Nainen, voisitko olla miehen kanssa johon ei voi nojata kun on paha mieli?
Mies olisi siis itse niin herkkis ja heikko, että ei kykenisi olemaan sellainen turvallinen kallio.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo sellainen mies ja toinen tapailusuhde. Exää ei voinut vähempää kiinnostaa mun pahat mielet, kyllä siinä oppi 19v aikana ihan itsensä pitämään pystyssä, oli tilanne mikä hyvänsä. Jälkikäteen sitten vasta tajunnut, kuinka kylmäkiskoinen toinen oli. Tapailin myös pari vuotta erästä miestä, joka ei yhtään ollut kiinnostunut mun jutuista, ei hyvistä, eikä pahoista. Nykyinen avopuoliso on kallio
Voi kun ihmiset tajuaisivat arvostaa itseään riittävästi. Onneksi päädyit hyvään suhteeseen lopulta, mutta tosi surullista että joku haaskaa 20 vuotta elämästä tunnevammaisten kanssa suhteissa roikkumiseen. Ansaitsette parempa! Kartanokle tuollaiset taukit ja välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tälläisessä suhteessa. Jos itken, tai murrun mies saattaa suuttua. Ei kestä minua heikkona. Ihmekös kun oma olo on koko ajan melko huono. Olen toki opetellut löytämään turvan tunteen itsestäni, enkä näytä hänelle omaa pahaa oloani koska todennäköisesti hän pahentaa sitä sanoillaan lisää
Rakas kanssaihminen! Mitä sinä saat tuollaisesta suhteesta? Vai annatko vain loputtomasti? Se, että voit huonosti suhteessa on todella hälyttävä merkki. Yksinkin on parempi, voin kokemuksesta kertoa. Välitä itsestäsi sen verran, että et katsele keneltäkään tuollaista käytöstä, pliis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo sellainen mies ja toinen tapailusuhde. Exää ei voinut vähempää kiinnostaa mun pahat mielet, kyllä siinä oppi 19v aikana ihan itsensä pitämään pystyssä, oli tilanne mikä hyvänsä. Jälkikäteen sitten vasta tajunnut, kuinka kylmäkiskoinen toinen oli. Tapailin myös pari vuotta erästä miestä, joka ei yhtään ollut kiinnostunut mun jutuista, ei hyvistä, eikä pahoista. Nykyinen avopuoliso on kallio
Voi kun ihmiset tajuaisivat arvostaa itseään riittävästi. Onneksi päädyit hyvään suhteeseen lopulta, mutta tosi surullista että joku haaskaa 20 vuotta elämästä tunnevammaisten kanssa suhteissa roikkumiseen. Ansaitsette parempa! Kartanokle tuollaiset taukit ja välittömästi.
Monella on sokea piste itsensä kanssa, luulen. Mäkin annoin nuorena kohdella itseäni kaltoin ja sitten onneksi sain tyttären. On ihan päivänselvää, missä raja menee, kun ajattelee, haluaisiko tytärtään (aikuinen jo) kohdeltavan jollakin tavoin.
Herkkikseen on parempaa nojata kuin kovikseen. Mitään kovista en huolisi.
Vierailija kirjoitti:
useimmat kovikset ovat sisimmältään herkkiksiä, just saying...
Herkkishän nimenomaan on vahva, johon voi nojata. Sellainen joka ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön.
Kiitos, mutta ei kiitos, et tule kysymykseenkään ap!
Mies kuten nainenkin, voi olla herkkä ja heikko, tai herkkä ja luja.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voisin, ei kukaan muu ole vastuussa tunteistani kuin minä. Paha mieli on oma kokemukseni, miksi sillä pitäisi ketään kuormittaa?
Voi viddu! Mun mieheltä menehtyi lapsi. Tuolla sinun mentaliteetillä olis ollu omien tunteidensa orja. Pikkusen kylmäkiskoinen oot. Meinaan, että et kykene asiaa näkemään toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön.
sivistä tseäsi vaikka tekoälyn avulla:
"AI-yhteenveto
Kyllä, "kovis" voi ehdottomasti olla herkkä. Kova ulkokuori on usein suojamekanismi, jonka takana voi olla hyvinkin herkkä ja syvällisesti tunteva sisin
.
Tässä keskeisiä asioita aiheesta:
Herkkyys on voimavara, ei heikkous: Herkkyys sekoitetaan usein virheellisesti heikkouteen, vaikka todellisuudessa erityisherkkyys tai tunneherkkyys voi olla merkittävä voimavara.
Suojakuori: Ihminen voi vaikuttaa kylmältä tai kovalta, koska hän on oppinut suojautumaan, pelkää tulevansa satutetuksi tai kokee ympäristön liian kuormittavana.
Erityisherkkyys (HSP): Noin 20 prosentilla ihmisistä on synnynnäinen ominaisuus, erityisherkkyys, joka tarkoittaa hermoston taipumusta käsitellä ärsykkeitä syvällisesti. Tämä ei näy päällepäin, joten kovaa tyyppiä pidetään usein vain "kovaanana".
Samanaikaisuus: Erityisherkkä ihminen voi kehittää erittäin vahvan resilienssin eli palautumiskyvyn, mikä tekee hänestä "kovan" ja kyvykkään kohtaamaan haasteita, vaikka sisällä tunteet käyvät tuplana.
Tiivistettynä: Kova kuori on ulkoinen ominaisuus, herkkyys sisäinen. Ne voivat elää samassa ihmisessä."
En.
Välillä voin tukea, kuten tuleekin tukea parisuhteessa toista puolin ja toisin. Mieslasta en halua. Enkä aio roikkua itsekään toisessa kuin hukkuva enkä käyttää häntä tunneroskakorina.
Aloituksessa puhutaan vain pahasta mielestä. Mielestäni aikuisuuteen kuuluu se, että kukin hoitaa pahat mielensä itse. Elämän suuret kriisit on sitten asia erikseen, silloin varmasti tarvtisee tukea läheisiltään.
Itsellä oli kerran herkkis mies, joka vttu yritti lohduttaa minua jokaisessa pahassa mielessä. Ai että oli ärsyttävää, kun ei saanut rauhassa poltella varapäreitään ja päästää pahasta mielestä irti. Sieltä tulee mies sitten, joka haluaa "tukea" ja auttaa ja "on valmis kuuntelemaan". Siis vaikka prkl jos olisi kengässä ollut kivi, niin tämä sankari yritti tulla puhumaan, jos haluan puhua siitä harmituksesta. Hänellä kun oli sellainen ylidramaattinen sisko, jonka tapa oli jauhaa asioita ja pettymyksiä loppumattomiin ja veli oli sitten jo lapsena aivopesty uskomaan, että naiset haluaa puhua ja tarvitsee tukea elämän pikku harmeihinkin. Sen jälkeen olen aina varmistanut, että miesten taustalla ei ole mitään "herkkissiskoja" tai samanlaisia äitejä.
En tosiaankaan. En tee tuollaisella vetelällä ripulilla yhtään mitään.