Paras halpisleipä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten varmasti ole Reissumiehen KILOhinta 2,10. Kun se ohuen ohut Reissumies mitä aina ostan, maksaa n. 5,60/kg.
Oululainen Reissumies Täysjyväruis 12kpl 705g, täysjyväruisleipä
1,48 €
2,10 €/kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tekemällä saat jauhon kilohinnalla leivän. Hiivan tarvitset ja ehkä leivinpaperin.
Ja lopputulos on kompostiin menevää tavaraa!
Et siis osaa leipoa.
Osaan, mutta en saa mitään aikaan laiskuudeltani. Osaatko sinä? Luultavasti et, vaikka niin kuvittelet. Lopputulos suurimmalta osin syömäkelvotonta!
Itse leivotut porkkanasämpylät
Jos tarkkoja ollaan niin edes rahalla et saa parempaa leipää kuin uunituoreet lämpimät itse leivotut porkkanasämpylät. Eikä tarvitse muuta kuin sipauksen voita päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tekemällä saat jauhon kilohinnalla leivän. Hiivan tarvitset ja ehkä leivinpaperin.
Mehän emme sille voi mitään, ettet sinä osaa.
Sama täällä. Kauhistelen sinun lisäksi kaikkia muita, jotka "tekeleitäsi" joutuvat syömään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osaavat leipoa, mutta viisaammat ostavat mieluummin valmiin leivän kaupasta.
Itse hapanjuureen tehty ruisleipä. Hyvin onnistuu sähköuunissakin kun laittaa vesikipon uunin pohjalle. Ai niin, mutta eihän työtön voi ainakaan tehdä kun haiskahtaa työlle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty.
Sähkökin maksaa...
ap.
Uunin lämmitys maksaa kymmenen senttiä jos puolessa tunnissa paistaa sämpylät.
Kotimaista ruisleipäpalat 12 kpl 660 g
n.Noin1,28 € 1,94 €/kg
Vettä, suolaa, jauhoja, siirappia ja nostatusainetta. Halpaa on kun osaa.
Lidlin myllykivi ruispalat 12kpl 1,28€, kilohinta taitaa olla alle 2€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osaavat leipoa, mutta viisaammat ostavat mieluummin valmiin leivän kaupasta.
Viisaammat ostavat valmiin?
Viisaammat kylläkin tekevät itse.
Vierailija kirjoitti:
Xtra paahtoleipä tai kotimaista ruispalat taitaapi olla, xtra paahtoleipä on vaan vehnäjauhoja aikalailla
Xtra vehnäpaahtoleipä kilohinta Prismassa 1,96 €/kg, ja on selväästi kalliimpii s-marketissa ainakin täällä.
Alkuvuoden "leipälasku" olematon kun on leivottu itse sämpylöitä ja sekaleipää ja vielä leivinuunissa talonlämmityksen yhteydessä. Vaihtelua riittänyt kun sekaan on heitellyt mm. kesällä pakastettua kasvimaan ylituotantoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa, yrttejä, nokkosta, juustonkannikat raasteena, kuivakaapista on mennyt kaikki jämäryynit, -siemenet, -leseet...
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuoden "leipälasku" olematon kun on leivottu itse sämpylöitä ja sekaleipää ja vielä leivinuunissa talonlämmityksen yhteydessä. Vaihtelua riittänyt kun sekaan on heitellyt mm. kesällä pakastettua kasvimaan ylituotantoa, kesäkurpitsaa, porkkanaa, yrttejä, nokkosta, juustonkannikat raasteena, kuivakaapista on mennyt kaikki jämäryynit, -siemenet, -leseet...
Niin minullakin. Fazerin ruispuikulat maksaa noin 2 euroa pussi ja kestää minulla viikon. Vajaa 30 senttiä per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaammat ostavat valmiin?
Viisaammat kylläkin tekevät itse.
Ja tuhlaavat elinaikaansa leipomiseen. Minä annan muiden tehdä leivät ja kahvileivät ja haen valmista kaupasta.
Meidän kylän leipomossa tehdään varrasleipää ja on hyvää. Ruistaikinasta tehdään ja lähikuntiin viedään myös myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Uunin käyttämä sähkö + vesi + tiskikone jos välineet pestään koneessa.
Vai teetkö oman metsän haloilla omassa leivinuunissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis osaa leipoa.
Sou?
Kyllä on Prismassa, ohuet on aina kalliimpia.