Ulosotto: Häätöjen määrä kasvoi 200 % Oletko nyt tyytyväinen perskokkare?
Oikeasti... Millainen ihminen äänestää toiset ihmiset ulosottoon?
En vaan käsitä.
Ei itselleni tulisi mielenkään äänestää sellaisia puolueita, jotka haluavat muut ihmiset kodittomiksi.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Minulla seisoo kerrankin ilman sinisiä pillereitä.
T:kokoomuslainen.
Järki siis !
Mikä on näille tärkeämpää kuin se asuminen ? Rahat pistetään muuhun ja syytetään hallitusta
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yksinkertaisesti asukasmäärään nähden liian paljon puolueita. Kun joku ei mielestään saa ääntään esille olemassa olevissa puolueissa, taas ollaan perustamassa uutta. Yksi turhin uudehko on perussuomalaiset, jonka jäsenistö loistaa enemmän tuomittujen parissa kuin sivistyneistössä.
Suomessa on liikaa jakopuolueita kuten sossut, vassut, vihreät ja keput. Onneksi ei ole enää mitään jaettavaa, kun jaettu velaksi pari viimeistä vuosikymmentä
Edellisen hallituksen aikaan tutun talossa kävi viisi Kenttätien asukasta kokeilemassa asumista. Kaikki viisi unohtivat maksaa asumisen ja kaikkien viiden jälkeen asunnot piti remontoida.
Ketään ei "äänestetä ulosottoon". Ulosottoon pääsee omien valintojen kautta, kun rikotaan sopimuksia ja varastetaan toiselta, eikä korvata aiheuttamiaan tappioita, tätä sosialistit pitävät oikeutenaan. Onhan vasemmistoliiton kansanedustaja sanonut, varastaminen on sallittua.
Valtio ja kaupungit velkaantuvat hallitsemattomasti, sosialismi on viety liian pitkälle, verotus maailman kireintä, silti valtion talous on ajautumassa katastrofiin. IMF ja EU tulevat sanelemaan leikkaukset, kuten Kreikalle kävi, eläkkeisiin, sosiaalitukiin ja julkisenpuolen palkkoihin tulee 30% leikkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaan menee monellä itkijällä vähintään 100 e kuukaudessa, alkosta puhumattakaan😂
Ketjupolttajalla saattaa menää viikossa se huntti !
Sekä konkurssit ja työttömyys eiroopan ennätyslukemaan, miksi tämä piti tehdä ?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mihin ihmiset laittaa vuokraan tarkoitetut rahat? Toimeentulotukiasiakas saa asumistuen ja vuokraloppu maksetaan toimeentulotukena. Miten ihmeessä sitten voi menettää asunnon? Se raha laitetaan johonkin muuhun. Ei vain osata elää niukasti. Puhelin on ostettu osamaksulla ja woltista saa ruokaa. Sitten se on muiden syy.
Nii-in, mutta kun se on silti muiden syy, ettei itse osaa käyttää rahaa. Yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin nuori ja työtön 90-luvun laman keskellä, maksoin ensin vuokran ja sitten ostin ruokaa kaappiin. Vasta sen jälkeen jotain muuta, jos rahaa vielä jäi. Nyt ostetaan ensin muuta ja vuokra maksetaan, jos rahaa jää. Sitten ihmetellään, kun tulee häätö ja menee luottotiedot.
laihat lapset kastelevat sinua, suuret silmät kosteina, "äiti eikö tänäänkään ole päivällistä?"
Äiti vastaa "ei, kulta, huomenna saat ruokaa lastentarhassa. Tärkeintä on se että vuokraisäntä saa maksunsa päivälleen.
"
Hesarin jutussa en ymmärtänyt sitä, miten ulosotto halusi, että vuokranantaja maksaa siitä, että väärin tehnyt (vuokransa maksamatta jättänyt) häädetään asunnosta. Missä muissa lainsäädäntömme kiemuroissa vääryyttä kokenut halutaan maksajaksi? Tai jos häätö olisi oikeasti maksullinen, niin eikö sitä voisi tehdä vuokranantaja ihan ilman oikeuden päätöstäkin: vuokrat maksamatta 1 kk verran ja saa mennä omilla avaimilla asuntoon ja tyhjentää sen.
