Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostat sitten (noh, tarjouksesta, mutta kuitenkin) lapselle parhaan mahdollisen ulkopuvun ja sitten

Vierailija
01.03.2026 |

sitä saa kyllä käyttää esikoulun ulkoilussa, MUTTA esikoulun iltapäivähoidon ulkoilussa (joka on siis ihan samassa paikassa) ei käy, vaan pitää olla puvun päällä lisäksi kurahousut. En vaan tajua tätä logiikkaa. Ainoa selitys on se, että tällainen käytäntö meillä on ja se on ohjeissa kyllä kerrottu (noh, on joo kerrottu, mutta silti).

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tää sama ongelma vuodesta toiseen. Kuinka monta eskaripentua sulla oikein on?

Vierailija
22/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu välillä niin mielivaltaisilta ne ohjeet tai sitten jos joudut jonkun työntekijän silmätikuksi.

Meillä tytär kävi eskaria ja myös oli hankittu sadevaatteet (kuravaatteet), vaatteet, jotka pitävät vettä, mutta eivät nyt olleet sitä yleisintä merkkiä. Hyvin pysy päällä, eikä falskannut ja lapsikin oli tyytyväinen, lämmin ja kuiva. Hänellä oli kotona samalaiset, ostin tuplat, kun halvalla sain uutena. ;)

Tää oli puolipäiväinen lapsi, etteivät välttämättä ulkoilleet joka viikko. Silti hankin sinne omat märkävaatteet. 

Sitten yksi työntekijä alkoi märistä vastaan niistä, että kun eivät ole oikeanlaiset. En saanut koskaan vastaan, että mikä niissä oli väärin.. Tuo alkoi sitten aina pukemaan lapsen lainakuriksiin. Semmoisiin repaleisiin, jotka tosiaan olivat olleet käytössä. Eivät pitäneet vettä. Sitten tuli sanomista, kun tyttö alkoi kiukuttelemaan niitä lainavaatteita vastaan. Hän ei halua, kun ne on kylmät ja märät. 

Mä pyysin esimiehen kanssa keskustelua ja hän tutki mun hankkimat vaatteet ja totesi aivan käyttökelpoisiksi vaatteiksi. Eikä silläkään ollut mitään vaikutusta, se yksi työntekijä vaan puetutti ne lainavaatteet, kun "ei ole oikeanlaisia varusteita säähän". 

En mä tiedä missä vaiheessa mä olin kusassut sen muroihin, mutta jatkuvaa vääntöä. Onneksi kevät tuli ja lumi suli... e i sanonut puro pulipuli, kun oli kuiva aurinkoinen kevät! Toukokuussa sai jo haistattaa paskat koko kuravaatemuijalle.

Sitten ne märkävaatteet meni naapurin lapsille. Ei ollut työntekijä moksiskaan niistä vaatteista, hyvin kelpasivat. Oli jopa kehuskellut, että kiva kun on tuommoisia kuviollisiakin vaatteita olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla