Tein mustikkapiirakan ja uunissa kaikki mustikat upposivat taikinaan!
Ja nyt piirakka näyttää vaan ruskelta taikinalta kun mustikat painui taikinan sisään uunissa. Eli ei näytä kauhean herkulliselta. Ratkaisuja mitä teen? Huomisiin juhliin tulossa piirakka ja aineksia ei ole enää tehdä uutta, eikä oikein jaksaisikaan.
Kommentit (25)
Levitä päälle kaakaokuorrute ja nonparellejä. Siinä on hauska ylläri vieraille kun luulevat saaneensa tavallisia mokkapaloja.
Halkaise se terävällä veitsellä. Nyt sinulla on kaksi mustikkapiirasta jossa mustikat on pinnalla.
Ripottele tomusokeria päälle ennen tarjoilua.
Plaah. Mä en tykkää ton tyyppisistä kuivista mustikkapiirakoista. Ennemmin sellainen, että on pelkkää mustikkaa "taikinavuuassa".
Kermavaahtoa päälle vaikka lusikalla nostellen, sopii hyvin mustikkaan maunkin puolesta.
Sitä sattuu. Onko kotonasi jotain makeaa, jolla tehdä kuorrutus piirakalle?
Koristele tomusokerikuorrutteella.
Mun mielestä mustikkapiirakan pitääkin olla just tuollainen kuin ap kuvasi. En tykkää yhtään pullapiirakasta missä mustikka tekee sitkeä liisterin siihen keskelle.
Toissapäivänä sinun vieraat ovella ja ollit unohtanut sokerit! LOPETA!
Väännä ruskeat ripalit sen päälle ja ripottele nom parelleja.
Olisit paistanut ensin pohjan ja paistuneen pohjan päälle laittanut mustikat.
Ei se mitään haittaa. Minulla on sellainen piirakkaresepti, jossa mustikat nimenomaan laitetaan taikinan sekaan. Siis sekoitetaan jo taikinan teko vaiheessa lopuksi sinne.
Vaniljakastiketta päälle ja suuta kohti!
Tuo tomusokeri oli hyvä vinkki, kiitos! ja vaniljakastiketta tuli tarjolle myös jos haluaa päälle itse laittaa. :-)
Marjapiirakkaan marjat laitetaan taikinan päälle ja ne "uppoaa" taikinaan. Maku on unelma kun piirakkaa syö. Teen aina tuollaisen piirakan.
Tuohan on paras ja mehevin mustikkapiirakka!
Koristele se kermavaahdolla.