Niin iis loiset asuu yli varojensa ja syyttää kokoomusta siitä ettei niille lapata kaikkea sitä rahaa mitä ne haluais?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin nuori ja työtön 90-luvun laman keskellä, maksoin ensin vuokran ja sitten ostin ruokaa kaappiin. Vasta sen jälkeen jotain muuta, jos rahaa vielä jäi. Nyt ostetaan ensin muuta ja vuokra maksetaan, jos rahaa jää. Sitten ihmetellään, kun tulee häätö ja menee luottotiedot.
laihat lapset kastelevat sinua, suuret silmät kosteina, "äiti eikö tänäänkään ole päivällistä?"
Äiti vastaa "ei, kulta, huomenna saat ruokaa lastentarhassa. Tärkeintä on se että vuokraisäntä saa maksunsa päivälleen.
"
Lastentarhassa? Sun lapsi jäi sinne 90-luvulle? Mieti, hän on maksutta varhaiskasvatuksessa, muiden lasten perheiden pitää tuostakin ruuasta ja hoivasta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä kysymys on se, mitä tapahtuu kun saa häädön?
Kaveri sai häädön kaupungin kämpästä ja se "häädettiin" sossun kämppään, josta sen ei enää edes tarvinnut maksaa vuokraa, eikä vettä, eikä sähköä lainkaan, että palkitaan ilmaisella asunnolla kun vetelehtii ja temppuilee?
Ei tuollaista sossun kämppää olekaan. Ainoa selitys on, että kaveri on laitettu edunvalvontaan eli edunvalvoja hoitaa kaverin rahoista kaikki laskut ja antaa muutaman kympin käyttörahaa viikossa.
20 eurolla elää jo monta viikkoa.
-Sarkomaa kok-
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei "äänestetä ulosottoon". Ulosottoon pääsee omien valintojen kautta, kun rikotaan sopimuksia ja varastetaan toiselta, eikä korvata aiheuttamiaan tappioita, tätä sosialistit pitävät oikeutenaan. Onhan vasemmistoliiton kansanedustaja sanonut, varastaminen on sallittua.
Valtio ja kaupungit velkaantuvat hallitsemattomasti, sosialismi on viety liian pitkälle, verotus maailman kireintä, silti valtion talous on ajautumassa katastrofiin. IMF ja EU tulevat sanelemaan leikkaukset, kuten Kreikalle kävi, eläkkeisiin, sosiaalitukiin ja julkisenpuolen palkkoihin tulee 30% leikkaukset.
Persujen elintason alennus alkaa vaikuttaa
Olen ladannut googleplayn kautta commu sovelluksen jossa voi pyytää ja tarjota apua, välillä pistää silmään että samat tyypit joka kuukausi on ruokaa vaille, vaikka arvostelussa lukisi että luotettava niin suhtaudun silti varauksella, lapsiperheet ja yksinhuoltajat pääsääntöisesti pyytämässä ruoka apua, sit selaan tarjotaan kohtaa ja jotkut tarjoaa kuiva ruokaa esim ja ihan samalla paikkakunnalla monesti mietin miksi näille avunpyytäjille ei kelpaa ensi hätään esim just hernekeittoa, nuudeleita yms, siellä ne ilmoitukset pyörii jatkuvasti. Kahta yksinhuoltajaa olen auttanut tilaamalla ruokakassin kotiinkuljetuksella tietenkin tilannetajua käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mihin ihmiset laittaa vuokraan tarkoitetut rahat? Toimeentulotukiasiakas saa asumistuen ja vuokraloppu maksetaan toimeentulotukena. Miten ihmeessä sitten voi menettää asunnon? Se raha laitetaan johonkin muuhun. Ei vain osata elää niukasti. Puhelin on ostettu osamaksulla ja woltista saa ruokaa. Sitten se on muiden syy.
Jos on liian kallis vuokra kelan mukaan, sitä ei maksetaan vaan lasketaan pieni osuus vuokrasta. Rahat ei riitä koko vuokraan vaan pitää ostaa ruokaa. Siksi tulee myös häätöjä.
Aloittajalla on mennyt pahasti kuppi nurin. Ei kukaan äänestä toisia ihmisiä häätöön. Kyllä häätö tulee ihan omista valinnoista. Lainanlyhennys/vuokra ensin ja sitten muut. Meillä on kahden aikuisen talous ja saadaan kyllä syötyä. Jopa autettua silloin tällöin omia aikuisia lapsia, jos tarve vaatii. Eivät tosin vingu meidän rahojen perään, mutta ollaan autettu silti. Jos itse tekee ruoat, eikä wolttaa tms niin saa ihan hyvät ruoat. Laina pystytään hyvin maksamaan. Vaatteita ei tarvitse jatkuvasti olla uusia.
Kodittomaksi jääminen vaatii kyllä ihan oikeasti vaivannäköä nykysuomessa.