sivutuote. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme